recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Espresso maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Espresso maskine

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
BetinaJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2019
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BetinaJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 17:43
Tak Dennis!

Jeg vil prøve at holde øje med Elgiganten de næste dage!



Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 18:01
Hvis du overvejer en Sage maskine kan jeg varmt anbefale Facebookgruppen:til
 Sage Coffee Machine Owners Group

Jeg har selv købt en Touch og er yderst tilfreds med den, men syntes det kan være svært at finde bønner som kan bruges i maskinen - så forvent ikke at du bare kan købe bønner i din lokale fakta, det har jeg hvertfald erfaret.! Jeg køber hos min lokale kaffebar og så passer min grind og alt "næsten" hver gang.
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 19:39
hmm købte ellers en delonghi magnifica s til 1000kr.

Hvorfor roser folk den hvis den ikke kan lave espresso ?

Beskeden er til bconrad


Redigeret af xzioN - 25-November-2019 kl. 19:50
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 09:48
Hej Vejrup, 

Er ikke på FB, hvad er problemet med Bønner? 

Dennis


Redigeret af D. Jensen - 26-November-2019 kl. 09:49
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:


Jeg har selv købt en Touch og er yderst tilfreds med den, men syntes det kan være svært at finde bønner som kan bruges i maskinen - så forvent ikke at du bare kan købe bønner i din lokale fakta, det har jeg hvertfald erfaret.! Jeg køber hos min lokale kaffebar og så passer min grind og alt "næsten" hver gang.

Enig, bønner fra supermarkedet er ofte så gamle at de fleste olier har forladt bønnerne, så vandet fosser bare igennem og giver en bitter kop kaffe. De eneste jeg har haft held med er Lavazza fra netto - resten har været noget skrammel.

Vi er gået over til at bestille fra Kaffemekka. Super Crema og Guatemala Antigua Los Volcanes er vores favoritter. Top kvali og langt billigere end de fleste kaffebare

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Hej Vejrup, 

Er ikke på FB, hvad er problemet med Bønner? 

Dennis

Som Berdel skriver - "Det pisser bare igennem" Jeg har prøvet flere bønner fra min lokale fakta i mangel på bedre fordi min lokale kaffebar var lukket...

Du skal finde en favorit bønne - når du har den så bliv ved med at købe den samme, så skal du ikke diale din maskine ind hele tiden.

Hele dette cirkus er besværligt, dyrt men absolut tiden værd - da kaffen bliver suveræn.
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 19:25
Så er den bestilt til 5.555 hos KitchenOne Smile 
Til top
Newbee Coffee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2020
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newbee Coffee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 01:35
dejligt at læse om jeres  meninger. Har selv fået en Sage barista touch i gave af familien. Haft maskinen ca i 14 dage og er ved at løbe lidt sur i det. Kan ikke lave en Americano som smager godt. De er enten for sure eller bittre. Har prøvet med lidt billigere bønner fra Starbukcs som var 2 mdr gamle og  friske fra coffehouse.

Set youtube video og googlet, men kan simpelthen ikke lave den perferkte kaffeCry Har I nogle tips til at indstille Grind size og brygge tiden. 

Tænker måske man skal prøve at købe bottomless portafilter og en kaffefordeler ? For at ramme en bedre smag?
Ser frem til nogle nyttige råd Smile
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 09:31
Til top
Newbee Coffee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2020
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newbee Coffee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 14:35
tak, har kigget på den men min kaffe er stadig sur.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Newbee Coffee Newbee Coffee skrev:

tak, har kigget på den men min kaffe er stadig sur.

Prøv 16g kaffe (dobbelt) få ca 32g færdig kaffe ud på mellem 25-30 sek.
Så har du ramt grind/ tid/ tamping lige r*ven.

Burde være god kaffe hvis du har købe et fint produkt.

Jeg er mega begejstret for min Barista Touch, og nyder den meget til hverdag og fest! ;-)
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 17:06
det er skide svært at fortælle dig præcis hvad problemet er, da følgende parametre har tydelig indflydelse på smagen af din kaffe:

- Bønnens alder (hvornår er den købt, har posen været åben og hvor længe, hvor længe har den ligget i beholderen)
- Grind size (dvs hvilken grad er bønnerne malet)
- Vand temperatur og hårdhed
- luftfugtighed i rummet
- hvornår er maskinen rengjort
- hvor hårdt er der “tampeted”
- vandtryk

Et godt pejlemærke er som der nævnes at en dobbelt espresso skal bruge ca 25 sek på at løbe igennem. Indtil du har det (bemærk det kan også ændre sig fra dag-til-dag pga ovenstående parametre) så er det bare at prøve sig frem.

For hurtigt gennemløb = mindre smag og fesen smag. For langsomt = flere bitterstoffer og affaldsstoffer bliver trukket ud af bønnen = bitter kaffe


Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu