recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - expert.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

expert.dk

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:12

Så er Elgiganten også dyr, har købt diverse hos Expert, og ikke betalt mere end det koster i E.G.
Servicen er der som før nævnt intet i vejen med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Har aldrig købt noget i expert, da de er en af de dyre drenge på markedet. Så med prisen taget i betragtning bør de yde eb bedre service    

Så deler du måske samme opfattelse som en stor del på trustpilot?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:28
RETTELSE: jeg har fundet de gamle kvitteringer og må erkende jeg har husket forkert. Butikken som gav mig den dårlige behandling var ikke Expert, men derimod Merlin.

jeg købte engang en Luxman forstærker i expert i Vejle. Den gik desværre i stykker efter 6 måneder så jeg indleverede den til reperation. Efter 6 uger hvor jeg intet havde hørt gik jeg ned i butikken, hvor de sandelig ikke kendte noget til nogen forstærker. Jeg havde mine papirer i orden så kunne nemt bevise at den var indleveret.
En af ekspedienterne startede efter lidt tid sin hjerne op og nævnte at det kunne jo være den gamle forstærker der stod på gulvet ude i deres tekøkken. Det var det så. der havde den stået siden jeg indleverede den. Ingen kunne åbenbart kende et produkt som butikken havde haft til salg 6 måneder tidligere. Den blev så repareret og jeg kunne hente den 4 uger senere.

Servicen var elendig og de kunne ikke engang tage sig sammen til at undskylde, ligesom det ikke var muligt at låne mig en erstatningsforstærker i reperationsperioden. Noget jeg først spurgte om efter jeg havde fundet ud af at den bare var blevet parkeret i køkkenet. 

Redigeret af slumbert - 27-Marts-2015 kl. 23:20
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

jeg købte engang en Luxman forstærker i expert i Vejle. Den gik desværre i stykker efter 6 måneder så jeg indleverede den til reperation. Efter 6 uger hvor jeg intet havde hørt gik jeg ned i butikken, hvor de sandelig ikke kendte noget til nogen forstærker. Jeg havde mine papirer i orden så kunne nemt bevise at den var indleveret.
En af ekspedienterne startede efter lidt tid sin hjerne op og nævnte at det kunne jo være den gamle forstærker der stod på gulvet ude i deres tekøkken. Det var det så. der havde den stået siden jeg indleverede den. Ingen kunne åbenbart kende et produkt som butikken havde haft til salg 6 måneder tidligere. Den blev så repareret og jeg kunne hente den 4 uger senere.

Servicen var elendig og de kunne ikke engang tage sig sammen til at undskylde, ligesom det ikke var muligt at låne mig en erstatningsforstærker i reperationsperioden. Noget jeg først spurgte om efter jeg havde fundet ud af at den bare var blevet parkeret i køkkenet. 

Det er noget af en oplevelse - og så har expert stadig lidt af en niche med stort udvalg af Asus computere.
Hmm...
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

trustpilot er IMO ikke et koncept som giver et korrekt billede af verden.

jeg bruger en god omgang Google og mon sunde fornuft.

den slags er sværere at manipulere med.

Der går historier om, at mange positive anmeldelser på Trustpilot, er købt og betalt af butikkerne. Så alle de positive anmeldelser, kan så ikke rigtig bruges til noget.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 16:21
Generelt synes jeg ikke, at man kan vurdere noget som helst ud fra TrustPilot - der snydes med det i KÆMPE stil (butikker der selv lægger anmeldelser ind/køber sig til en stor mængde anmeldelser), og derudover så benytter folk ofte TrustPilot til at beskrive et forløb, som de mener har været dårligt - baseret ud fra hvad DE synes der burde være sket (og dermed ikke nødvendigvis hvad der er realistisk for en forretning at foretage sig eller endda hvad de er juridisk forpligtet til). TrustPilot er, i min optik, en forretningsmodel der udelukkende bygger på at "afpresse" butikker/virksomheder (som ikke selv kan vælge om de vil have en profil eller en) til at købe sig til div. services hos TrustPilot.

Der vil altid være nogle medarbejdere i alle forretninger, som ikke er gode nok til at tage ansvar o.l., men derfor er det bare vigtigt, at man, som kunde, har styr på ens rettigheder, købeloven osv. Når først man har den del på plads, så opstår der ikke så mange frustrerende situationer.

Min egen oplevelse med Expert er, at de på mange ting er forholdsvis dyre, men de gange jeg har handlet i deres butikker, har der ikke været noget at udsætte på personale eller lign.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 16:31
En del af expert butikkerne er faktisk sprunget ud af kæden og over til euronics' butikker. Desværre er euronics forankret i det lokale, så det er lidt tilfældigt, hvad udvalget er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er noget af en oplevelse - og så har expert stadig lidt af en niche med stort udvalg af Asus computere.
Hmm...

Det skal lige siges at det er 18 år siden og omtalte butik forlængst er lukket. jeg har ikke handlet hos expert siden, så kan ikke sige noget om hvorledes det er i dag.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 19:13
Har bestilt der nogen gange og modtaget halvdelen af varerne fra ProShop ;-) Men det kommer hurtigt, er pakket godt ind og kan byttes i lokal butik.
mvh Infinity
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Har aldrig købt noget i expert, da de er en af de dyre drenge på markedet. Så med prisen taget i betragtning bør de yde eb bedre service    

Så deler du måske samme opfattelse som en stor del på trustpilot?

Det skal jeg kunne sige på stående fod, da jeg ikke benytter trustpilot, da jeg ikke mener den er restvissende, dog vil mene at service og pris skal hænge sammen, så hvis man betaler 10% mere skal der være 10% mere service, og det har jeg bare ikke på fornemmelsen af at det sker. Jeg har dog ikke noget konkret belæg for sige at de ikke yder ekstra service i forhold til overpris, andet at det er min opfattelse gennem tiden. 

Det skal også siges at den overpris jeg snakker om, er på de elektronikvarer som jeg har tjekket prisen på igennem tiden. (og her har de altid været 10 % dyrere end de billigste butikker. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 23:21
I mit tidligere indlæg skrev jeg om en dårlig oplevelse i Expert. Jeg tog fejl. Den beskrevne oplevelse var i en Merlin butik.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 10:26
Expert fremstår for mig som en dyr butik med et serviceniveau som en ta' selv butik.

Har selv en tragisk/komisk oplevelse med Expert i Ballerup centret for nogle år tilbage, som jeg gerne vil dele.

Står og mangler et HDMI kabel til mit udstyr en lørdag eftermiddag. Imellem daglivare-indkøbene får jeg i min naivitet, forvildet mig ind i Expert. Jeg vidste at et HDMI kabel kunne erhverves for 70 kroner via postordre. Men var villig til at give 100-150 kr, hvis jeg kunne få det med det samme.
En ældre og meget serviceminded herre i Expert modtager mig ved skranken og jeg spørger efter et HDMI kabel på omkring 1 meter. Han meddeler mig at de ikke har noget på 1 meter, men de kan sælge mig et på 2 meter til 120 kr.
Fint tænker jeg og siger ja ekspedienten der smider det i en lille pose på et øjeblik. Da jeg skal til at betale ser jeg at kasseapparatet siger USB-kabel og jeg kigger i posen som ikke indeholder noget med HDMI stik.
Ekspedienten undskylder mange gange og siger at han har det rigtige kabel her. Men det koster 399 kr, men til gengæld er det den længde på 1 meter som jeg ønsker.
Jeg siger at intet kan retfærdiggøre at tage så mange penge for sådan et kabel, hvorefter han bedyrer at det giver et bedre billede og endda har guldstik i enderne.
Han vidste åbenbart ikke noget om digitale signaler, så jeg takkede pænt nej og gik hovedrystende derfra.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu