recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få lavet tv-møbel hos møbelsnedker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFå lavet tv-møbel hos møbelsnedker?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 08:56

Man kan måske save porebeton blokkene ud i blokke - nå ja, med mindre du køber dem som blokke...

Så kunne man bore to huller i blokken fra oven, men ikke helt igennem, pånær en centimeter eller to måske. Og så bore et mindre hul til en skrue resten af vejen. Så kan man skrue blokkene sammen. Man kan få nogle skruer der kan skrues direkte i porebetonen uden forboring i blokken nedenunder. Jeg kan ikke huske hvad de skruer hedder - men måske kan enhver (tynd) skrue klare det.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 13:08

Hvoffor ikke gøre det rigtigt ?

Den rigtige måde at sætte letbeton/ gasbetonplader sammen på, er som andre er lidt inde på, at lime dem sammen når man har skåret dem til med en fuksvans. Brug den rigtige lim, som du kan købe samme sted som pladerne.

          / Arne

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 14:46

Hej.

Jeg har netop bygget et sådan reol/møbel i 50 mm HH blokke. Du bruger den originale lim. Blokkene er meget nemme at tilskære med en brugt fuksvans.

Efter at limen var tør spartlede jeg det med sandspartel og tilsidst gav jeg det en gang hvid plasmaling i glans 40.

Det er da rigtigt, at det bliver solidt og tungt, så det er nemmest at bygge det på stedet hvor det skal stå.

Mvh. Ole

 

 

Til top
confetti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 20:00

Hej.
Har fulgt lidt med i tråden og havde selv et møbel-problem da jeg købte fladskærm sidste år. Jeg var i maaaange møbel og Hi-fi forretninger, men ingen havde noget der kunne bruges (efter min mening i hvert fald).

En lørdag formiddag sad jeg så og bladrede i en Bauhaus reklame og så de havde tilbud på en køkkenplade i valnød. Nu har jeg altid været vild med valnød - så jeg drønede ud i Bauhaus og så på pladen. Det mål pladen fandtes i (tror det var 302 cm x 60 cm) kunne lige præcis bruges til et møbel, når den blev skåret ud på den rigtige måde. Jeg fik Bauhaus til at save pladen i de ønskede mål. Det kan IKKE anbefales selv at save pladen med eks. rundsav eller endnu værre, en fukssvans. Det bliver noget juks - så betalt butikken for at save pladen - det er alle pengene værd.
Herefter købte jeg et "dybelsæt" så man kan samle bordet uden brug af synlige skruer, et par hjørne beslag og noget træ lim. Efter 3-4 timers arbejde var bordet færdigt - ikke mindst takket være hjælp fra min bror, der er lidt bedre til den slags træarbejde end mig ;-)
En lille detalje ved møbelet er at der er blevet et skjult rum til de mange ledninger - og det er bare dajle. Nok ligger de hulter til bulter i det rum, men man ser overhovedet INTET af det ude fra…. 
Resultatet kan ses på billederne og jeg syntes selv det ser hamre godt ud.






Beklager at billederne ikke lige er de bedste, men det var hvad jeg lige havde liggende :-)

Håber det kan gi' lidt inspiration til andre der har samme problem.

PS: Nåja … så var der jo lige prisen. Pladen kostede på bud 899,- og jeg mener at jeg fik skåret pladen for ca. 300,- (Typisk tager byggemarkederne 15 kr. pr. snit). Derudover kostede dybelsættet 299,- (men det kan jeg jo få glæde af i tiden fremover), limen 50,- og til sidst beslagene 30,- … Så alt i alt ca. 1300,- … BILLIGT ELLER HVA ??? ;-)

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:55

Hvor stort er møblet? Jeg kan ikke helt forstå du kunne nøjes med én plade. Og så kan jeg heller ikke forstå du kom på 300,- for at få pladen savet i mål, en gang købt jeg enplade i Bauhaus og fik den skåret op gratis (det var godt nok kun et eller to snit).

Hvad skulle du bruge hjørnebeslag til?

Det skjulte rum er vel blot det nedre bagpanel, der skjuler ledningsrodet?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
confetti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 23:03

@thorvald.
Møblet er 140cm bredt, og 45cm dybt. Pladen jeg købte målte helt præcist 62 x 362 (Jeg kiggede lige på min kvittering).
...Og så har du ret i at prisen på de 300,- for at få savet pladen i diverse stumper var for meget. Jeg fik 15 snit af 7 kr. snittet = 105,- kr.
Mht. til det skjulte rum blev det lavet af overskydende plade og monteret fra gulvet op op til hylden (ca. 15 cm. fra bagvæggen af bordet). Dog "gaber" det lidt for oven da den overskydende plade kun er ca. 15 cm bred, men det ses ikke når man omgåes bordet til dagligt. Hvis man ligger sig ned på gulvet kan man dog godt se det - men hvem gør det? ;-)

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 00:19

Man kan også vælge den lette løsning, hvis man som mig, ikke har de store evner som "gør-det-selv-mand" Jeg købte dette bord i Biva for 500kr og det er stabilt.

http://www.biva.dk/default.asp?id=19&pmid=31&product =true&prevref=30&infopage=0&maingroup=100&pr odgroup=60000&prodtype=75&varenummer=290007

Mit største problem var at finde et setup, hvor center højt. kunne vøre lige under skærmen. Dette bord skjuler også udemærket "lednings-helvedet"  og der er plads til hdd-recorder, dvd, av reciever/forstærker, center højt. og parabol/dvb-t reciever. Det var let nok at samle. det skal dog siges at den vejer 35kg, men det hjælper jo også med til at stabalisere den

Mvh.
Baloo55
Til top
kableguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 10:08
@baloo55
Er det ikke en smule for dybt ? Som jeg læser det, er det 75 cm, så det rager godt ud fra væggen.

@confetti
Det ser ret godt ud, og solidt. Lækker træsort.
Går den nederste hylde helt tilbage? Eller er den kortet lidt, så ledningerne kan falde ned bag pladen, og bordet kan komme helt ind til væggen?
Skal bordet behandles, og hvordan med lyset? Kommer der ikke "skygger" under enheder og skåle, indtil træet har fået lys nok?
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 10:54

Oprindeligt skrevet af kableguy kableguy skrev:

@baloo55
Er det ikke en smule for dybt ? Som jeg læser det, er det 75 cm, så det rager godt ud fra væggen.

Jo det kan være en ulempe for nogen, men i praksis er det en fordel hos mig, da jeg har en stor hund. Skærmen er lidt bedre beskyttet mod "hale-pisk" og tv'et skal stå mindst 20cm fra væggen og den er vel 20-30 cm dyb så det virker ikke voldsom i praksis. (Det skal dog siges, at jeg ikke får mit 42" før i næste uge og jeg har et 29" Sony crt til at stå der nu)

Mvh.
Baloo55
Til top
confetti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:04

@kableguy
Den nederste hylde går ikke helt tilbage - jeg mener der er ca. 2-3cm fri så ledninger kan komme forbi uden problemer. Så ja, bordet kan komme helt ind til væggen uden problemer.
Træet kræver noget behandling. Det er jo en køkkenplade og der følger anvisning med til pladen når man køber denne. Dog har jeg endnu ikke gjort noget som helst. Det er klart at hvis man gi'r det noget olie, bliver den en del mørkere og det skridt har jeg altså endnu ikke taget. Men indtil videre er der ingen tegn på skygger eller lign under de ting jeg har haft stående på bordet.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:20

Kan man købe sådan nogle skuffe glidere eller hvad det nu hedder i løs vægt?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kableguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 11:28
Sandsynligvis i et velassorteret byggemarked. Ellers ved jeg at man kan købe næsten alt sådan noget "i løs vægt" hos Kvik køkkener.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu