|
Et par Windows 10 spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Omkring det med "Hent Windows 10" app'en, som mangler på proceslinjen. så tror jeg det er, som nævnt, fordi du evt. mangler nogle af de sidste MS updates.
Jeg fik efter flere forsøg "Hent Windows 10" app'en på min proceslinje. Godt nok skete der noget besynderligt ! Jeg tjekkede hvorfor jeg ikke havde fået den, med Windows trobleshooter og den fortalte at jeg manglede en bestemt update, selv om jeg havde denne update installeret ! :zconfd Nå, men efter en ca. 4 forsøg med tjek for opdateringer og eftf. tjek med ovenstående tool, dukkede den så pludselig op - og har nu reserveret og får besked når 10'eren er downloadet. :gogo: Flg. link er måske et kig værd: https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq hvis man er i tvivl om noget vedr. Windows 10 updaten. :gogo: |
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Opdateringerne er jeg enig i, men det er jo ikke sikkert at man vil have geninstalleret gamle versioner af diverse programmer, når man om måske et år eller mere vil lave en Windows reinstallation. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
||
Jeg brugte denne her
http://www.recordere.dk/2015/07/spring-koeen-til-windows-10-over/ Og hentede så filen til Windows :)
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
den app kommer ikke via obligatoriske updates, men derimod i en af de frivillige updates. Der står INTET om det når man er i upgrade og forsøger at læse hvad de indeholder (de skriver aldrig noget som helst af værdi med mindre man går på nettet og ser hvad den indeholder)
hvad angår backup, så er jeg enig med Kandersen. backup/usb recovery af den færdige install inden man begynder at smide applikationer på. Det kan hjælpe mod en søvnløs nat.
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Du mener formentlig at du er enig med mig. Kim foreslog jo at lave backup'en efter man havde installeret diverse applikationer. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
||
claus_jac: jeg har installeret ALLE opdateringern (150+) inkl. de valgfrie opdateringer, men har stadig ikke fået nogen Windows 10 app, så noget kunne tyde på, at når jeg har brugt den én gang, så kan jeg ikke installerer Windows 8.1 igen og så få appen frem igen?
Redigeret af ladiesman217 - 31-Juli-2015 kl. 15:38 |
|||
|
|||
![]() |
|||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
||
Roland, jeg har også lige tjekket med den troubleshooter som du linker til, og den siger også at jeg mangler at køre en opdatering, som jeg allerede har under "Installerede opdateringer". Den skriver KB3035538 has not run. Mærkeligt. https://support.microsoft.com/en-gb/kb/3035583 - det er den opdatering der giver dig "Get Windows 10". Jeg har den altså installeret, men ikke noget ikon/app. Den skriver jeg skal prøve igen om et par timer og genstarte computeren. Var det også det du gjorde?
Redigeret af ladiesman217 - 31-Juli-2015 kl. 15:55 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Mja.. Jeg skrev nu bare "det hele"
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Hold nu op, der er ikke et øje tørt.
Efter jeg kørte den Windows Troubleshooter som Roland linkede til, søgte et par gange i Windows Update og ventede et par timer, så kom det famøse Hent Windows 10 ikon frem igen nede på proceslinjen. Det er jo fantastisk!
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
||
Super - så'n teede min win 7 update sig også. Det var så en anden update (KB2955664), men som jeg skrev tidligere. Så havde jeg også den pågældende installeret, selv om tool'en sagde jeg ikke havde. Weird ! Jeg genstartede og søgte efter opdateringer og kørte toolet en del gange og så wupti, så var den der. Redigeret af Roland - 01-August-2015 kl. 00:32 |
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |