recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl og ønsker til Denver DMB-105HD

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:36
Hej Morten,

Mange tak for de detaljerede kommentarer - meget fornemt!

Blot et par kommentarer til nogle af punkterne, som jeg bemærkede at fabrikken har svaret på tidligere (i indlæg her fra 18/12-2009).

Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

7. Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor dæmpning – Kan ikke ændres. Det skyldes EUP strømdirektivet iflg. Fabrikken.

  1. Resume-funktion, så man kan genoptage afspilning af en optagelse uden at starte helt forfra – har fået at vide af fabrikken at hardware ikke understøtter.
  2. Skip frem og tilbage knapperne skal f.eks. skippe 5 minutter frem eller tilbage når man ser optagelser. Som det er nu kan man kun spole hurtigt frem eller tilbage med billede på – Igen. Ikke hardware understøttet.
  3. Gå til tid, så man fx kan hoppe 1 time ind i optagelsen – Forsøger at få en update.
  4. OTR/manuelt valg af optagelængde på eks. 30-minutters trin ved gentagen tryk på optageknappen (1 tryk optager, 2 tryk optager i 30 min, 3 tryk i en time osv indtil man efter fx 4 timer går tilbage til optagelse uden tidsbegrænsning) – Ikke understøttet på nuværende tidspunkt men forsøger om det er muligt. 



  5. Afspille en igangværende optagelse tidsforskudt – Kan ikke lade sig gøre. Pga. hukommelse.
Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

2.  - Resume-function so that it will remember where you where when playing back.. (if you then turn off the box and are starting the next day it could playback where it was the day before.)

Reply:not support now, and will support this function in Q1,2010, after changing to one new File Record System.

3.   - GOTO time. (so that you can enter a specific time where it then will jump to, in a recording).

REPLY:not support now, and will support this function in Q1,2010, after changing to one new File Record System.

6.  - One push on REC are starting rec.. good, but if you push again it would be great if it could make so that it records 30 minutes, 60 minutes, 90 minutes etc.

Reply:not support now, and will support this function in Q1,2010, after changing to one new File Record System.

8.  - Skip forward/backward buttons should skip 5 minutes in a recording at each push. Now you can only fast forward with picture on.

Reply:not support now, and will support this function in Q1,2010, after changing to one new File Record System.

10.- The signal on antenna out is very low when in standby mode. (som says it is not existing). .please make update for making it same level as when turned on.

Reply:That is because of power standby shall be less than 1W. We cannot make stronger loop through when power needs to be that low. But we are working on a possible solution.

12.- Timeshift function? (pause live tv and also ff and fw live tv.)
Reply:not support now, and will support this function in Q1,2010, after changing to one new File Record System.
Nogle af ønskerne ser altså ud til at være afhængig af "new File Record System" (NTFS?!). I December var dette forventet i Q1 2010 (inden 1. April 2010?!)
Selvfølgelig er jeg klar over at tidsplaner og funktioner kan ændre sig... men krydser alligevel fingre Smile

Edit: liste opdateret med flere punkter og kommentarer fra fabrikken

/Lars


Redigeret af laursen - 19-Februar-2010 kl. 10:55
Redaktør, recordere.dk
Til top
Ole B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 11:55
Dejligt mange  ting der bliver lavet , glæder mig, men en ting savner, i alle dissse dejlige ting, er bedre support for videofiler, har masser filer den ikke vil afspille. bla en masse .avi

Ying YangHandshake

Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2009
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:31
Ja, vi må da håbe NTFS kommer, det er nok een af de største prioriteter - men Hr. Pannen - det er meget fint, at I gør en indsats - det er absolut værdsat !
 
 Nu er jeg dog ikke så sikker på, at Microsoft er så lykkelige for anvendelsen af NTFS i en PVR boks, så spørgsmålet er, om ikke et open source filsystem ville være nemmere at implementere rent licensmæssigt ?
 
 
 
 
Til top
perjes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:29
Ja det er rigtigt fedt at Denver gider forbedre - Købte fælleskøb Digiatally fra Kjærulf  - ingen opdatering selv om den var hunde dyr den gang.
Nå pyt med det.
Jeg er hørehæmmet og det vil være MEGET lækker hvis det om det kan lade sig gøre bliver muligt at optage TTV undertekster (s. 399) via USB stikket  ...
 
Ok kan bare bruge min HDD oprtager men........
 
Mvh Per  
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:01
Indlæg vedr. konvertering mellem AVI og PVR (MPEG-2/4 TS) flyttet til tråden Avi to PVR

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 00:05
Jeg kan ikke få den til at køre hdmi igennem min NAD 755 surround receiver..

Det sjove er at jeg faktisk mener det virkede før jeg opdaterede til den nyeste firmware.

Hvis jeg sætter den direkte til fjernsynet kan den godt køre hdmi..
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 11:55

5.  Efter at have læst tekst-tv via modtageren forsvinder underteksterne på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på.- Dette kan ikke ændres. Tekst-tv bruger samme hukommelses del som DVB subtitles, så det er naturligt at de slår fra når man bruger tekst tv.

 
Hvis dette ønske/rette punkt ikke kan lade sig gøre, bør TTV gennemsløjfningen til scart/HDMI forbedres så den tilsluttede skærm's indbyggede TTV decoder kan bruges. I øjeblikket virker det ind i mellem  ved genstart af receiveren.
Til top
bohr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 17:22
Ønsker: 

- Når man vælger en funktion (taster på fjernbetjening) så skal man kunne gå tilbage ved at trykke endnu engang på samme tast. Dette letter navigation så man bedre kan arbejde i blinde. Det er bøvlet at skifte mellem ønsket tast og "exit" tast.
- Have en tast der altid går helt tilbage til billede uanset hvor man er i menuerne. "Exit" går kun et niveau tilbage, hvor det ville være ønskeligt at gå alle skridt tilbage med een tast.
- Få et estimat over hvor lang tid man kan optage på en memory stick (hvor meget recording time der er tilbage)
Til top
skachr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:50

Oprindeligt skrevet af clif4d clif4d skrev:

Firmware: 20091125
Fejl:
Visning af billeder fra USB enhed:
Billederne vises tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente.
Derfor bliver det roddet når fx en ferietur skal vises frem, da der springes frem og tilbage mellem de forskellige dage/tidspunkter, selvom filerne er navngivet således at en alfabetisk gennemgang vil give den korrekte kronologi.

 

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Ønsker til funktionelle forbedringer af modtageren er disse (prioriteret):

 

<klip>

12. Ved visning af billeder fra USB enhed, vises billederne tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente.

<klip>

 

 

Apparater såsom mp3-afspillere, dvd-afspillere, og vores Denver mp4-box, har ikke så avanceret software til håndtering af filsystemer, at de kan sortere alt alfanumerisk, som vi er vant til det fra for eksempel stifinder på en Windows PC. Som nødløsning finder programmørerne på at filerne fremfindes i den rækkefølge de blev kopieret over på mediet. Formentlig er dette anledningen til det problem der beskrives.

 

Der findes et lille gratis hjælpeprogram, ”foldersort”, der sorterer mediets fysiske ”rækkefølgetabel” så den stemmer med logisk ”alfabetisk rækkefølge”. Det plejer at hjælpe. Jeg har ikke prøvet det med Denver-boksen, men det virker på husstandens to DVD-afspillere med USB tilslutning.

 

Se: http://www.jetman.dircon.co.uk/software/foldersort.html

Til top
orlaib Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:17
Hej!
Så vidt jeg kan se er denne lille fejl endnu ikke beskrevet - jeg håber den også kan blive rettet i næste opdatering:
Ved brug af EPG hen på aftenen (typisk efter kl. 22.00), hvor der på nogle kanaler kun er 2 programmer tilbage i listen, vises de to titler kun ganske kortvarigt, hvorpå de af mystiske årsager forsvinder. Fejlen optræder så vidt jeg kan se KUN, når der er præcis 2 programmer i EPG-listen for pgl. tv-kanal.
Problemet herved er, at det ikke er muligt at indstille programmeret optagelse eller afspilning af programmet kl. 23, hvis man først går ind kl. 22 for at bestille optagelsen.
Boksen er opgraderet til seneste version (20100111).
Til top
ubl_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af orlaib orlaib skrev:

Hej!
Så vidt jeg kan se er denne lille fejl endnu ikke beskrevet - jeg håber den også kan blive rettet i næste opdatering:
Ved brug af EPG hen på aftenen (typisk efter kl. 22.00), hvor der på nogle kanaler kun er 2 programmer tilbage i listen, vises de to titler kun ganske kortvarigt, hvorpå de af mystiske årsager forsvinder. Fejlen optræder så vidt jeg kan se KUN, når der er præcis 2 programmer i EPG-listen for pgl. tv-kanal.
Problemet herved er, at det ikke er muligt at indstille programmeret optagelse eller afspilning af programmet kl. 23, hvis man først går ind kl. 22 for at bestille optagelsen.
Boksen er opgraderet til seneste version (20100111).


Af og til så oplever jeg også ovenstående problem!
To programmer vises i EPG'en og forsvinder hurtigt igen.
(Håber sgu snart der kommer en ordentlig firmware ellers kunne det godt være at harald skrald får min igen)
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 18:59
har prøvet at opdatere min 2009 model og pakket filen ud her på side 1 og lagt den disk som den også kan læse! men når jeg går ind under disk på Denver og opgradere STB skriver den bare ingen opgradereings fil - hvad gør jeg galt?
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu