recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Export af elektronik til Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Export af elektronik til Danmark

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Royalchris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2014
Sted: USA
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Royalchris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Export af elektronik til Danmark
    Sendt: 13-November-2014 kl. 18:21
Hej

Jeg bor pt. I Michigan og julen nærmer sig så småt, derfor tænkte jeg at sende en ipad mini 3 hjem som gave. Jeg ville derfor høre om det ofte tage den op af den sendte boks og kræver moms hvis den er under de 3.250? Eller er det kun hvis man rejser hjem og de opdage en ny ipad ligge i original kasse osv?. Pakken bliver på cirka 1 kg og ville bare sikre mig, at de ikke tog tableten op og krævede moms osv. Hvilket ville blive det samme som prisen i dk medregnet med moms osv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:40

Har flere gange købt varer i US, og langt de fleste gange er der blevet opkrævet Told og moms, så der er med andre ord ingen garanti for at varer går i gennem uden afgifter. Ligeledes undersøges det også ved kontroller at den sendte vare også passer med deklarationen.
Flere af mine modtagne varer havde været åbnet til undersøgelse.
Told og moms bund grænsen er på 80 kroner, derover skal der betales.

Om der her på det seneste er kommet nye regler på området ved jeg ikke lige nu.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:53
De 3.250,- gælder kun, når det drejer sig om indkøb på en skibs- eller flyrejse (hvor man har varen med hjem til DK fra et land uden for EU). I dit tilfælde kan der godt blive pålagt moms og told, hvis pakken bliver "snuppet".

Det hele ser ud til at være beskrevet meget godt på denne side - inklusive reglerne for gaver.



Redigeret af huntiedk - 13-November-2014 kl. 18:54
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:10
Og alle fragtlister bliver gennemgået. Finder man noget der ser ud som om det skal fortoldes, så bliver det kontrolleret, plus der tages stikprøvekontroller! USA er et land der tit bliver taget ekstra kontrol på, da det oftest er dyrere varer, end de varer der snedes fra Asien.
Til top
Royalchris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2014
Sted: USA
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Royalchris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:44
Jeg har adresse i Michigan og sender det nok med gave. Hvis jeg kober en Ipad mini 3 og jeg forpakningen. So der kun medfoelger ipaden, uden nogen ting stick osv. Og bruger den en smule. Er det so muligt for skat at beskatte den med moms i lufthavnen?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:52

Uanset om det er en ny eller brugt vare, så skal der naturligvis betales hvis den udtages ved ankomst. Ligeledes skal varens værdi angives, og det vil være ret let at se om varen er ny eller gammel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 20:00
Selv om det er en fingestus, får modtageren af gaven også bøvl ved evt. reklamation.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 20:02
Tjah, selv om du bruger den, kommer værdien nok stadig over max værdi: Gavens samlede værdi må ikke overstige 45 EUR (ca. 360 kr.)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 20:13
Jeg vil på det kraftigste fraråde at købe varer i den prisklasse og sende til Danmark. Der bliver med 100% garanti tale om både told og moms. Momsen beregnes desuden også af forsendelsesomkostningerne, så alt i alt kan det nemt blive dyrere end at købe varen i Danmark.
Jeg købte for mange år siden en DVD film i USA. Den blev alt for dyr, og den slags fejl begår man kun én gang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 20:24
Jeg rejser rimelig meget og det er mange år siden jeg er blevet stoppet i tolden.
 
Hvis du sender kan du bruge dem her.
 
Til top
Royalchris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2014
Sted: USA
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Royalchris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 22:18
Okay, men bor og har adresse i Michigan, så tror det er billigere end at sende pakken til Virginia og så den vej. 

Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne?

Mange tak med jeres svar omkring tabletten! 
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Royalchris Royalchris skrev:

Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne?


Så vil Skat tilbageholde pakken og bede om at se kvitteringen for købet. De udregner så told og moms ud fra købsprisen. Ja - jeg har selv prøvet det... :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu