recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Export af elektronik til Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Export af elektronik til Danmark

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 23:34
Gør det slet ikke her op mod Jul. Det er min erfaring at de er meget strengere kontrol på denne tid af året.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Royalchris Royalchris skrev:

Hej

Jeg bor pt. I Michigan og julen nærmer sig så småt, derfor tænkte jeg at sende en ipad mini 3 hjem som gave. Jeg ville derfor høre om det ofte tage den op af den sendte boks og kræver moms hvis den er under de 3.250? Eller er det kun hvis man rejser hjem og de opdage en ny ipad ligge i original kasse osv?. Pakken bliver på cirka 1 kg og ville bare sikre mig, at de ikke tog tableten op og krævede moms osv. Hvilket ville blive det samme som prisen i dk medregnet med moms osv


Uanset hvad, så koster den mindste iPad mini 3 hos sig $422,94 inkl. sales tax.

Det er pt. over DKK 2.500.

Modellen koster i Danmark DKK 2.999, så du har under 500,- til at dække forsendelse og afgifter (hvis ikke du ønsker at modtageren skal hænge på regningen).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Royalchris Royalchris skrev:

Okay, men bor og har adresse i Michigan, så tror det er billigere end at sende pakken til Virginia og så den vej. 

Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne?

Mange tak med jeres svar omkring tabletten!<span style="line-height: 1.4;"> </span>


Det er meget nemt for Skat/told: De skal ikke bevise noget. Det er modtageren der skal bevise, hvad varen er værd i form af faktura eller lign.

Og så skal lige være opmærksom på, at hvis du angiver at indholdet er 80 kr værd og pakken bliver væk, så får du vel heller ikke mere end de 80 i erstatning
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 13:40
Har også prøvet at skulle vise både paypal og ebay kvittering ved køb af varer fra Kina over Ebay.
Det er som et spil Russisk Roulette med Told & Skat.

Men hvis du er i tvivl om diverse toldpriser og satser, så tjek denne side ud : http://www.toldpriser.dk/toldberegner
Den har hjulpet mig ud af en masse beregninger og estimeringer :)

Så med en ca. pris på 422$, med fri fragt og vi tror den bliver snuppet i tolden, vil den komme til at koste ca 3300Dkr. Dead


Redigeret af Wolff - 14-November-2014 kl. 13:44
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 16:19
@Wolff:det er jo netop ikke som russisk roulette. Du bliver snuppet i langt de fleste tilfælde og skal derefter dokumenterer varens værdi hvis de mistænker fusk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu