recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Faktisk sammenligning Plasma Pio/Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFaktisk sammenligning Plasma Pio/Pana

Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 08:56

Lyder rigtigt godt rhsin

ah ja - det er jo 506xde du har - ja så er pixelantal næsten ens pr. tomme.

1280*768 -> 983040/50" = 19660px" 

1024*720 -> 737280/37" = 19926px"

Men som sagt, en rigtig glimrende gennemgang hvor du kommer godt omkring

Redigeret af spawn - 03-Maj-2007 kl. 09:01
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Men Otto en gang om et par måneder når du er omkring det sydlige Århus så syntes jeg vi skal lave et eksperiment med indstillingerne på Panaen også lave en indstilling som er ens så man kan vurdere skærmene med samme udstyr og vurderingsmateriale. 

Du kan ikke indstille dem til at være _ens_. De bør indstilles så de hver især er bedst muligt, ud fra de egenskaber de nu har. Eksempelvis, så hjælper det ikke noget at øge kontrast-indstillingen, for at få den bedst mulige oplevelse af kontrasten mellem sort og hvid, hvis du øger den så meget at billedkvaliteten lider under det på andre områder. Som sagt, så kan Pioneer levere en højere lysstyrke end Panasonic, så hvis man skulle justere dem så ens som muligt, så vil du handicappe Pioneer'en.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

ah ja - det er jo 506xde du har - ja så er pixelantal næsten ens pr. tomme.

1280*768 -> 983040/50" = 19660px" 

1024*720 -> 737280/37" = 19926px"

Hov hov - du skal have skolepengene tilbage...  Du dividerer et tal der stammer fra arealet med et tal der stammer fra diagonalmålet, den holder ikke. Arealet er tæt på dobbelt så stort på et 50" tv i forhold til et 37" tv. Det giver ca. 35% flere pixels per cm2 på 37"eren.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 09:40
Det er efter min mening ikke den store information at sammenligne en 37" med en 50", medmindre man ser på andre ting end lige hvordan billedet ser ud.

Jeg har også sammenlignet en 37" med en 50", der er en kæmpe forskel i hvordan de fremstår skarpt, så din egen hjemmetest hvor du sammenligner skarphed og kommer frem til at en 50" virker skarpere end en 37" får hele din hjemmetest til at falde til jorden ....  måske du har haft de forkerte briller på

Efter min mening er produktkvalitet, pålidelighed og det antal år man kan forvente at køre uden problemer mere væsentligt på en 50" og derover , end om det lige står lidt bedre eller dårligere. Det er dyrt og besværligt at udskifte en 50".

Seancen med at ha en 50" stående i stuen med småfejl som ikke er nok til at udskifte, men nok til at iritere en hver gang man tænder, vil jeg meget gerne være foruden .....

Også skærmens egenskaber mht retentention og indbrænding er mere væsentligt efter min mening,end om skærmen står lidt bedre eller dårligere.

Slutteligt - det giver ingen rationel mening at give kassen for en skærm der ved en dobbelt blind test for de fleste vil stå forskelligt, men uden at man kan sige hvilken er hvilken ....

Redigeret af nextgeneration - 03-Maj-2007 kl. 10:10
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Torp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 10:13

Klart du ikke bryder dig om hans hjemme test, du kan jo ikke lide at høre at Pana ikke er så god som Pio

Sådan er det hver gang.......

Mvh Torp
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Det er efter min mening ikke den store information at sammenligne en 37" med en 50", medmindre man ser på andre ting end lige hvordan billedet ser ud.

Nu var mit samlede mål også med denne tråd at prøve at kaste nogle af de forskelle jeg havde konstateret ud i fri forum til diskussion og viderbehandling, netop for at prøve og gøre sådan at står man som ny køber til en flad at man så vidste lidt mere om hvad man skulle lægge mærke til.

Så det var egentligt ikke for at nedgøre et mærke frem for en anden, det er lidt igen hvad er bedst en Audi eller en vw..? det ved kun den som vælger sit mærke... og man er altid glad for det man har valgt...  nu har jeg så en Volvo og en Hyundai og der er forskellen måske større end en Pio & Pana... men forskel er der.. og det er da rart at vide inden man foretager sit valg med udgangspunkt i sine behov og hvad man faktisk gider at ofre på et TV

Mvh

René
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 10:27
Stopped med at læste viddere i hjemmetesten da jeg kom til den med skarpheden ....

Til Torp:
Du tar helt fejl - jeg er modelfan ikke mærkefan !

Om der står pio, pana, sharp, sony på fronten ikke væsentligt. Produktmix ( kvalitet, pålidelighed, billedekvalitet, retention ..... etc ) er derimod det væsentlige

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 10:34

Stopped med at læste viddere i hjemmetesten da jeg kom til den med skarpheden ....

Det kan jeg så få to konklusioner ud af: 1. Så bør du måske ikke udtale dig om en test du ikke har læst færdigt, og 2. Det er bevis på at du er komplet uimodtagelig overfor andres synspunkter, og enhver diskussion med dig er således formålsløs.

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 10:41
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det kan jeg så få to konklusioner ud af: 1. Så bør du måske ikke udtale dig om en test du ikke har læst færdigt, og 2. Det er bevis på at du er komplet uimodtagelig overfor andres synspunkter, og enhver diskussion med dig er således formålsløs.

Der er der vel lissom ikke noget nyt i....

mvh Christian
Til top
Torp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 11:40

Next skrev : Om der står pio, pana, sharp, sony på fronten ikke væsentligt. Produktmix ( kvalitet, pålidelighed, billedekvalitet, retention ..... etc ) er derimod det væsentlige

Den tror du da ikke selv på.......

Jeg gør IKKE med dine diverse indlæg 

Mvh Torp
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 11:44

Men det er dog alligevel sandt

Vh s

Edit=Og det er jo derfor, at en tråd som denne kan blive rigtigt interessant, hvis man kan slippe religiøsiteten for en stund 

Redigeret af Breddam - 03-Maj-2007 kl. 11:50
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu