expert.dk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139146
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 11:18
Emne: expert.dk
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: expert.dk
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 10:07
Hvordan er jeres erfaringer med at handle hos expert.dk?
For hos trustpilot.dk er der mange negative anmeldelser, så jeg vil godt høre jeres mening.
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 10:24
Har et par gange bestilt der, til afhentning i den lokale butik, det er der ingen problemer i.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 10:31
Det med at bestille til afhentning i en lokal butik, det mener jeg er en fordel, for så har man lidt mere føling med produktet. Jeg skal dog køre lidt for at nå hen til en expert butik. Men expert har jo en niche i Asus computere, så det er jo også værd at tage med i overvejelsen.
|
Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 10:41
tonice25 skrev:
Hvordan er jeres erfaringer med at handle hos expert.dk?
For hos trustpilot.dk er der mange negative anmeldelser, så jeg vil godt høre jeres mening.
|
Har kun gode oplevelser med expert. De sender til min lokale pakkekiosk, næsten hurtigere end jeg selv kan nå hen til en expert forretning.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 10:46
Det er især de mange reparationsproblemer, der er beskrevet på trustpilot.dk, jeg har hæftet mig ved.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 11:00
Det har der ikke været problemer med, har haft en HDD Recorder på værksted 3 gange, værkstedet gjorde hurtigt det de skulle, efter 3. gang blev den ombyttet til en anden model som blev hentet i butikken, så det forløb fint. De 2 første gange havde jeg en lånemaskine.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 11:08
Radiomanden skrev:
Det har der ikke været problemer med, har haft en HDD Recorder på værksted 3 gange, værkstedet gjorde hurtigt det de skulle, efter 3. gang blev den ombyttet til en anden model som blev hentet i butikken, så det forløb fint. De 2 første gange havde jeg en lånemaskine. |
Det lyder positivt i forhold til hvad der er beskrevet på trustpilot.
Men set i forhold til evt. reparation, så er det nok bedst at have fokus på en lokal expert butik, i stedet for expert.dk?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 11:19
Ja da, de enkelte gange det er gjort via hjemmesiden har været undtagelser. Min arbejdsplads ligger lige ved siden af butikken, så det er nemt at gå der ind, arbejdspladsen køber også ting hos dem.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 11:50
trustpilot er IMO ikke et koncept som giver et korrekt billede af verden.
jeg bruger en god omgang Google og mon sunde fornuft. den slags er sværere at manipulere med.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 13:21
Du skal også huske på, at det er oftest de negativer oplevelser, man hører/læser om. De kunder som har positive (købs)oplevelser deler dem ikke, da de jo som skrevet ikke har noget at anfægte.
Og selvfølgelig findes der brodne kar i alle brancher, og de skal ikke negligeres, men der er en balancegang. Personligt har jeg ingen erfaring med Expert. Har aldrig handlet der, da jeg altid har syntes, de var for dyre kontra andre radio-/tv-forhandlere. Om det har ændret sig i dag, ved jeg faktisk ikke. Jeg vender oftest kun tilbage til de forhandlere, jeg har haft positive købsoplevelser hos.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 13:32
Ja, man vender tilbage til dem med de positive oplevelser, og det kan kun siges, at jeg har hos den lokale forhandler, som jeg også havde hos en anden her i byen, som måtte lukke kort efter at Expert kom til byen. At den lukkede havde intet at gøre med at der kom en ny forhandler. Så da den lukkede prøvede jeg Expert, og det har jeg ikke været ked af.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:07
Har aldrig købt noget i expert, da de er en af de dyre drenge på markedet. Så med prisen taget i betragtning bør de yde eb bedre service
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:12
Så er Elgiganten også dyr, har købt diverse hos Expert, og ikke betalt mere end det koster i E.G. Servicen er der som før nævnt intet i vejen med.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:26
xozzi skrev:
Har aldrig købt noget i expert, da de er en af de dyre drenge på markedet. Så med prisen taget i betragtning bør de yde eb bedre service |
Så deler du måske samme opfattelse som en stor del på trustpilot?
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:28
RETTELSE: jeg har fundet de gamle kvitteringer og må erkende jeg har husket forkert. Butikken som gav mig den dårlige behandling var ikke Expert, men derimod Merlin.
jeg købte engang en Luxman forstærker i expert i Vejle. Den gik desværre i stykker efter 6 måneder så jeg indleverede den til reperation. Efter 6 uger hvor jeg intet havde hørt gik jeg ned i butikken, hvor de sandelig ikke kendte noget til nogen forstærker. Jeg havde mine papirer i orden så kunne nemt bevise at den var indleveret.En af ekspedienterne startede efter lidt tid sin hjerne op og nævnte at det kunne jo være den gamle forstærker der stod på gulvet ude i deres tekøkken. Det var det så. der havde den stået siden jeg indleverede den. Ingen kunne åbenbart kende et produkt som butikken havde haft til salg 6 måneder tidligere. Den blev så repareret og jeg kunne hente den 4 uger senere.
Servicen var elendig og de kunne ikke engang tage sig sammen til at undskylde, ligesom det ikke var muligt at låne mig en erstatningsforstærker i reperationsperioden. Noget jeg først spurgte om efter jeg havde fundet ud af at den bare var blevet parkeret i køkkenet.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:33
slumbert skrev:
jeg købte engang en Luxman forstærker i expert i Vejle. Den gik desværre i stykker efter 6 måneder så jeg indleverede den til reperation. Efter 6 uger hvor jeg intet havde hørt gik jeg ned i butikken, hvor de sandelig ikke kendte noget til nogen forstærker. Jeg havde mine papirer i orden så kunne nemt bevise at den var indleveret.En af ekspedienterne startede efter lidt tid sin hjerne op og nævnte at det kunne jo være den gamle forstærker der stod på gulvet ude i deres tekøkken. Det var det så. der havde den stået siden jeg indleverede den. Ingen kunne åbenbart kende et produkt som butikken havde haft til salg 6 måneder tidligere. Den blev så repareret og jeg kunne hente den 4 uger senere.
Servicen var elendig og de kunne ikke engang tage sig sammen til at undskylde, ligesom det ikke var muligt at låne mig en erstatningsforstærker i reperationsperioden. Noget jeg først spurgte om efter jeg havde fundet ud af at den bare var blevet parkeret i køkkenet.
|
Det er noget af en oplevelse - og så har expert stadig lidt af en niche med stort udvalg af Asus computere. Hmm...
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:35
Cyberguyen skrev:
trustpilot er IMO ikke et koncept som giver et korrekt billede af verden.
jeg bruger en god omgang Google og mon sunde fornuft. den slags er sværere at manipulere med. | Der går historier om, at mange positive anmeldelser på Trustpilot, er købt og betalt af butikkerne. Så alle de positive anmeldelser, kan så ikke rigtig bruges til noget.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: trupfg
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 16:21
Generelt synes jeg ikke, at man kan vurdere noget som helst ud fra TrustPilot - der snydes med det i KÆMPE stil (butikker der selv lægger anmeldelser ind/køber sig til en stor mængde anmeldelser), og derudover så benytter folk ofte TrustPilot til at beskrive et forløb, som de mener har været dårligt - baseret ud fra hvad DE synes der burde være sket (og dermed ikke nødvendigvis hvad der er realistisk for en forretning at foretage sig eller endda hvad de er juridisk forpligtet til). TrustPilot er, i min optik, en forretningsmodel der udelukkende bygger på at "afpresse" butikker/virksomheder (som ikke selv kan vælge om de vil have en profil eller en) til at købe sig til div. services hos TrustPilot.
Der vil altid være nogle medarbejdere i alle forretninger, som ikke er gode nok til at tage ansvar o.l., men derfor er det bare vigtigt, at man, som kunde, har styr på ens rettigheder, købeloven osv. Når først man har den del på plads, så opstår der ikke så mange frustrerende situationer.
Min egen oplevelse med Expert er, at de på mange ting er forholdsvis dyre, men de gange jeg har handlet i deres butikker, har der ikke været noget at udsætte på personale eller lign.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 16:31
En del af expert butikkerne er faktisk sprunget ud af kæden og over til euronics' butikker. Desværre er euronics forankret i det lokale, så det er lidt tilfældigt, hvad udvalget er.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 18:26
tonice25 skrev:
slumbert skrev:
jeg købte engang en Luxman forstærker i expert i Vejle. Den gik desværre i stykker efter 6 måneder så jeg indleverede den til reperation. Efter 6 uger hvor jeg intet havde hørt gik jeg ned i butikken, hvor de sandelig ikke kendte noget til nogen forstærker. Jeg havde mine papirer i orden så kunne nemt bevise at den var indleveret.En af ekspedienterne startede efter lidt tid sin hjerne op og nævnte at det kunne jo være den gamle forstærker der stod på gulvet ude i deres tekøkken. Det var det så. der havde den stået siden jeg indleverede den. Ingen kunne åbenbart kende et produkt som butikken havde haft til salg 6 måneder tidligere. Den blev så repareret og jeg kunne hente den 4 uger senere.
Servicen var elendig og de kunne ikke engang tage sig sammen til at undskylde, ligesom det ikke var muligt at låne mig en erstatningsforstærker i reperationsperioden. Noget jeg først spurgte om efter jeg havde fundet ud af at den bare var blevet parkeret i køkkenet.
|
Det er noget af en oplevelse - og så har expert stadig lidt af en niche med stort udvalg af Asus computere. Hmm... |
Det skal lige siges at det er 18 år siden og omtalte butik forlængst er lukket. jeg har ikke handlet hos expert siden, så kan ikke sige noget om hvorledes det er i dag.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 19:13
Har bestilt der nogen gange og modtaget halvdelen af varerne fra ProShop ;-) Men det kommer hurtigt, er pakket godt ind og kan byttes i lokal butik.
------------- mvh Infinity
|
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 16-Marts-2015 kl. 09:51
tonice25 skrev:
xozzi skrev:
Har aldrig købt noget i expert, da de er en af de dyre drenge på markedet. Så med prisen taget i betragtning bør de yde eb bedre service |
Så deler du måske samme opfattelse som en stor del på trustpilot? |
Det skal jeg kunne sige på stående fod, da jeg ikke benytter trustpilot, da jeg ikke mener den er restvissende, dog vil mene at service og pris skal hænge sammen, så hvis man betaler 10% mere skal der være 10% mere service, og det har jeg bare ikke på fornemmelsen af at det sker. Jeg har dog ikke noget konkret belæg for sige at de ikke yder ekstra service i forhold til overpris, andet at det er min opfattelse gennem tiden.
Det skal også siges at den overpris jeg snakker om, er på de elektronikvarer som jeg har tjekket prisen på igennem tiden. (og her har de altid været 10 % dyrere end de billigste butikker.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 27-Marts-2015 kl. 23:21
I mit tidligere indlæg skrev jeg om en dårlig oplevelse i Expert. Jeg tog fejl. Den beskrevne oplevelse var i en Merlin butik.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-Marts-2015 kl. 10:26
Expert fremstår for mig som en dyr butik med et serviceniveau som en ta' selv butik.
Har selv en tragisk/komisk oplevelse med Expert i Ballerup centret for nogle år tilbage, som jeg gerne vil dele.
Står og mangler et HDMI kabel til mit udstyr en lørdag eftermiddag. Imellem daglivare-indkøbene får jeg i min naivitet, forvildet mig ind i Expert. Jeg vidste at et HDMI kabel kunne erhverves for 70 kroner via postordre. Men var villig til at give 100-150 kr, hvis jeg kunne få det med det samme. En ældre og meget serviceminded herre i Expert modtager mig ved skranken og jeg spørger efter et HDMI kabel på omkring 1 meter. Han meddeler mig at de ikke har noget på 1 meter, men de kan sælge mig et på 2 meter til 120 kr. Fint tænker jeg og siger ja ekspedienten der smider det i en lille pose på et øjeblik. Da jeg skal til at betale ser jeg at kasseapparatet siger USB-kabel og jeg kigger i posen som ikke indeholder noget med HDMI stik. Ekspedienten undskylder mange gange og siger at han har det rigtige kabel her. Men det koster 399 kr, men til gengæld er det den længde på 1 meter som jeg ønsker. Jeg siger at intet kan retfærdiggøre at tage så mange penge for sådan et kabel, hvorefter han bedyrer at det giver et bedre billede og endda har guldstik i enderne. Han vidste åbenbart ikke noget om digitale signaler, så jeg takkede pænt nej og gik hovedrystende derfra.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Marts-2015 kl. 10:51
Tja, hvad kan man sige.? Jo jeg kan sige at i den lokale Expert er der ingen problemer, indehaveren er faguddannet, og ved hvad det drejer sig om, kunderne får de rigtige svar på deres spørgsmål, haves en vare ikke i butikken, så skaffes den på kort tid, så der er intet at klage over. Har handlet der siden den kom til byen for snart mange år siden, og efter en tilsvarende god butik måtte lukke, efter mere end 3 årtier med samme ejer, som jeg handlede i før Expert.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|