recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - evt anbefaling af router (profiber iptv)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketevt anbefaling af router (profiber iptv)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 23:08

Nu vil jeg også lige sige noget om Tilgin boksen . Jeg skal prøve at gøre det kort .

Siden overgang til at vi fik Canal digital FAMILY MIX har vi haft mange nedbrud af tvboksen så genstart af boksen er nødvendig med det resultat at boksen beder om Adgangkode og pinkode .

Det er nu sket 5 gange og de fleste gange en fredag eftermiddag så betyder sort skærm i ca 4-5 dage hver gang . Godt at man kan se Analog tv så .

Hvorfor vores tv boks mister opkoblingen til profibers server har jeg faktisk ikke fået en ordeligt forklaring på endnu men det har noget med deres servers binding til vores boks at gøre .

Og en ting mere er at vores boks også fryser billedet tit eller det kan være meget langsom at skifte kanal . Hd kanalerne forsvinder dolby digital lyden tit for så at komme med billedudfald .    Og det er blevet meget være siden at vores hastighed er blevet sat op til 15/15 det kørte meget bedre da vi kun havde 2/2 M/bit opkobling .

Her i fredags var den helt gal med boksen der var ingen menu når man skiftede kanal ingen EPG og så blev det næsten helt umuglig at skifte kanal , det kunne tage op til 15 -20 sekunder og sidst på aftenen opgav jeg og lavede en genstart , det skulle jeg nok ikke have gjort for så kom fejlen Adgangskode og pinkode som betyder ingen digital Fodbokdkamp med guterne på Tv 2 Lørdag aften .

Snakkede så med suport for jeg tror nok 20 gang efterhånden  lørdag formiddag om dette evigt tilbagevændende problem !!!!!

Vi blev enige om at han skulle sende en ny boks da fejlen må ligge der , Nu må vi se eller kan det være Fiberboksen den er gal med ??

Har dog sagt til suport at NU SKAL der findes en løsning da det ikke kan være rigtig at vi skal stå uden digital Tv 2-3 dage i ugen efterhånden , da boksen faktisk har været nede de sidste 3 Weekends .

Så vis det ikke virker kører jeg Til Kolding på deres Hovedsæde og forlanger et møde med dem så jeg kan få en ordenlig forklaring på hvad der er gal .

Se evt også denne tråd profiber tilgin boot problemer da jeg også har prøvet at tilslutte boksen direkte til Fiberboksen dog uden held .

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65083& PN=1&TPN=2

 

Lige lidt om min notater i sagen ( Skevet ind i Mit Profiber System ) hvor i kan skrive til Profiber så de af den vej kan se hvilke fejl man evt har O.s.v .

Sådanne beskeder har jeg efterhånden skevet mange af så kan jeg huske hvad der har været galt og hvad de har sagt .  

Nu er min profiber Tv boks  ude af drift igen , Det startede torsdag den 30-07-09 hvor den stod med sort skærm da jeg kom hjem . Jeg gør som jeg så tit har gjort slukker for strømen og tilsluter strøm igen så plejer der at komme billede på . Men denne gang får jeg en besked om at den skal have kundenummer og adgangskode , noget som jeg sikert ikke har så jeg kontakter kundeservise som siger at en teknikniker skal se på sagen . Jeg kontakter fredag den 31-07 igen kundeservise fredag eftemidag opg siger at jeg stadig ingen billede har på igen rykes der til tekniker somhar travlt så jeg kontakter kundeservise igen den 3-4 og 5 august . Ham jeg snakkede med sidst den 5 aug lovede mig at sende en email tilbage om hvad problemet er når tekniker har set på sagen . Torsdag den 6 Aug står boksen med den besked om kundenummer og pinkode men jeg prøver at genstarte og nu er der billed på . Endelig . Men stadig ingen Email har jeg fået om hvad der er galt .
Her Søndag den 9 Aug har vi så fået Beskeden igen med at indtaste Kundenummer og Pinkode IKKE SÆRLIG SMART .  Det Skal dog siges at vi kom til at slukke for strømmen til Både Modem og Tv boks .
Men var det ikke en ide om vi fik de tal og koder som skal bruges når dette sker , da det er meget utilfredsstillende ikke at have det tv som manm betaler for . Vil nu ringe til kundeservise og meddele at det er sket igen .
Venlig hilsen Jan



Redigeret af janbau - 06-September-2009 kl. 23:19
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 09:50
Vi har også family Mix pakken, og jeg har endnu (7-9-13) set den boks hvor man skal taste brugernavn/passwd ind.

Dog ville det være rart hvis man kunne gøre det i forbindelse med brug af egen router.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 09:50
Ja, Profiber support er meget tunge at danse med. Jeg havde
selv problemer med frysninger, som efter en måneds
fejlsøgning viste sig at skyldes datamodulet i fiberboksen.
Men nu kører det fint. (Har dog kun basis pakken).
/Peter

Redigeret af pfugl - 07-September-2009 kl. 09:52
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:08

Hej binderup  nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener med ( og jeg har endnu (7-9-13) set den boks hvor man skal taste brugernavn/passwd ind )

Har i også haft den besked og kan man selv gøre noget hvis man får den besked .

Der har været noget jeg har været nødt til at ringe til suport med som så skal snakke med en tekniker som så løser problemmet , de skal have  det rigtige S/n serie nr og Mac nr .

Da de af den vej må kunne styre hver enkelt boks i deres system ang hvilke pakker man har bestildt . De har tit bedt mig om at læse disse numre op hvilket jeg synes virker lidt amatøragtigt da de kan se disse oplysninger i deres system .

 


 



Redigeret af janbau - 07-September-2009 kl. 15:11
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:10
der mangler lige et: Ikke i min tekst.

Jeg har heldigvis ikke set det hvor man skal taste brugernavn/password ind.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 15:22

Ok men der er andre som har skrevet om dette problem i dette forum .

Håber så sandelig det bliver løst når jeg får den nye boks , det er så godt nok den 3 boks jeg har haft siden maj . Synes også  bare det er lidt for dårligt at en tekniker ikke har fået min boks op at køre endnu også selv om der kommer en ny boks træls at jeg nu skal ringe til dem og sige at jeg endnu ikke har tv .

 

Det er denne tråd som du selv har oprettet . Hvor  Fabricius og dvidebaek har haft dette problem , de har så løst det med at trykke på X knappen det har jeg prøvet uden held er dog ikke helt klar over hvordan og hvornår man skl gøre det .

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65083& PN=1&TPN=2

Til top
tolle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 20:19

Vi har lige bestilt viasat og FAMILYMIX  fra profiber og har haft vores tv-boks i 1 uges tid, men vi kan slet ikke få den op og køre, den står og booter men vil ikke komme videre, vi prøvede også og sætte den dirikte til fiber-boksen og resettet den op til flere gange og ladet den stå i flere timer, men uden held! Vi kontaktede profiber som mente at det var tv-boksen, og sendte en ny... Men det samme problem opstår. Vi vil ikke have en tekniker til at installere det, da det er for dyrt. Skal man bruge cat6 netværkskabler eller er det ikke nødvendigt, det burde jo alligevel virke? Er der nogen der har haft samme problem, eller er der nogen der kan hjælpe med en fiks løsning?

Tv-boksen booter fra 200- 310 men ikke højere. Den blinker ca. 2 gange i sekundet og når den går tilbage fra 310 til 250 lyser den i ca. 5 sek og begynder derefter at blinke igen.

Thomas
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 20:42
Nej det er umiddelbart ikke nødvendigt med Cat6 - jeg har selv haft et 30m Cat5e koblet på da jeg testede det (inden jeg skulle op på loftet og kravle i glasuld), og det virkede fint. Det du oftest vinder ved et Cat6 kabel er at det er bedre skærmet mod støj.

Umiddelbart lyder det problem med at den stopper ved de 250-310 som det samme jeg oplever hvis jeg booter TV boksen via min egen router, men umiddelbart lyder det måske til at du bruger deres router til at koble op på nettet (eller er det forkert antaget?).

Hvis du anvender deres Linksys router og kobler tv'et på hvilken port har du TV'et koblet på? Jeg fik at vide ved et af mine opkald til support at de har færrest problemer hvis det er port 4 der bliver anvendt. Hvis du med dette setup ikke kan se TV så hælder jeg mere til at det kan være fiberboksen der er problemet eller måske har de lavet et fejl i opsætningen på deres "TV server"? Måske de lige skulle tjekke at I er korrekt sat op i systemet.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 00:53

Til Tolle

Nå i har også problemmer med jeres tv boks , der kan opstå mange forkellige problemmer med deres bokse . Jeg har haft en del problemmer siden vi fik profiber i maj måned .

Det der kan være galt med jeres boks kan være flere ting .

Har i snakket kundeservise ? Måske er jeres boks ikke regisredret eller sat ordenligt op i deres system .

Det fandt jeg ud af da vi også bestildte FAMILYMIX , men vi havde grundpakken med de 24 kanaler og her virkede boksen godt nok , der skete vi fik ikke vores nye kanaler ind så vi ringede til suport og de fandt så ud af at den boks vi havde ikke var rigistredret i deres system .

Det kan også skyldes at boksen skal nulstilles , det har jeg oplevet en enkelt gang .

Her stod boksen også og blinkede blåt og prøvede at Boote op ( Den blå skærm hvor der tælles op .

Men husk at Boksen skal være sat op og regstedret i profibers system ellers hjælper det intet med en reset af boksen , men prøv alligevel da der ikke sker noget ved det .

Og i skulle gerne ikke behøve at have en tekniker ud til jer endnu men da det er nummer 2 boks , tror jeg det er hos profiber den er gal .

En anden muglighed kan også være at det er jeres  router den er gal med hvis i har den gamle version den som ikke er trådløs den kan der godt være problemmer med , Har lige hjulpet en med lignende problemmer .

Det i kan gøre er at prøve at tilslutte boksen direkte til fiberboksen så kan det godt være i kan få billede på jeres tvskærm .

Nu får i 2 metoder at til tilslutte tvboksen direkte til fiberboksen .

1 Direkte til fiberboks uden reset af boks , prøv det først .

Du skal gøre sådan ved tilslutning til fiberboksen .

1 sluk for fiberboksen  ( Meget vigtigt ellers går der 2 timer inden tv boksen kan gennemføre et fuldt  boot . )

2 ta routeren fra fiberboksen  ( Netværkskablet fra Fiberboks )

3 Ta strømen fra Tv boks

4 Sæt  netværkskablet fra fiberboks i Tv boksen

5 Tænd for Tvboksen

6 Tænd først nu for fiberboksen vent dog ca 15 sekunder fra du har tændt for tv boksen .

7 Nu skulle tv boksen gerne blinke blåt og begynde at vise den blå Bootskærm hvor den tææller op som du jo har set før , men nu skulle den gerne kunne gennemføre den helt , det kan godt tage op til ca 10 min inden der gerne skulle komme tv på skærmen .

 

Nu kan tv boksen tilslutes din routerer igen for at se om tvboksen virker hvis ikke så kontakt profiber og få dem til at sende en ny router

8  Sluk for Fiberboksen

9 Sæt routeren på fiberboksen

10 Tænd for fiberboksen vent dog 15 sekunder med at tænde

11 tilslut tvboksen og den booter op og der skulle gerne komme billed nu .

 

 

2 . Metode til reset af tv boks ved tilslutning direkte til fiberboks . ( kan prøves hvis 1 metode ikke virkede ( punkt 7 ikke gennemført boksen blinker stadig blåt hele tiden ) Denne metode er dog lidt  mere besværlig da der er nogle ting som man skal gøre rigtigt men fortvivl ikke hvis især den med reset ikke lykkes første gang er det bare at prøve igen .

Du skal gøre sådan ved tilslutning til fiberboksen ved reset af tv boks .

1 sluk for fiberboksen  ( Meget vigtigt ellers går der 2 timer inden tv boksen kan gennemføre et fuldt  boot . )

2 ta routeren fra fiberboksen  ( Netværkskablet fra Fiberboks )

3 Ta strømen fra Tv boks

4 Sæt  netværkskablet fra fiberboks i Tv boksen

5 Tænd for Tvboksen

6 Tænd først nu for fiberboksen vent dog ca 15 sekunder fra du har tændt for tv boksen .

7 Reset Tv Boksen hold reset knapen nede mens følgende foretages .

8 Vent 5 sekunder , afbryd derefter strømen til tvboksen

9 Vent ydligere 2 sekunder , tilslut derefter strøm til tvboksen

10 Efter ydligere 15 sekunder ca vil de 2 dioder bagpå tvboksen ved siden af netværkskablet automatisk slukkes , nu slippes der for reset knapen .

11 Nu slippes der for reset knapen og tvboksen er nulstillet .

12 Nu begynder den at boote som i punkt 7 ved tilslutning af tv boks til fiberboks . Tager ca 10min og der skulle så gerne komme billede på skærmen .

Nu kan tv boksen tilslutes din routerer igen

12  Sluk for Fiberboksen

13 Sæt routeren på fiberboksen

14 Tænd for fiberboksen vent dog 15 sekunder med at tænde

15 tilslut tvboksen og den booter op og der skulle gerne komme billed nu .

Håber det kan hjælpe jer , da det godt kan være meget beværlig at snakke med suport da jeg ikke føler at deres suport altid er så god , det kommer dog meget an på hvem man er heldig at få i røret , nogle kan løse problemet på en time , andre gamge tager det op til en uge med mange oprigninger til suport .

hilsen Janbau

 

 

 

 

 

 

 

Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 09:23

Jeg er ved at nå dertil at måtte erkende at tiden ikke er moden til IPTV endnu, jeg har døjet med alle de problemer beskrevet her på sitet (med undtagelse af det med password)

Der hvor filmen for alvor knækkede var dog da jeg satte en switch (efter at have indset at man SKAL have deres latterlige router på inden min egen, da tv boksen jo skal resettes hele tiden) på deres router oppe i min stue, så mit mediecenter også kunne koble sig på. men ak nej, den kan jo - selvom den er koblet direkte på profibers tilgin boks - heller ikke boote, så jeg har skrevet et langt brev indtil toppen derinde og bedt dem om at få fingeren ud!

Det kan ikke være rigtigt at man skal bruge andenrangs udstyr for at det fungerer, ej heller sit eget udstyr! Hvis de bare kunne sige at udstyret måttet fungere på den og den ip adrese og bag ved MAC adressen på comega fiber boksen - og så sige at der er support for max 2 bokse officielt, resten er på eget ansvar! Det smarte med IPTV må da være muligheden for at bruge den på computer og mediecenter!

Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 12:39
mht switch - hvis du har TV'et koblet på Switchen, så skal du være sikker på at den også sender multicast videre - det er nemlig ikke alle switches der kan håndtere det.

Jeg håber at din mail/brev til Profiber er med til at de lidt hurtigere kommer i gang med at tilbyde en anden router end den de har i dag. Det vil sikkert lette problematikken omkring deres dårlige linksys router.

For at vende tilbage til switchen - hvis det er en managed switch du har, så kan du evt prøve at begrænse hastigheden på den port du har koblet Linksys routeren på. Hvis du har 50mbit så sæt porten til kun at have den hastighed. Samtidig skal du ikke koble TV'et på switchen men på routeren.

Mit set up er at jeg har alt mit PC grej koblet på en managed switch, så alt der er koblet på routeren er switch + tv. Hvis jeg skal anvende deres router, så sætter jeg hastighedsbegrænsning på switchens uplink og bruger jeg min egen router, så kan den fint klare fuld skrue.

På Switchen kan det også være at du skal slå flow control fra på alle porte, da det nemlig kan være med til at skabe "støj" på netværket (fandt tidligere et link hvor der var en lang beskrivelse af flow control og at det er bedst at slå det fra på en switch med mindre man er sikker på at ALT udstyr på switchen understøtter det)
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 21:15

Jeg er jo som i tidligere indlæg en af dem som har skrevet en del om de problemmer som jeg oplever med Profiber og især Tv delen .

Mit internet kører altid godt , men vil da også lige sige at det faktisk lige pt kører rimeligt .

Jeg har 2 Tilginbokse nu . en i stuen og en i soveværelset . Før havde jeg linksys router i stuen og alt trafik kørte igennem den .

Så købte jeg et trådløst netværkskort til pc og de kørte også godt med router i stuen . Men for at lave en instalation uden at trække et nyt kabel tilbage i soveværelse flyttede jeg router til soveværelse hvor fiberboksen sider.

Men da jeg gjorde det faldt signalet en del så internet ikke kørte så godt mere , men havde desværre også glemt at Min Bluray afspiller også var sat til routeren da den var i stuen .

Så for at løse dette problem købte jeg en Billig 5 ports 10/100 Mbps Swits så alt trafik til Pc ( Nu kabel igen ) og Tilginboksen og Bluray i stuen kører igennem denne .

Og Tilgin boksen er sat på router i soveværelse så nu belates router på 2 Porte og de kører faktisk stort set uden problemmer .

Har prøvet at stresteste system ved at køre 2 Hdkanaler og Download på Pc og bluray og de kan faktisk køre uden at Hdkanaler hakker .

Men jeg har stadig problemmer med at Hdkanaler hakker og lyd forsvinder det sker enda stadig men kun En Tv boks kører , Det skete enda også da jeg tilsluttede Tilgin Tvboksen direkte til Fiberboks .

Mine bokse skal stadig Rebootes jævligt Og igår kunne jeg stort set ikke bruge Menusystemet på tv boksen hver komando var op til 5 sekunder forsinket .

Så hvorfor alt dette sker når systemet faktisk godt kan køre godt selv med den strestest VED JEG IKKE ????? .

Så noget må der være galt med den trafik vi får fra Profiber serverene eller hvad ???

 



Redigeret af janbau - 28-September-2009 kl. 21:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu