recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012

Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
finn.ellebaek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér finn.ellebaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 08:29
Her til morgen stod uret i display'et til 03:50 og ganske rigtigt - den var stået af 03:50, mens den var i gang med at optage :-(.

Det lader til at den nu er blevet ustabil på andre måder end hidtil set. Imponerende at YouSee til stadighed formår at udforske nye muligheder udi ustabilitet :-(.

YouSee: Det er en ommer!
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2007
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Threepwood Threepwood skrev:

Oprindeligt skrevet af Prolly Prolly skrev:

I morges påstod min boks, at klokken var 02:00, og var ellers ikke til at sparke liv i, andet end at tage strømmen fra den. Den lyste i optagelseslampen, men jeg kan dog ikke huske, om der skulle have været en optagelse i gang på det pågældende tidspunkt.

Jeg har samme problem med at boksen fryser under programmeret optagelse Cry
Det skete ikke før jeg opdaterede softwaren til den nyligt frigivne version 2.096.

Det var mere tidspunktet jeg hæftede mig ved - som om boksen ikke kunne håndtere overgangen til sommertid.
Ok da, men jeg ser der er andre, der har problemet med at boksen fryser under programmeret
optagelse. Fx Finn.Ellebaek ovenover.
   Yousee : kommer der en rettelse, eller vil det blive muligt at gå tilbage til forrige software version ? Som det er nu, er min boks helt utilregnelig mht optagelse, og det ikke ok imho Angry 
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
tvejslars Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvejslars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Efter opdatering har jeg nu fået små lyd udfald, sker jævnligt, jeg bruger optisk udgang, andre der har oplevet det?

Ja ØV - Det problem havde jeg også dengang jeg købte boxen for mange år siden på nogen af HD kanalerne, men de forsvandt efter første eller nr. 2 opdatering - men,men efter den sidste opdatering har jeg indtil videre lagt mærke til det på 2 af mine HD kanaler igen - og på MTV HD kommer der et lyd udfald præcis hver 11 min. - Jeg kan så sætte den på stereo og så er de væk..

Det er til at få grå hår af...

Nils

Jep. Har samme problem.

Har samme problem via hdmi med 3+HD, SVT1 og 2HD når lyden er indstillet til Surround eller Auto/EDID og der sendes  i Dolby Digital. Det er mest irriterende ved optagelser fordi lyd og billed ofte bliver indbyrdes forskudt. Ved valg af Stereo forsvinder problemet, men lyden er dårligere.  
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 22:47

I morges påstod min boks, at klokken var 02:00, og var ellers ikke til at sparke liv i, andet end at tage strømmen fra den. Den lyste i optagelseslampen, men jeg kan dog ikke huske, om der skulle have været en optagelse i gang på det pågældende tidspunkt.

Det skete ikke før jeg opdaterede softwaren til den nyligt frigivne version 2.096.

Det var mere tidspunktet jeg hæftede mig ved - som om boksen ikke kunne håndtere overgangen til sommertid.
Ok da, men jeg ser der er andre, der har problemet med at boksen fryser under programmeret
   Yousee : kommer der en rettelse, eller vil det blive muligt at gå tilbage til forrige software version ? Som det er nu, er min boks helt utilregnelig mht optagelse, og det ikke ok imho Angry 
Har du kontaktet YouSee support og forklaret dine problemer. De plejer at være til at snakke med. Thumbs Up
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:24
Efter opdateringen har min boks frosset to gange. Hvad siger i andre, i går skulle jeg slår over på tv 2HD igennem guiden, så kom der sort skærm på kanal 5 på boksen og det blev der ved med, kunne heller ikke slukke på fjernbetjeningen så måtte slukke helt bagpå, hvad siger i andre..??

Kh.
Bagger
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mowa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:30
Jeg har haft mindst tre frysninger og flere missede optagelser, timeshifting der pludselig ikke virker og mange andre irriterende ting - den var slem før, nu er den nærmest endnu slemmere... Skandaløst, intet mindre.
Til top
finn.ellebaek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér finn.ellebaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 09:57
Jeg har en teori om at den kommer ud i områder af harddisken, som den ikke gjorde før opdateringen og at dette gør at den låser. Hvorfor har jeg denne teori? Fordi optagelser som burde være slettet før opdateringen kom tilbage og fordi der i release notes stod at der var blevet frigivet 5% mere plads.

Har nogen med disse problemer prøvet at formatere og gendanne fabriksindstillinger for at se om dette hjælper? Jeg har en del optaget materiale jeg skal se, før jeg kan gøre dette.
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2007
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Har du kontaktet YouSee support og forklaret dine problemer. De plejer at være til at snakke med. Thumbs Up
Ikke endnu. Jeg prøvede at gen-installere seneste software, og troede i et par dage at det havde
løst fryse-problemet. Men nej.
   Nu har jeg formatteret HD + re-loaded fabriksinstillinger. Så får boksen lige chansen i et par dage mere inden Yousee kaldes op...... Censored
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 02:36
Næeh, nu kan jeg endelig se alle de episoder af "Vogternes Ø", som jeg blev snydt for, til trods for at jeg optog dem, da de er dukket op efter opdateringen. Tror så nok det er lidt passé nu. Wink
Til top
trlar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 08:27
Alt var omsider i fineste orden, efter at den forrige softwareversion havde givet anledning til:
  • Mange henvendelser til Yousee support
  • Mange geninstallationer af softwaren etc.
  • Udskiftning af boks
  • Udskiftning af antennekabel
  • Udskiftning af remote
  • Skift fra kabelmodem til wifi
Nu:
  • Start forfra/arkiv/Cinema er først tilgængelig 30 min. efter at boksen er blevet tændt
  • Hyppige problemer med synkronisering ml. lyd og billede
  • Kanalskift er langsom
  • EPG loader langsomt
  • 'Slettede' optagelser kom igen

Suk! Jeg orker ikke kontakte Yousee support igen, for det er mit indtryk at de fleste frontmedarbejdere (der alle er vældig søde og imødekommende) ikke er dygtige nok (godt nok klædt på fra ledelsens side) til at analysere en kompleks problemstilling og gennemskue hvad der skal til for at løse den. Mit indtryk er at de ofte griber fat i et enkelt aspekt af problemet og prøver at løse det uden at se på det store billede. Det virker ikke som om de ved mere end man gør som bruger. Deres væsentligste handlemulighed er at sende erstatningsdimser ud og ønske held og lykke.

På baggrund af de samtaler jeg har haft med supportmedarbejderne, har jeg desværre ikke indtryk af at Yousee systematisk opsamler erfaringer og udvikler opdaterede redskaber til at diagnosticere og afhjælpe kundernes problemer med boksene. Men hvis det sker,  er detaljeringsgraden i indrapporteringen ikke høj nok.

Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 08:45
Vores boks har generelt kørt OK, dog har er der følgende irritationsmomenter:
1) Når man tænder for den skal den lige have lov til at vågne før den gider reagere på noget (tager op til et halvt minut)...
2) Den er gået ned en enkelt gang da vi ville spole i en optaget udsendelse. Det var nødvendigt at tage strømmen på den for at få den til at køre igen.
Jramskov
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 07:53

Min opdatering gik smertefrit. Efter software opdatering af min Samsung SMT-H3106

Jeg oplever en langt hurtigere opstart efter at strømmen har været afbrudt. Tidligere var
boksen irriterende langsom, og uret viste sig først efter den valgte kanal var på skærmen.

Kanalskift: - Er som tidligere hurtig og problem fri med Beo4, via IR link.

Hug
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 12131415>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu