recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fattigmands DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFattigmands DAC

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Redneck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Fattigmands DAC
    Sendt: 28-November-2011 kl. 14:18
Hej folkens.

Jeg har her på det sidste gået med tanken om jeg går og mangler en DAC til anlægget derhjemme. Nu er det bare sådan at jeg er en fattig studerende, så penge skal der ses langt efter :)

Mit setup er: en NAD 355BEE forstærker med 2 Cerwin-Vega CLS-12 højttalere og musikken afspilles enten fra min NAD cd afspiller eller min WD TV Live Hub (udskiftes dog snarest med SB eller Sonos).


Her er så mine spørgsmål:

1. Er det overhovedet en god idé med en DAC i mit setup og er en billig DAC overhovedet noget værd? 

2. Er den DAC som jeg linker til i orden, eller findes der bedre alternativer i den prisklasse? + - 500 kr.

3. Da jeg nu afspiller musik fra min WD TV, så skal det jo foregå over optisk, men så skal jeg vel skifte udgang over til phono på WD TV'en hver gang at jeg skal se film for så vidt jeg ved så kan en DAC ikke sluge AC3 eller DTS?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

/Casper 


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 14:35
Med den forstærker og de højttalere, tvivler jeg på at du vil kunne få en tydelig forbedring af lyden med en ekstern DAC.

DAC'en i en Squeezebox Touch er iøvrigt rimelig god i forvejen - kender ikke Sonos.

 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Redneck Redneck skrev:

Jeg har her på det sidste gået med tanken om jeg går og mangler en DAC til anlægget derhjemme.

Hvorfor mangler du en DAC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Redneck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Redneck Redneck skrev:

Jeg har her på det sidste gået med tanken om jeg går og mangler en DAC til anlægget derhjemme.

Hvorfor mangler du en DAC?

Klaus

Når jeg afspiller musik fra min cd afspiller så lyder det meget bedre end når jeg afspiller musik fra min WD TV, også selvom det er præcis den samme fil som bliver afspillet, så det var derfor at jeg tænke at det kunne være en idé at få en DAC :)

/Casper 
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 18:16
Jeg har også haft en WD Tv, men den blev sendt retur med det samme, netop fordi lyden virkelige var ringe. Og dette på trods af, at signalet kørte rent digital ind i min surr. forstærker. I dag bruger jeg en Apple tv boks med samme tilslutning og den lyder 500 gange bedre. 

Redigeret af kskruger - 28-November-2011 kl. 18:19
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 18:16
Er din musik rippet i lossless format?
Til top
Redneck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Er din musik rippet i lossless format?

Det er hovedsageligt i FLAC, men jeg har også mange albums hvor det er 320 kbps MP3 også er jeg også hoppet med på Spotify vognen :)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 18:56
Nu skriver du ikke hvordan du har tilsluttet din WD boks, men som jeg oplevede den, så er den ikke særlig god til at dekode lyd filer, hvis vi snakke ren lydkvalitet. Og så hjælper det ikke noget, at sætte en god DAC på.


Redigeret af kskruger - 28-November-2011 kl. 18:57
Til top
Redneck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Nu skriver du ikke hvordan du har tilsluttet din WD boks, men som jeg oplevede den, så er den ikke særlig god til at dekode lyd filer, hvis vi snakke ren lydkvalitet. Og så hjælper det ikke noget, at sætte en god DAC på.

Som det er nu så er boksen tilsluttet anlægget med phono og hvis det skulle være over en DAC så ville det være over optisk.
Så det du siger er at jeg aldrig vil få god lyd fra en WD boks?
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 19:26
Først og fremmest, jeg forstår ikke hvorfor der i tråden her hersker den opfattelse at en wdtv umuligt kan spille godt. Det er klart at de analoge udgange er noget hø, det samme gør sig gældende i en billig dvdafspiller, men holder man sig til den optiske udgang og nogle anstændige lydfiler, så spiller den (i mine ører) på niveau med mange dyrere løsninger. Måske er det bare mig der fejler noget?

Anyways, angående trådstarters spørgsmål: Vil det være pengene værd at købe en billig dac? - Nej det tror jeg ikke kan svare sig, specielt ikke når du i forvejen har en god cd-afspiller til når musikken skal nydes. Derudover så vil jeg sige at det svageste led i dit system er dine højttalere, de yder masser af punch, men ikke så meget detalje. Så efter min mening er det der du vil kunne opleve den største forbedring billigst.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 19:28
Gode højttalere er ikke billige.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Redneck Redneck skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Nu skriver du ikke hvordan du har tilsluttet din WD boks, men som jeg oplevede den, så er den ikke særlig god til at dekode lyd filer, hvis vi snakke ren lydkvalitet. Og så hjælper det ikke noget, at sætte en god DAC på.

Som det er nu så er boksen tilsluttet anlægget med phono og hvis det skulle være over en DAC så ville det være over optisk.
Så det du siger er at jeg aldrig vil få god lyd fra en WD boks?


Hvis du bruger phono udgangen på din WD boks, så jo der vil du nok opleve en forbedring med en anden DAC.  Men igen, ikke sikkert at du vil blive 100 % tilfreds.

Har du en alm. forstærker, eller en surr, forstærker?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu