Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 13:33 |
jeg krydser fingre for at ALLE tv-stationer snart går i DRs fodspor og laver alt i 16:9
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|
Esmis
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 63
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 13:58 |
Jeg opdagede en lille bug i går, nemlig at når man trykker på "back"-knappen skal den kunne skifte mellem de to kanaler man sidst har set.
Men den blev bare på samme kanal i stedet for at skifte, og især når nu favoritkanalerne IKKE ligger på de numre man har givet dem, så er det rart at kunne skifte mellem de to senest sete.
|
|
zaboom
Super bruger
Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:02 |
Jeg vil ikke give dig helt ret Kim - jeg synes bestemt at det er youSee's problem.
Hvorfor ikke bare vride tommelfingeren op i nakken på leverandørerne og kræve?
Der er sikkert også politik indblandet, men jeg vil gerne gå foran og kræve kvalitet i stedet for kvantitet. Jeg vil hellere have 10 kanaler i top kvalitet end 30 i svingende (middelmådig) kvalitet.
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
|
Esmis
Bruger
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:11 |
zaboom skrev:
Jeg vil ikke give dig helt ret Kim - jeg synes bestemt at det er youSee's problem.
Hvorfor ikke bare vride tommelfingeren op i nakken på leverandørerne og kræve?
Der er sikkert også politik indblandet, men jeg vil gerne gå foran og kræve kvalitet i stedet for kvantitet. Jeg vil hellere have 10 kanaler i top kvalitet end 30 i svingende (middelmådig) kvalitet. |
Det er, som med alt andet, et spørgsmål om penge. Hvis de skal sende kanalerne ud i 16:9 bruger det mere båndbredde = flere penge. Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem. Viasat har engang sagt, at så længe der er mere end 50% der har 4:3 fjernsyn, så vil de ikke sende i 16:9. Den slags problemer har de statslige kanaler ikke, derfor kan DR, SVT, ARD og ZDF sagtens sende i 16:9, fordi de ikke skal have penge i kassen eller på den måde tilgodese deres "kunder". Men jeg er ellers enig, hvis YouSee vil have en masse kunder til at købe en digital boks, så burde de tilskynde folk til at gøre det ved at deres produkt blev opgraderet den tand, som virkelig ville gøre en stor forskel i billedkvaliteten. Det gør det altså ikke med et letterboxed 4:3-billede....
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8641
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:30 |
Mike S. skrev:
jeg krydser fingre for at ALLE tv-stationer snart går i DRs fodspor og laver alt i 16:9
|
Dr sender skam også film og serier i 4:3.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:31 |
Esmis skrev:
Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem. |
Nej, TV 2 Film sender i 4:3 Letterbox pga. analoge kabeltv kunder.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:32 |
Kim Jespersen skrev:
.På den gamle liste mener jeg at jeg kunne have godt og vel en halv dag på listen (1 skærmbillede og afhængig af længden på programmerne), dog kun for én tv kanal ad gangen, men det gav mig et bedre overblik
over hvad der skete på den kanal i løbet af dagen. |
Du kan så glæder dig over at den "gamle" måde at vise EPG på bliver en valgmulighed senere på året.
|
|
Esmis
Bruger
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:39 |
lunddal skrev:
Esmis skrev:
Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem. |
Nej, TV 2 Film sender i 4:3 Letterbox pga. analoge kabeltv kunder. |
Du misser min pointe, nemlig at der af flere årsager bliver taget hensyn til laveste fællesnævner. Canal Digital tænker modsat, nemlig at de sender højest mulige kvalitet ud, og så må kunderne indrette sig efter det. Det er mere det jeg ville håbe kunne sprede sig til de øvrige udbydere!
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 14:41 |
Nej, jeg misser ikke din pointe.
TV 2 Film vil sikkert meget gerne sende i ægte 16:9, og TV 3 startede faktisk med at sende ægte 16:9, da de begyndte med 16:9, men de blev af bl.a. YouSee bedt om at sende det i 4:3 Letterbox.
Hvis Canal Digital havde kanaler, der var en del af YouSees analoge pakker, ville de nok også blive bedt om at sende 4:3 Letterbox.
|
|
it johnni
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 16:22 |
hej alle.
jeg har nogle problemer med samsung hd boxen.
alle canal+ kanaler hakker med billeder og lyd.
alle music-chocie rodio kanaler hakker i lyd.
mit signal er kun på c.a 24% inde i selectoren.
er det normalt? eller skal jeg have yousee ud til mig for at se på det
Redigeret af it johnni - 07-Februar-2008 kl. 16:26
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 16:30 |
it johnni skrev:
hej alle.
|
hej it-johnni, det afhænger jo af hvor meget der hakker. Hos mig kan jeg f.eks. på HD-Kanaler ind imellem få en anelse pixeleringer, men ikke noget særligt.
Som udgangspukt, hvis du kunne benytte Sagem 81, (signal), uden de store billedproblemer, så skal du også kunne benytte Samsung Boksen
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
it johnni
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 16:43 |
Hother skrev:
it johnni skrev:
hej alle.
| hej it-johnni, det afhænger jo af hvor meget der hakker. Hos mig kan jeg f.eks. på HD-Kanaler ind imellem få en anelse pixeleringer, men ikke noget særligt.
Som udgangspukt, hvis du kunne benytte Sagem 81, (signal), uden de store billedproblemer, så skal du også kunne benytte Samsung Boksen
|
ok.
det hakker maget på c+ kanaler og lidt på hd kanaler.
det kan jo også være inde fra yousee som at det er galt med
|
|