|
F/UTP -S/FTP -U/UTP |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glem MHz, det kan du ikke bruge til noget. Til dit nuværende forbrug har du brug for 25Mbit. Det vil sige at dine nuværende kabler burde uden problemer kunne trække 40 gange der du har brug for! Hvad har du af internetforbindelse? Har du en server stående derhjemme til film og musik? Klaus
|
|
caddy83
Bruger Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak
Lyder til du ved en del om det😀 Jeg ved ikke hvorfor jeg i sin tid brugte skærmede kabler, nok for at være sikker på det ikke kom støj udefra, men jeg ved jeg ikke har skærmede stik på det kabel der går fra modem/fiber boks til vores mest hoved router. De andre kabler som er forbundet til forskellige enheder, er kabler skærmede kabler med støbte og urørte stik. Ved ikke hvor mange der i privaten bruger skærmede netkabler og hvis jeg en dag skulle udskifte dem til anden cat, om jeg skal vælge uskærmede så
|
|
caddy83
Funktioner
Tak(0)
|
1000/100
Ingen server kun streaming på TV og iPad
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med dit forbrug er en 1000/100 fuldstændigt overkill.
Og da du ikke har mere end 1000 ind i huset, har du heller ikke brug for højere hastighed rundt inde i huset. Dine nuværende kabler bør uden problemer kunne trække 1000Mbit - endda med et kabel der er 100 meter langt! Klaus
|
|
caddy83
Funktioner
Tak(0)
|
Kablet er 20meter langt
Dem mellem enhederne er 1-5meter pr. Stk. Så du ville forsætte med 5e også selvom jeg ikke har skærmet stik i enden på kablet mellem boks og mest router? Har aldrig oplevet problemer, men fra d. 1 går vi væk fra flow tv og skal streame alt TV
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja hvis der ikke er nogen problemer, så er der jo ingen grund til at begynde at skifte kabler ud.
|
|
Mvh Jesper
|
|
caddy83
Funktioner
Tak(0)
|
Det er der ikke troede bare at 5e var gammel model og for at være på den sikre side ville jeg udskifte det når vi nu skal streame TV kanaler når flow TV stopper. Skifter ikke fordi vi oplever problemer.
Hvor tæt ligger dine UTP kabler med strøm og over hvor mange meter ligger de tæt? Uden forstyrrelser
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Det er det også, over 20 år. Men det er bedøvende lige meget……. Klaus
|
|
caddy83
Funktioner
Tak(0)
|
Klaus:
Bruger du også UTP kabler og løber de sammen med andre kabler som f.eks. 220v uden problemer?
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger helt standard UTP patch kabler rundt i hele huset og garagen. Et par af dem, går endda udendørs til mine kameraer.
Jeg har en 300/300 linje (fiber) og kablerne løber parallelt med strømkabler nogle steder…… Klaus
|
|
caddy83
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar
Ja så kan jeg godt se jeg køre overkill når mine er dobbelt skærmet. Mit kabel løber forbi en sub og så løber det 5cm fra 220v kabler. Så UTP havde nok været nok til mig og ja 9 ud af 10 private trods de ligger ude eller tæt med strøm kilder
|
|
danji
Super bruger Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skærmet kabler er kun til meget krævende miljøer. Alle netkablet er twisted pair, hvilket gør dem robuste mod cross-talk og udefrakommende støj.
|
|
Mvh dan.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |