|
Espresso maskine |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah ok:). - godt det aldrig var tanken:). Beholder gerne min wilfa til div andre kaffe, man skal jo kunne variere lidt;)
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Giv det et skud. Køb den i Elgiganten eller Power hvor de har 30 dages tilfredsheds garanti, så kan du altid fortryde hvis du ikke er tilfreds. Så kan det da ikke gå helt galt.
Men medregn en ret stejl indlæringskurve. Det har taget mig både hele og halve år at brygge en god cappuccino der sidder i skabet de fleste gange.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Min bror har en fuldautomatisk maskine med indbygget kværn fra Jura, som han har haft i en del år, og det er mit indtryk at den fungerer rigtig godt. Så det kunne du også overveje.
Selv nøjes jeg med en vægt og en areopress :-) |
|
![]() |
|
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
|
![]() |
|
Snippermanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Har været igennem en del kaffemaskiner, både manuelle, semi- og fuldautomatiske. Må konstatere at en fuldautomatisk leverer 99% af resultatet med 1% af indsatsen. Kvaliteten af bønnerne er langt vigtigere end maskinen. P.t. på en Miele CM7500 som er latterligt dyr, men som tilgengæld laver dejlig kaffe og espresso og som kan brygge både en kop og en hel kande med et enkelt tryk.
|
|
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Er der nogen her der har erfaring med de fuldautomatiske fra Nivona?
De ser spændene ud - specielt 700-serien
|
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|
![]() |
|
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
Fik nogensinde investeret i den sage Bromberg5?
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Jeg kan hvertfald tilføje at jeg røg forbi Elgiganten og købte en Sage Barista Touch - og hold op jeg er glad for den. Nespresso maskinen er nu sat i skammekrogen.
Jeg er begyndt at handle Bønner i min lokale kaffebar som ligger lige hvor jeg bor, nemt og enkelt - så skal jeg heller ikke "dreje kværnen ind hele tiden" - Alt i alt en super investering. Så jeg takker hvertfald for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
Jeg ser selv på Oracle, meen det er lidt mange penge at smide. Den store forskel på de to ligger vel i at oracle selv tamper, eller er der andet der er værd at tage med i betragtningen?
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Korrekt at Oracle selv tamper! Det gør at du vil nå en mere ensformet og ikke så (besværlig) process. Dog er ser jeg ikke noget problem i at tampe selv, nu da jeg skal gøre det...
|
|
![]() |
|
BetinaJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2019 Sted: Jylland Status: Offline Point: 2 |
Synes nu også det er mange penge at smide for en god espressomaskine. Min kollega har en Oracle derhjemme og kan ikke få armene ned over hvor god/smart den er - men prisen er også ret god :(
Jeg har selv egentligt været på udkig efter en Barista Touch - men har hørt at Barista Pro er mindst lige så god til billigere penge? - Så vil da gerne høre om nogle af jer kan pege den ene eller den anden vej ift valg. Jeg regner med at skulle købe enten Touch eller Pro som julegave i år og har fundet nogle gode tilbud på dem i øjeblikket (https://hoslange.dk/collections/sage) Info: Har pt. en Viva Café fra Senseo. |
|
![]() |
|
D. Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2004 Sted: 2750 Ballerup Status: Offline Point: 175 |
Er overbevist om du kan få en Touch til den pris som hoslange tager for en pro inden for de næste 2 uger, Elgiganten har haft den på tilbud til 6,495.- 1 gang om måneden de sidste mange måneder.
Er selv klar til at handle næste fredag ![]() Dennis
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |