recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012

Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wheels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Har lige opdateret, ingen problemer med favoritlisten, den er som altid, men nu har jeg rodet lidt rundt i menuerne, og syntes ikke den er mærkbart hurtigere. Dette er til at leve med, hvis stabiliteten bare er bedre, men det kræver nok en uges test får jeg kan sige noget om det.

Samme oplevelse her. Måtte tog tage strømmen, efter opdateringen var afsluttet og boksen havde stået tændt med sort skærm i cirka 5 minutter. 
Til top
John Bach Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Bach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 14:15
jeg  prøvede lige en avanceret mod tager test, boxen frøs og jeg tog strømmen efter 8 min

så prøvede jeg start forfra, som selefølelig lige skulle vise mig 5 min reklamer inden programmet, da jeg var godt i gang med udsendelsen frøs den igen og efter et min røg den ud af start forfra og gik på live tv.

link via kabel modem er blevet meget hurtigere 1-2 min så er den på

jeg har i optaget tv fundet massere af programmer jeg troede var slettet for langtid siden.

slut for nuConfused
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 14:23
åh gud ......... jeg frygter allerede det værste når nu jeg skal hjem og opdatere Ouch
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 14:48
Opdateringen gik smooth og problemfri, her til middag. Thumbs Up
Skift mellem kanaler er hurtigere nu. Ligeså er bladren i menuer og EPG. Nice.
TekstTv er også blevet markant hurtigere, faktisk herlig hurtigt.
Favoritter er, som ved andre opdateringer intakt. Ligeså er mine optagelser.
Har ikke tjekket alle rettelserne endnu, men virker til at alting funker. 

Edit: Prøvede lige den avancerede test og alle på nær QAM 9 var ok. Ved dog ikke meget omkring det der Qam-halløj. Men regner ikke med at den ene Qam med fejl, har nogen betydning.

Redigeret af Roland - 13-Marts-2012 kl. 15:25
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 15:13
Hej Roland
Du mener vel at skift imellem menuer virker hurtigere nu ikk, du skriver før smiler.

God dag
H.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Roland
Du mener vel at skift imellem menuer virker hurtigere nu ikk, du skriver før smiler.

God dag
H.
Embarrassed ups ! retter det lige. Smile
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Noget andet er at jeg ikke helt ser vigtigheden i at gøre kanalskiftene hurtigere. Det kunne da være meget rart, men altså.. Vi blir udstyret med en ganske glimrende, velfungerende Guide som skriver alt hvad der vises i fjernsynet. Der er ingen grund til at zappe rundt som i gamle dage. 

Du har slet ikke forstået, at vi zapper konstant -  zap, zap, zap -  vi er nogen, der stort set aldrig ser 5 sammenhængende minutter  af det samme program - men måske  følger nyhederne på 2-3 kanaler samtidigt. 

Vi har vel også en 8-12  åbne vinduer eller mere på vore PC'er.

Hastighed er selve livsnerven i en sådan boks.  Glæder mig meget til at prøve det nye tekst-tv. 

Lars Smile 

PS!  Guiden er OK, hvis den er rigtigt opdateret, men her er meget youSee kan gøre bedre - der er fejl på fejl i tidere, titler og tekster.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
steenm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2004
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 16:36
Avanceret test . Frøs fast . Måtte Boot (power off)
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér junsas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 16:50
Kan ikke mærke det helt stor hastighed, lyden er blevet mærkbar bedre, men kanalskift stadig sløvt og guiden ligeså...

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
fibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-August-2008
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fibber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 17:00
Min boks med harddisk fortæller mig ikke, at der er en opdatering. Det plejer den ellers. Er der noget man kan gø, eller skal jeg bare vente?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 17:03

YouSee stopper opdateringen 

"Vi har besluttet midlertidig at stoppe med opdatering af Samsung boksen med den nye software. Årsagen er - som beskrevet nedenfor - at enkelte kunder har oplevet, at boksen ikke har kunnet genstartes efter opdatering.

Vores teknikere har hentet de fejlramte bokse hos en række kunder, men vi har endnu ikke været i stand til at finde fejlen. Derfor venter vi med at opdatere flere bokse....
Kunder, der har opdateret boksen, og som ikke oplever fejlen, skal ikke foretage sig yderligere.

I de tilfælde, hvor boksen fejler, vil vi meget gerne have besked. Enten direkte til support på 80804050 eller pr mail på isupport (snabel-a) yousee.dk med oplysning om navn, kundenummer eller adresse.

Jeg kan oplyse, at vi indtil videre har opdateret ca. 15.000 bokse, og at vi foreløbig har registreret ca. 100 tilfælde med fejl.

Vi forventer, at vi kan genoptage opdateringerne inden for de nærmeste dage."

Fortæller YouSee på deres Facebook-side.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af fibber fibber skrev:

Min boks med harddisk fortæller mig ikke, at der er en opdatering. Det plejer den ellers. Er der noget man kan gø, eller skal jeg bare vente?
Hvilken version af software er der på din boks?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu