recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErstatning.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning.
    Sendt: 04-Maj-2008 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Han bor på Nørrebro, og kender rigtig mange mennesker. Men det gør ham jo nødvendigvis ikke til tyv/hæler vel.....

Kender vi ikke alle sammen nogen der er hælere. Jeg gør, men kunne aldrig finde på at købe noget.

Jeg tror ikke jeg kender een eneste der ikke har et eller andet stykke piratsoftware i deres PC. Og nej det er ikke noget andet...

MVH



Jeg har heller ikke påstået han VAR tyv/hæler .

Men det selskab han så bevæger sig i er måske ikke det bedste.

Nej jeg kender ikke nogen hæler, kendte jeg en ville vedkommende hurtigt få besøg af ordensmagten.

Du må da gerne komme og se efter på min pc .

Men klart han kan da godt være en fin fætter
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 20:20

Han bor på Nørrebro, og kender rigtig mange mennesker. Men det gør ham jo nødvendigvis ikke til tyv/hæler vel.....

Kender vi ikke alle sammen nogen der er hælere. Jeg gør, men kunne aldrig finde på at købe noget.

Jeg tror ikke jeg kender een eneste der ikke har et eller andet stykke piratsoftware i deres PC. Og nej det er ikke noget andet...

MVH



Redigeret af rasmuzzen - 04-Maj-2008 kl. 00:13
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 08:35
Jamen du kan jo så tænke over, hvor godt selskab din svigersøn er/er i !!!
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 22:38

Straffet og straffet, nok et forkert ord. Men ja. Jeg havde faktisk kalkuleret de 2500-3000 ind som arbejdsløn som tv'et kostede alle andre net steder end i Roskilde. Man kan jo ikke bare skrive 40 timer på til udbedring, for at få en rimelig timeløn. Som jeg har skrevet før så giver de 90 kr. i timen til gør det selv folket. Jeg skrev 20 timer.
Så det er lige de 1800 kr. som tvet yderligere er faldet (pudsigt nok). Så jeg er altså ulønnet bare fordi jeg ikke kan vente.

Havde man dog bare grebet knoglen og spurgt forsikringen "kan jeg bare gå ud og købe et nyt LCD tv nu", så havde situationen været en anden ville jeg mene.

Nå men ok, tak for jeres opmærksomhed på tråden.

MVH

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 17:19
Altså for lige at tage den fra toppen...

Du får indbrud, melder det til forsikringen. De siger så at du vil få en check på fjernsynets værdi.

Du vil i midlertid ikke vente de tre uger på at få denne check fra forsikringen og køber så fjernsynet til 9999,- I øvrigt det samme sted du linker til i mailen du sender til forsikringen.

Butikken sætter så prisen ned for fjernsynet, dette tager forsikringen højde for, så du får kun 8200 for det fjernsyn du lige har givet 10k for?

Hvis det er sådan det hænger sammen, kan jeg godt forstå du føler dig snydt/straffet!
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 22:48

Nej selvfølgelig blev jeg ikke straffet, følesen af at blive straffet kom ikke fra forsikringen og deres regler. De gjorde hvad de kunne. Jeg følte mig

1) straffet af idioten der brød ind og dermed påførte mig en masse arbejde.

2) lidt "straffet" af det ugunstige marked for LCD tv, sikken et dyk, vi taler om 5500 kr. siden novenber, og jeg gad ikke vente på at de fik snottet sig færdig og fik sendt pengene. Så jeg købte så det her til 9999 for 3 uger siden. Det er så lige faldet yderligere 1800 kr. på 3 uger.

Jeg har fået den samme vare, bevares og også porto.

Der hvor man er til grin er deres takst for "gør det selv" arbejde, 90 kr. i timen.

Døren der blev smadret er af fabrikat Storke. I andre forum kan jeg se at deres montører i nogen tilfælde er af anden herkomst end dansk. Det gider jeg bare ikke.... Skaderne der skal udbedres, skal udbedres af 3 faggrupper, det gider jeg sørme heller ikke. Så skal man være hjemme, osv. osv.

Undskyld min kvajede formulering.

Skal vist bare være glad for at tyven ikke tømte hele bulen, for jeg har virkelig meget elektronik kva. mit job som it konsulen.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:


Ja i har ret, jeg fik samme vare, og blev yderligere straffet fordi jeg ikke ventede p� checken, men hoppede til da tilbuddet var der.....



Prøv lige selv at læse dette en gang til så håber jeg du kan se det ikke hænger sammen.

"jeg fik samme vare" <> "yderligere straffet"

Er det en straf at du fik "samme vare"?  Forsikring handler om at du skal stilles i præcis samme situation som før skaden skete. Og det er lige præcis det der sker når du får den samme vare.
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 15:48

Det der med straffet synes jeg lige er at stramme den, hvis du kan få nøjagtig samme tv, blot splinternyt. Så kan du jo i princippet være ligeglad med, hvad det koster forsikringsselskabet nu.

Men hvis butikken ikke kan levere til den annoncerede pris, synes jeg da du skal klage din nød til forsikringsselskabet med det som argumentet. Man ser jo nogle gange, at internetbutikker (og andre) lover kunstigt lave priser på en vare, de ikke har ret mange af.

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 15:22

Jeg havde jo sendt regnigen med fra www.bbec.dk til den lille dame hs forsikringen, dette med 200 kr. i forsendelse.

Da jeg så så beløbet i lørdags kikkede jeg ikke ind i bbec butikken og så dagsprisen. Så jeg brokkede mig til hende, men hun blev ved med at påstå at at det koster 8200 der inde. Jeg købte for 9999 for 3 uger siden på tilbud hvor man sparede 2000 - 3000, og syntes jeg gjorde et fornuftigt køb. Det var den dag 1000 kr. under den billigste internet butik (uden parallel import).

Men hun havde ret. Og hvad var der på smørresedlen fra de store formiddagsaviser den dag........ Fladskærme styrtdykker............

Ja i har ret, jeg fik samme vare, og blev yderligere straffet fordi jeg ikke ventede på checken, men hoppede til da tilbuddet var der.....

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 13:55

Klart nok, han skal huske at tage alle omkostninger med. Og hvis der er tale om, at forsikringen har valgt et sted, hvor de ikke kan levere, ja så er det bare ud og finde et andet sted, hvor de KAN levere. Uanset om det så er i en "rigtig" forretning eller ej.

Alternativet er at bede forsikringen om, at de må leverer det til dig.

 

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:06
Muligvis kan du få et problem med at få det tv - det står som ikke på lager - desuden er prisen 8199,- lig med internetprisen (minus fragt?) - ved afhentning i butik er prisen 8499,-. Jeg vil råde dig til at finde en reel pris det sted, du gerne vil handle med, og som har tvet på lager. Hvis den pris afviger fra de 8100,- skal du kontakte forsikringsselskabet, som normalt ville være lydhør i sådanne tilfælde.

Redigeret af DonSilicone - 29-April-2008 kl. 12:07
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:35

Ja sådan er det desværre.. Men forsikringen er i deres ret til at betale dig det som du har mistet.. Og se på den lyse siden, du får jo netop det du har mistet, og endda en sprit ny model. Du er ikke ringere stillet, selvom tvét kun koster 8.100,- nu.

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu