recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl og ønsker til Denver DMB-105HD

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
kuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 15:32
Denver DMB-105HD
efter opgrade til pvr2 kan jeg slet ikke se filerne på pc (VLC    mm.) løsning?
rename på Denver DMB-105HD umuligører afspilning på Denver DMB-105HD.
Efter jeg har fjernet "dummy kanalerne OBX el sådannoget lign."har den ikke gået i dyb Coma.

Redigeret af kuhl - 18-Oktober-2010 kl. 15:34
Til top
AnetteP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 21:42

Vi har to grundlæggende problemer, som også var der før, men som kun er blevet værre med den seneste opdatering:

1) Boxen kan ikke finde epg-oplysninger, som ligger nogle timer fremme. Eks.: kl 16 kan man se epg-oplysninger frem til kl 20, men ikke senere - dette gælder for alle kanaler. Hvis vi prøver at optage noget, som ligger senere - ved at bruge et andet program og så ændre tiderne - så bliver det simpelthen ikke gemt.

2) Der mangler undertekster på mange optagelser. Det er ikke til at sige, om det gælder alle kanaler ind i mellem, men forekommer i hvert fald på Dr K, Dr HD, TV 2. Der er undertekster på visningen, men de kommer ikke med på optagelserne.

Nogen løsningsforslag?  
Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 21:35

1)    Har ingen problemer med EPG - udover på TV2, men den må gå på TV2s regning.
       Skulle problematikken skyldes en ikke komplet flashprocedure, kan I prøve at opdatere boksen med den samme firmware een gang til, og efterfølgende lave en factory reset via menuen - det kan muligvis hjælpe.

2).   Grundet TTV problematikken er undertekster slået fra ved afspilning som standard, - men hvis i trykker på "Sub T" knappen, skulle det være enkelt at slå dem til - også under afspilning. Håber dette kan løse jeres problem.   

3).   Har i formateret jeres disk i ExFAT ?
Til top
walker1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2010
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 16:56
Er ny på forum, så jeg ved ikke om dette er set før!

Mine forældre benytter Denver DMB 105HD, og efter firmware update á Feb 2010 forsvandt de fleste problemer. Det er måneder siden, jeg opdaterede. Jeg ved dog, der er kommet nye sidenhen.

Men...
Senest, og angiveligt ganske pludseligt, ophørte forbindelsen mellem fjernbetjening og selve kassen.
Skift af batteri har ingen effekt!
Fjernbetjening trækker strøm, når der trykkes på knapper!
Og det kan høres, hvis den holdes hen til en AM radio!

Dekoderen er konstant aktiv (blåt lys)
Dette kan slukkes ved power off på væg eller indbygget afbryder, men når strømmen kommer igen, startes direkte op i aktiv mode. (Plejer da vist ellers at starte op stand-by, eller ?)

Enheden fungerer for så vidt, idet de 4 knapper på forpladen virker. Program op/ned og lyd samme.
Der er fin dekodning af alle de kanaler, jeg har været forbi på den måde.

Alt andet, der alene skal ske via remote, er bortrejst. Dead
Der er tilkoblet en USB harddisk, men ovenstående påvirkes ikke om den er der eller ej.
Enhedens serienummer ligger UNDER den der gænse omkring 5801 eller så. 57-- et eller andet)

Noget man har set før?
Gode ideer?

Redigeret af walker1 - 06-November-2010 kl. 17:51
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 13:00
Er problemet med, at den ikke finder de stærkeste signaler ved automatisk scanning, løst med en af de nyere firmwares?
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 20:30

Lige en advarsel, lad være med at bruge punktum, når du omdøber filnavnene på det man har optaget, man kan ikke se videoen bagefter...

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
balle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 13:55
Ny her, har læst trådene ( måske har jeg overset noget).......
Jeg ønsker også at bruge modtageren til DAB. Såvidt jeg kan se kan modtageren håndtere frekvenserne.
Antennen kan også håndtere kanalerne/frekvenserne - 220-227 MHz.
Men jeg får ingen radiokanaler ind.
I mit forsøg på at modtage DAB er antennens retning/polarisering ændret, i mit tilfælde mod Hillerød.
Er modtageren spærret for modtagelse af DAB ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 13:56
Nej, men der udsendes ingen DAB kanaler på DTT nettet

Og velkommen til recordereSmile

Redigeret af Kampus - 29-November-2010 kl. 13:57
Til top
balle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 16:01
Tak Kampus
Jeg har i mellemtiden læst - lidt mere - og fundet ud af at DAB formatet er anderledes end MPEG2/4 formatet. Den havde jeg ikke lige fanget.
I øvrigt virker 105'er normalt fint til mit brug
PS
Har købt den relative nye DVH-1240M combi DVBT/DVD, men den åbenbart mere kritisk hvad angår modtageforhold. Jeg har tagantenne og ingen problemer med 105'en.
Er der nogen der har erfaringer med denne - inden den ryger retur. Evt. andet forum.

Mvh

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 16:09
Til top
DVDslideshowGUI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 21:36
Er der andre der oplever at den crasher, når den gør en optagelse færdig og når man afspiller filen springer den dele over hele tiden?
Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 22:36
YES - TAK !

ABSOLUT, det sker meget jævnligt for undertegnede ! - og det har jeg med skummel mine meddelt i tidligere indlæg.

Det kan ikke skyldes Disken - har nu prøvet hele stakken, har skiftet kablet, alle er prøvet med ExFAT, har sunget sange for dem under optagelsen - givet dem juleøl, o.s.v. - intet hjælper !

Jeg antager at det skyldes en defekt i USB driveren i firmwaren - for med de sidste versioner af PVR 1,0 firmwaren, var der ALDRIG problemer med at afslutte optagelser - om man så havde ladet kræet optage 3 dage i træk (Overdrivelse fremmer forståelsen).

Problemet er værst med lange optagelser !

Håber der kommer en firmwareupdate med en ny USB driver - lige nu er vi meget tæt på en flot fungerende DMB-105HD, vi mangler bare lige..... at den fungerer...!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu