recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel Pioneer Plasma, goddag ... hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvel Pioneer Plasma, goddag ... hvad?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farvel Pioneer Plasma, goddag ... hvad?
    Sendt: 07-September-2019 kl. 23:23
Hey 

Så gik den ikke længere – mit elskede Pioneer Plasma PDP-507 XD er ved at gå til de evige plasma-marker. 
Mit hjerte (og øjne) græder, da jeg stadig synes, billedet er noget af det lækreste at betragte. 
Men det nytter ikke at være sentimental – jeg må videre. Men til hvad?

Jeg kigger lidt på LG:

Hvorfor? Jamen størrelsen på 55" passer perfekt i mit hjem, tv'et er pænt og jeg har indtryk af, at LG leverer gode OLED-tv. Men hvor jeg før i tiden var HELT skarp på plasma-tv fra Pioneer og Panasonic, så er jeg helt blank når det kommer til OLED.

Kom gerne med bud på et tv. SONY? PHILIPS? SAMSUNG? Shoot.

Budget; Max. 20.000 kr.

Glæder mig til at høre fra jer.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 23:30
Sony og Panasonics OLED er bedre.
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 00:25
Hey, jeg gik fra et 508 XD til et LG C8 sidste år og er ganske tilfreds med C8.

Jeg har faktisk stadig mit 508 XD stående, så hvis du er interesseret så kan det afhentes for en ramme cola. Smile


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 08:45
Alle oled er bedre end dit plasma.   Forskellen på oled er meget lille
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 11:09
Skyggedetaljer på et kalibreret plasma er efter min mening stadig bedre end på en oled, fodbold ser også bedre ud.

Forskel i sort er i praksis ens hvis man bare har lidt bias lys bag skærmen. Så selv i 2019 er plasma et fint valg.

jeg vil da gerne byde en ramme cola for det plasma tv, hvis det kan leveres?
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 14:18
Jeg giver også gerne en ramme cola, hvis du kommer med det og samtidig støvsuger og vasker vinduer.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 16:57
Det LG C9 du har kig på er blevet testet af Flatpanels.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 17:21
I det hele taget burde udvalget være til at overskue med hjælp fra Flatpanels, når man har fastsat sit budget.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 17:39
jeg ville nok vælge en b8 til 6999.

Evt med et atv til.

Ved godt de nye måske har det indbygget, men LG/Samsung opdater jo ikke deres tv når de har forladt fabrikken.
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg giver også gerne en ramme cola, hvis du kommer med det og samtidig støvsuger og vasker vinduer.

Det er godt nok et fristende tilbud, men jeg kan desværre ikke den dag...
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Skyggedetaljer på et kalibreret plasma er efter min mening stadig bedre end på en oled, fodbold ser også bedre ud.

Forskel i sort er i praksis ens hvis man bare har lidt bias lys bag skærmen. Så selv i 2019 er plasma et fint valg.

jeg vil da gerne byde en ramme cola for det plasma tv, hvis det kan leveres?

Nej, det kan ikke leveres.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 22:42
Der er trods alt begrænset forskel på OLED-TV'ene, idet de grundlæggende har samme paneler, men deres forskellige styrker ligger primært i signalbehandlingen og er groft sagt:

LG OLED: Prisen og fjernbetjeningen - LG er som reglen bedste bang for the Buck.

Sony OLED: Sony's videoprocessorer (X1 ultimate og extreme) betragtes som havende den bedste opskalering af SD og HD til 4K, og ikke mindst den reneste near-black pixelhåndtering med den laveste grad af posterization - Sony er derfor nok særligt anbefalingen til lyskontrollerede settings. (Processorens motion compensation er også kendt som noget af det bedste - hvis man ellers skal bruge den slags)

Panasonic OLED: Panasonic videoprocessering er kendt for at have gode og nuancerende farver. (Kritikere vil påpege at Panasonics chromaopskalering introducerer artifacts, men uanset dette overbeviser panasonics chromahåndtering mange reviewere, inkl. f.eks. HDTV test's Vincent Teoh). Så Panasonic udmærker sig særligt mht billeddybden og nuancerne i farverne og har også fine farveindstillinger out of the box, med mulighed for tilvalg at nogle gode farveprofiler meget tæt på reference at gøre godt med på forhånd, hvis man ikke skal have skærmen kalibreret - Og så har den lidt mere lys til lysforurenede settings end Sony'en der er mere aggresiv i forhold til at beskytte panelet. ...Alle OLED er dog i stand til at give langt mere lys end det overhovedet er behageligt i den lyskontrollerede setting og langt mere end du er vant til fra Plasma. 

Når du kommer værdsætende fra plasma, så glem bare hurtigt alt andet aktuelt på markedet ud over OLED - Ellers bliver du kun skuffet og irriteret over alle de kompromiterende lappeløsninger dækkende over LCD's lave native konrast - Det vil være umuligt at undvære plasma og OLED's høje native og helt pixelsdiskrete kontrast.

Phillips OLED kender jeg ikke. Men de skulle vist ikke være helt tossede.

Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Skyggedetaljer på et kalibreret plasma er efter min mening stadig bedre end på en oled
Interessant, men ikke overraskende. Jeg finder også at skyggedetaljerne er mere nuancerede og homogene på min 4K D-ILA projektor end på mit OLED - Det handler formentligt om at der trods alt skal en hvis mængde strøm til før OLED'en tænder og der derfor er lidt cut-off værdi i den allerlaveste ende af skalen og formentligt noget proccessing hvor der derfor skal kompensere for lidt ellers dirty screen effekt?


Redigeret af TBC1 - 09-September-2019 kl. 13:13
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu