recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Faktisk sammenligning Plasma Pio/Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFaktisk sammenligning Plasma Pio/Pana

Besvar Besvar Side  <12345 26>
Forfatter
Besked
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:02

Framragende sammenligning! Godt at se du selv nævner de punkter hvor den direkte sammenligning er en smule uretfærdig.

Det var i hvert fald interessant læsning, og masser af rigtig gode reply's!

Jeg er i hvert fald blevet kogere :)

Redigeret af hyldig87 - 03-Maj-2007 kl. 12:03
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

ah ja - det er jo 506xde du har - ja så er pixelantal næsten ens pr. tomme.

1280*768 -> 983040/50" = 19660px" 

1024*720 -> 737280/37" = 19926px"

Hov hov - du skal have skolepengene tilbage...  Du dividerer et tal der stammer fra arealet med et tal der stammer fra diagonalmålet, den holder ikke. Arealet er tæt på dobbelt så stort på et 50" tv i forhold til et 37" tv. Det giver ca. 35% flere pixels per cm2 på 37"eren.

Nå ja - hallo undskyld, klokken var kun lige godt 9 og jeg var lige ståed ud af sengen - man kan da ikke forvente jeg skal kunne tænke endsige regne korrekt så tidligt om morgenen  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:28

Jamen planen er den at min pana også bliver kalibreret også må vi jo se hvad den visuelle forskel er efter dette.

Det er jeg faktisk selv lidt spændt på.

Nu skal der ihvertfald komme klarhed om sagen også skal det ihvertfald ikke være en dårlig indstilling der skal gives skylden 

Redigeret af rhsin - 03-Maj-2007 kl. 13:29
Mvh

René
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Stopped med at læste viddere i hjemmetesten da jeg kom til den med skarpheden ....

Det kan jeg så få to konklusioner ud af: 1. Så bør du måske ikke udtale dig om en test du ikke har læst færdigt, og 2. Det er bevis på at du er komplet uimodtagelig overfor andres synspunkter, og enhver diskussion med dig er således formålsløs.

3. Har for travlt til at læse ikke-faktuelle tråde, særlig fra begejstrede ejere om deres perfekte fladskærme og synspunkter , dette emne pana 2006/pio 2006 er uddebateret for længe siden ...

...  men helt ærligt - når man kan påstå at en 50" står skarpere end en 37", hvilket var det jeg reflekterede over 

Redigeret af nextgeneration - 03-Maj-2007 kl. 15:49
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:53
Hvis man vil ha en tæt på uvildig test, skal man blot læse de to nedenstående tests:

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Picture-Quality .php

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:56

Stopped med at læste viddere i hjemmetesten da jeg kom til den med skarpheden ....

Det kan jeg så få to konklusioner ud af: 1. Så bør du måske ikke udtale dig om en test du ikke har læst færdigt, og 2. Det er bevis på at du er komplet uimodtagelig overfor andres synspunkter, og enhver diskussion med dig er således formålsløs.

3. Har for travlt til at læse ikke-faktuelle tråde, særlig fra begejstrede ejere om deres perfekte fladskærme og synspunkter , dette emne pana 2006/pio 2006 er uddebateret for længe siden ...

...  men helt ærligt - når man kan påstå at en 50" står skarpere end en 37", hvilket var det jeg reflekterede over 

Ærgeligt at du ikke har for travlt til at skrive herinde  

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:58
Joh nextgen - men blot for at drille - PX70 testen er jo lavet efter Pio testen - så....
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Ærgeligt at du ikke har for travlt til at skrive herinde  

Jo ullum    - men af og til skal man jo ha en slapper

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Joh nextgen - men blot for at drille - PX70 testen er jo lavet efter Pio testen - så....

.... det er den, men det ændrer ikke på testens CONS .... ...

... glad for det nævner det, så skulle PX70 på PROS være korrekt udmålt

Tilføjele:
Man bemærker lige at PX70 fik "HDTVtest Recommended Award"

Redigeret af nextgeneration - 03-Maj-2007 kl. 16:43
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:08

Hvis du syntes det er uddebateret hvorfor bringer du det så på bane hver gang folk spørger om hvilken skærm de skal vælge, og er der så bare en som kommer til at anbefale en Pioneer hakker du dem ned gang på gang

Jeg påstår ikke noget jeg konstaterer... jeg har faktisk købt begge skærme og nu skal jeg så til at bruge dem i dagligdagen, men en af de ting både jeg og min kone lagde mærke til var altså skarpheden på billedet.. og det er altså på trods af at Panaen har det største antal pixels pr cm2, men igen der vil jeg også for rimelighedens skyld afvente minn kalibrering af panaen for en god indstilling af tvet kan altså påvirke opfattelsen af hvor skarpt man opfatter billedet.

Jeg vælger så at bringe det her til forum for netop at skabe en debat og på den måde efterprøve de forskellige holdinger til den enkelte skærm.

Og det syntes jeg da er en meget seriøs indgangsvinkel til at støtte op om folk der står og er i tvivl om hvad de skal vælge udfra deres forudsætninger, for jeg prøver egentligt at forholde mig positivt til begge skærme.. jeg har joda selv betalt for dem... men måske du skulle købe dig en Pioneer til soveværelset.. det kunne jo være at du også blev glædeligt overrasket

Edit. Desuden vil jeg da også sige at en forbruger udtalelser om et produkt som han/hun bruger hver eneste dag i en lang periode også har en værdi fordi han måske falder over ting som måske har en lisså stor betydning som den store "gyldne" test som trods alt kun beskæftiger sig med det specifikke produkt over en kort periode hvorefter de skriver deres observeringer, så jeg syntes da man er frygteligt ensporet hvis ikke man "gider" at bruge energi på den almindelige forbruger... hvilket så bringer mig videre til hvad laver du så egentligt i et forum som dette... som vel netop er til for at brugere kan udveksle erfaringer

Redigeret af rhsin - 03-Maj-2007 kl. 16:23
Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:19

Hvis man vil ha en tæt på uvildig test, skal man
blot læse de to nedenstående tests

Og hvorfor er de så mere uvildige end rhsins?

3. Har for travlt til at læse ikke-faktuelle tråde,
særlig fra begejstrede ejere om deres perfekte fladskærme og synspunkter

Men at skrive "ikke-faktuelle tråde, særlig fra begejstrede ejere om deres
perfekte fladskærme og synspunkter" har du tilsyneladende masser af tid til.

Redigeret af lunddal - 03-Maj-2007 kl. 16:21
Til top
mstoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 17:14
Det skulle da være YDERST mækeligt om ikke PIO head-to-head klarer sig bedre end PANA. Det er trods alt et TV i en helt anden prisklasse.

Det er fedt at emnet bliver taget op i en tråd for sig, for personligt synes jeg det er svært at finde rundt i, når man skal vælge.

Det må umiddelbart være svært at sammenligne de omtalte skærme, uden også at nævne bang-for-the-buck ratioen. Personligt havde jeg aldrig forventet at PANA ville overgå PIO, men derfor er det stadig relevant sammenligning, i og med at prisforskellen er så stor: hvorvidt får man via PIO et TV som er de ekstra penge værd?

Det kunne være fabelagtigt med en head-to-head test af skærme med samme tommemål som begge er kalibreret.

Hvorom alting er, så tak for den fine sammenligning, og for det arbejde du har ydet for at hjælpe os andre

Redigeret af mstoft - 03-Maj-2007 kl. 17:17
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu