|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 17> |
Forfatter | ||||||
Lars N ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
![]() |
|||||
Funktionen til dæmpning af displayet virker ikke rigtigt. Hvis man sætter den til "low" bliver lyset dæmpet, men hvis man slukker og tænder starter den op på fuld knald, men inde i menuen står den stadig på "low". Der må være noget i glemmer at indlæse under opstart.
|
||||||
![]() |
||||||
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
|||||
C More HD. 19 Juli Kl. 19.00. AC3 = Dolby Digital 5.1 lyd er som sedvane SLUT. Hvad skal vi så bruge den kanal til i aften
![]() |
||||||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||||||
![]() |
||||||
Ayla ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|||||
Hej Steen Dejligt med BETA'en, godt arbejde og hils Thomas Jeg har nu lyd på CNN, Discovery, Animal Planet osv. Har ikke testet alle kanaler endnu, men fedt, nu er de brugbare! Jeg har heller ikke lyd på CMORE HD, som nogle andre, desværre. Jeg bruger S/PDIF AC3. HDMI ser ud til at virke fint med AUTO/EDID. |
||||||
/Martin
|
||||||
![]() |
||||||
Ayla ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|||||
Tror SDI er Standard Definition Interlaced, SDP er Standard Definition progressive. Hvis det svarer til SD, HD navngivningen. |
||||||
/Martin
|
||||||
![]() |
||||||
warp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|||||
Peter Pan: Steens svar var da helt ok, han listede den rækkefølge han anbefaler at prøve med, ergo AutoEDID den mest optimale setting, såfremt det altså fungerer hos dig. |
||||||
![]() |
||||||
Zaragon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
![]() |
|||||
Hej Steen - ..småtingsafdelingen, men alligevel: kanal-nummeret er ikke særlig tydeligt med grøn som baggrundsfarve. Når man f.eks. trykker "G" for guide, og systemet fortæller at servicen ikke endnu er implementeret, ryger man tilbage til et tidligere valgt program, ikke til det sidst sete. Redigeret af Zaragon - 19-Juli-2006 kl. 20:09 |
||||||
![]() |
||||||
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
|||||
" Helt generelt er prioriteten således: AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo -Steen " Warp, det er muligt at i har gået i samme skole. Redigeret af Peter Pan - 19-Juli-2006 kl. 20:13 |
||||||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||||||
![]() |
||||||
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
|||||
Okay, så kommer mine oplevelser.
Component / SP-Dif lyd hamrer derud. Virker som om det er noget bedre styr på lyden nu. Desværre så er der ingen AC3 lyd på Stepford Wives, der kører lige nu, hvilket medfører at jeg overhoved ingen lyd har på HD2 kanalen. Jo, hvis jeg skifter til MPEG2, men hvem gider skifte hele tiden. Under deres demoer i eftermiddags var der slet ingen problemer, der lå åbenbart et AC3 signal hele tiden. Min forstærker skiftede lystigt mellem 5.1 og 2.0 ![]() Nu og næste, samt tekster. YES ![]() Dobbelt lyd og lyd i venstre kanal, lyd på flere sprog. Fuldstændigt forsvundet. Discovery, Cartoon, Viasat Sport etc. De virker bare og heller ingen pludselige lydudfald. HDMI og lyd virker mere stabilt, har betydeligt færre udfald en tidligere. Men det må næsten være et tilfælde, da disse rettelser ikke skulle være med denne gang. Måske gjorde den nye firmware på tv'et alligevel gavn ![]() HDMI/HDCP ![]() Men Sagem 81 har åbenbart sat et flag, så TV'et ikke sender lyden til min forstærker. Må nøjes med de indbyggede højtalere, når jeg ser via HDMI Lyden kommer ellers igennem til forstærkere de første 2 sekunder efter power-on, men så opdages forbudet åbenbart på HDCP signalet ![]() Og så havde jeg også lige problemer med record blocking via scart til min DVD optager kortvarigt omkring kl. 20.00 på Kanal 4. Når det er aktiveret har jeg heller ingen lyd på min DVD optager. |
||||||
![]() |
||||||
skodacars ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|||||
Her er så mine oplevelser. tekster virker fint. HDMI virker nu fint på min samsung LE32M51B men kun vis jeg vælger: AutoEDIDSDP Lyden virker nu på Discovery, Viasat Sport, osv. ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 jeg kan ikke optage på min pioneer HDD recorder gennem scart, når man slukker tvét.
Redigeret af skodacars - 19-Juli-2006 kl. 21:16 |
||||||
![]() |
||||||
Donald ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
|||||
Hermed et par oplevelser i forbindelse med betaen.
Et spørgsmål der egentlig ikke har moget med Sagem 81 HD at gøre men jeg vover at stille det aligevel: Hvorfor bliver danske undertekster automatisk valgt på Travel (kanal 107) som det bliver på andre kanaler, men skal vælges manuelt via tekst-tv (side 599)? |
||||||
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen |
||||||
![]() |
||||||
sge_tdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
![]() |
|||||
Jeg kender ikke det specielle problem med lyd falder fuldstændigt ud. Indtil jeg kan reproducere er det en smule svært at identificere, og ikke mindst at løse problemet. Tekst på HD kanalen er et spørgsmål om DVB subtitles som kommer til efteråret hvilket er kommunikeret ud. Måske kan vi få EBU subtitles (teletext subtitles) før da, men det er ikke endnu afklaret. Mht din tid håber jeg da at du har brugt idet mindste noget af den på at se TV? -Steen |
||||||
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
||||||
![]() |
||||||
sge_tdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
![]() |
|||||
Du har ret. Det bliver fixet. -Steen |
||||||
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør, TDC Kabel TV NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne. Rapporter et problem her |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |