|
FEEDBACK TDC BETA 4.0.11 |
Besvar | Side <1 14151617> |
Forfatter | ||
sge_tdc
Guld medlem Oprettet: 14-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
Sendt: 03-August-2006 kl. 21:51 | |
Det er to forskellige software branches, så det er ikke så simpelt. Den løsning vi laver har vi valgt, fordi at det er den løsning som betyder at I hurtigst muligt vil få billede på skærmen. Det er selvfølgeligt beklageligt at der kommer til at gå lidt tid før den rigtige software kommer, men det er ikke for at være på tværs. Det er den eneste mulige løsning på den korte bane. Jeg håber på en release af den nye software med alle rettelserne allerede om 8-10 dage. -Steen |
||
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
||
sge_tdc
Sendt: 04-August-2006 kl. 06:46 | |
Jeg håber da at I tror mig når jeg nu siger at det forholder sig ikke sådan at vi med vilje lige nedlagde samtlige jeres bokse for sjov. Jeg finder det faktisk heller ikke selv særligt morsomt. Min oprindelige plan var at lade BETA'en leve indtil den nye software kom, hvorefter I alle så bare kunne opgradere til den nye software - og dermed føle et fremskridt. Det er selvfølgelig brandærgeligt at I nu må "gå tilbage til fuseren" men det er ikke hensigtsmæssigt at lægge en masse ressourcer i at implementere fixet i BETA softwaren, i stedet for at gøre det i den rigtige software som dermed hurtigere kommer ud til ALLE brugere. -Steen |
||
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 04-August-2006 kl. 09:57 | |
Jeg er enig med dig hele vejen, men jeg håber også du tror på mig, når jeg siger, at det er på tide at TDC kommer med den udmelding (TDC ikke dig), om hvad i vil gøre for at kompentsere alle de brugere, der efterhånden har brugt oceaner af tid på at give jer feedback og oven i det, snart i 3 døgn ikke har haft noget som helst. Den boks i sendte på markedet var overhovedet ikke klar til markedet, og vi som har støttet jer hele vejen burde efterhånden få et eller andet fra TDC. Nuvel jeg fik 3 flasker rødvin af kabeltv, da jeg fik den 3 selector, men jeg ville egentlig hellere have haft en fuldt funktionerende boks. Men hatten af for din feedback, og få så næste led i fødekæden til at komme med feedback omkring hvad i vil gøre for at gøre jeres kunder tilfredse. PS: Lidt feedback om den nye software når at komme i dag, ville også være kanon. Redigeret af hummelmose - 04-August-2006 kl. 10:00 |
||
sge_tdc
Sendt: 04-August-2006 kl. 10:18 | |
Jeg har fået softwaren og tester den lige nu - og indtil videre ser det fint ud. Så med 98,52% (måske 98,53%) sandsynlighed kommer den i nettet først på eftermiddagen -Steen |
||
||
sge_tdc
Sendt: 04-August-2006 kl. 13:06 | |
Så er der ny software i nettet! Hej Alle, Så ligger der en ny software i nettet som løser freeze problemet. Processen for at opgradere er:
Step 1 og 6 (smartkort ud/i) er ikke normalt nødvendigt for installation af ny software, men et workaround for det specifikke problem med softwaren i boksene som kan prøves i tilfælde af problemer. -Steen |
||
||
DanLeander
Ny bruger Oprettet: 27-September-2005 Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 04-August-2006 kl. 13:30 | |
Fejl indlæg Redigeret af DanLeander - 04-August-2006 kl. 13:41 |
||
Philips 37PF9830 LCD TV· Philips DFR9000 Digital AV Receiver · Sagem 81 HD selector
|
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 04-August-2006 kl. 13:42 | |
eg har lagt ny software på. Den kom af sig selv ved opstart. Jeg havde
IKKE smartkort ude, da jeg ikke havde læst dit indlæg da jeg tændte den
Den opdaterede fint. og nu virker alle kanaler igen. Software version er ifølge menu: 4.0.10a. Aug 2 2006 - 19:38:16. Dejligt at det frygtelige VM tema forsvandt. Ærgeligt at de goder der var i betaen gjorde det samme. Men sådan er det jo at være betatester. You win a few, and you loose a few. Jeg syntes stadig at TDC bør kompentsere alle ejere af Sagem 81 på en eller anden måde, men jeg ved også det ikke er dit bord Steen, men send endelig min henvendelse videre. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er, der gør det så enormt svært at sætte dato og klokkeslet korrekt. /Jens |
||
sge_tdc
Sendt: 04-August-2006 kl. 13:56 | |
Glad for at høre at det kører! Mht. dato og klokkeslet - mener du i menusiderne? Her er det rettet (men kun i BETA'en) Grunden til at det ikke er i den SW som lige er udsendt er at vi valgte at basere den nye software på den software som allerede kører i folks bokse. Dette gjorde vi for at minimere risikoen ved at lancere ny software efter en meget kort test procedure. Normalt bliver ny software testet i flere uger før det udsendes - Dette kunne kun undgås på denne måde. -Steen |
||
||
Søren Ingemann
Super bruger Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
Sendt: 04-August-2006 kl. 13:59 | |
Slap dog af, mulle... Synes du selv dit indlæg bliver lidt smart ved at lire lidt franske gloser af? Det gør det ikke! Tag en tudekiks i stedet... Glæd dig iøvrigt over at du fik lov til at være med i betatesten - som du iøvrigt på forhånd var orienteret om var på eget ansvar... |
||
Zaragon
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
Sendt: 04-August-2006 kl. 14:24 | |
@Søren - nej, jeg anser ikke mig selv for værende "smart" ved at lire lidt gloser af på udenlandsk - hvad tror du selv? ..kunne sprogvalget måske skyldes, at den kære SélectEUR er fra FRANSKE SAGEM, lille snuller? Iøvrigt synes jeg ikke der er særlig meget "STORT" ved at deltage i en beta-test - det er jo i alles interesse at få løst problemerne, ikke mindst TDC's, som forhåbentlig får speedet ellers lange forsøgsperioder lidt op. Det, jeg synes er lidt underligt, er at man "trækker" beta'en, og nævner at den er "fejlbehæftet"... den har ellers kørt OK for de fleste af os (med de begrænsninger, den nu ellers havde...). Men resten vil jeg lade dig selv om at fatte.. jeg kender jo ikke dine evner, udover den åbenlyse manglende kendskab til..... FRANSK!? Kærligst, din, "mulle" ps. cursum perficio Redigeret af Zaragon - 04-August-2006 kl. 14:25 |
||
sge_tdc
Sendt: 04-August-2006 kl. 14:33 | |
Der er skam ikke noget hemmeligt ved det. Grunden til at vi "trækker" beta'en er at den er baseret på præcis det samme CAS library som 4.0.10, og 4.0.09. Det problem I alle har set i de sidste par dage skyldes en fejl i dette library som blev trigget onsdag morgen - og påvirker dermed alle de nævnte software versioner. Du er såmænd velkommen til at beholde BETA'en på din boks, men du kommer så til at nøjes med de 3 ukrypterede kanaler... Den nye software indeholder et rettet CAS library og giver dermed mulighed for at man også kan se de øvrige kanaler, hvis man skulle have lyst til det. -Steen |
||
||
hummelmose
Sendt: 04-August-2006 kl. 14:35 | |
Jeg vil gerne lige slå fast, at jeg tror at den fejl der opstod, omhandlede alle HD selector ejere og ikke kun BETA testerne.
Om Zaragon er god til fransk, eller ej, skal jeg lade være usagt. Men der skal jo gerne være plads til humor. Jeg mener dog stadig at sådanne fejl skal give kompensation (ja, jeg kan godt stave det rigtigt også, især med AI stavekontrol ). Men uanset hvad, så tak til Steen for den hurtige rettelse. Hvad var det helt præcis der gik galt. Hvordan kan UI få den til at crashe så voldsomt. For sådan som jeg har forstået dig, så er du UI ansvarlig udvikler. Hvad gør CAS library Redigeret af hummelmose - 04-August-2006 kl. 14:37 |
||
Besvar | Side <1 14151617> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |