recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fattigmands DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFattigmands DAC

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Redneck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Fattigmands DAC
    Sendt: 28-November-2011 kl. 14:18
Hej folkens.

Jeg har her på det sidste gået med tanken om jeg går og mangler en DAC til anlægget derhjemme. Nu er det bare sådan at jeg er en fattig studerende, så penge skal der ses langt efter :)

Mit setup er: en NAD 355BEE forstærker med 2 Cerwin-Vega CLS-12 højttalere og musikken afspilles enten fra min NAD cd afspiller eller min WD TV Live Hub (udskiftes dog snarest med SB eller Sonos).


Her er så mine spørgsmål:

1. Er det overhovedet en god idé med en DAC i mit setup og er en billig DAC overhovedet noget værd? 

2. Er den DAC som jeg linker til i orden, eller findes der bedre alternativer i den prisklasse? + - 500 kr.

3. Da jeg nu afspiller musik fra min WD TV, så skal det jo foregå over optisk, men så skal jeg vel skifte udgang over til phono på WD TV'en hver gang at jeg skal se film for så vidt jeg ved så kan en DAC ikke sluge AC3 eller DTS?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

/Casper 


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 14:35
Med den forstærker og de højttalere, tvivler jeg på at du vil kunne få en tydelig forbedring af lyden med en ekstern DAC.

DAC'en i en Squeezebox Touch er iøvrigt rimelig god i forvejen - kender ikke Sonos.

 
Til top
KlausDM Se dropdown menu