|
Espresso maskine |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Newbee Coffee ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2020 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tak for jeres svar. Jeg prøver igen og igen. Har købt Espresso House bønner med en riste dato 9 januar. Kunne ikke finde noget friskere i byen.
Bruger du så Brew funktionen manuelt for ramme den ønskede vægt ? Hvilken kaffebønner bruger du? Måske skulle jeg prøve nogle som du/ I anbefaler og med din espresso indstilling. Ved godt at det ikke kan sammenlignes helt men det kunne være en start. Ønsker bare at jeg skal kunne nyde en god kaffe, pt ender det med instant ![]() |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Prøv at tømme beholderen for bønner og hæld 16g af dine nye bønner i. Husk lge at kværne den helt tom.
Sæt kværnen til 8 og byggetid til 30 sek. Husk at have en helt plan overflade. Hvis kaffen løber for hurtigt bør du justere kværnen til at male finere, eller omvendt hvis der ikke rigtigt kommer noget. Så er du igang, og kan fin justere. Husk dog at tømme kværnen helt for hver gang du skifter indstilling, da der jo sidder noget tilbage.. Held og lykke, det skal nok blive godt! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Syrlig kaffesmag kan skyldes at bønnerne skal ristes kraftigere - de kan være ristet til stempelkande og ikke espresso. Det kan være du skal vælge en sort der er fyldigere og sødere i smagen - Moccca f. eks.
Mvh
|
|
![]() |
|
Newbee Coffee ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2020 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 5 |
Mange tak for alle jeres svar. Pt er jeg løbet tør for kaffe efter at prøve igen og igen og stadig ikke har fundet løsningen.
Så nu skal jeg lige købe nogle bønner og op på hesten igen
![]() |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
YES! Thats the spirit.
Glemte at skrive at du skal forsøge at ramme ca 60ml på 30 sek med ca 16-17g kaffe. Så skulle den være der.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 343 |
Jeg tror, du simpelthen ikke kan lide espressoristede bønner.
Prøv at købe Christgau's "rød pakke" Java Colombia - LYSRISTET Jeg køber dem i Føtex og bruger dem i espressomaskinen. Det er jo i den anden ende af risteskalaen - og så kan du altid senere begynde at bevæge dig mod mere ristede bønner efterhånden. Venlig hilsen Claus ![]() Redigeret af ClausBP - 20-Februar-2020 kl. 12:12 |
|
![]() |
|
Tak for tip ClausBP. Jeg tror du har ret. derfor har jeg også genkøbt Starbukcs Blonde Roast. hvilket pt. er de bønner jeg kan drikke en Americano fra.
Næste gang jeg løber tør prøver jeg Java Colombia og går efter lysristet
|
|
![]() |
|
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Det er en rigtig god idé at prøve mange forskellige ristninger. Paradoksalt for mig fandt jeg at rigtig godt kan lide italiensk espresso med robusta.
Jeg har prøvet mange forskellige, og her kan man prøve 9 forskellige. Dog får man lov at betale lidt for det, men det er god kaffe |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Det kan altså også godt være at lige præcist americano ikke er dig. Altså espressoshot fortyndet med vand.
Jeg er selv forfalden til cafe latte og cappuccino og det kan ikke laves bedre end med et espresso shot og mælk. Men jeg må indrømme at jeg hellere vil have god filter kaffe end en americano
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg har til min egen overraskelse fundet ud af at jeg generelt er mest til lyse bønner.
Dog er jeg virkelig glad for stort set al kaffe fra https://stillerscoffee.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |