recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl/skade på brugt produkt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl/skade på brugt produkt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl/skade på brugt produkt
    Sendt: 29-November-2016 kl. 11:57
Hej alle

Jeg har købt en apple thunderbolt display brugt i en dansk forretning

Da jeg modtog den med posten var jeg glad og spændt ville lige give den mulighed for at få stue temperatur
dagen efter kom jeg til at se at for enden af thunderbolt stikket er der en dyb revne i kablet vis man bevæger for meget med kablet så mister den forbindelse og der bliver sort skærm så jeg skrevet til forhandleren med det samme og de efter et stykke tid fandt ud af at man ikke laver sådan kabler mere men man kunne få nogle fra kina så de bestilte et hjem nu er den kommet og han vil gerne sende den med posten til mig jeg skrev til ham at jeg regnede med de lavede skærmen da den jo kom med fejl man jo regne med små fejl som ridser og lign med et hul eller revne i kabel er ikke fejl i min optik

Jeg kender ikke lige loven på det her område måske der er en her inde der gør

Hvem står for reparation af skærmen dem eller mig

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 12:04
Hvis du har købt skærmen i en forretning, har du 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6 måneder gælder formodningsreglen. Ligesom når du køber nyt.

Så har de ikke beskrevet fejlen før du køber, så hænger de på at få udbedret fejlen.
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 13:02
Hej Per tak for dit svar

Jeg skrev til dem

Jeg regnede jo enlig med at i lavede skærmen da kablet jo var beskadiget
allerede da jeg modtog skærmen

Svar
Uha, det tror jeg aldrig jeg har lovet. Vi har ikke nogen reparatør, der kan skifte et kabel, for det er notorisk svært i Thunderbolt displays, får jeg at vide. Du virkede så sikker på hvad det lige var du skulle bruge, at det tænkte jeg, at det havde du nok styr på selv så. Hvis vi selv skulle skifte det, så havde jeg aldrig bestilt et kabel hjem. Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet. :-/

Hva syntes du/i om det svar de sender

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

Hej Per tak for dit svar

Jeg skrev til dem

Jeg regnede jo enlig med at i lavede skærmen da kablet jo var beskadiget
allerede da jeg modtog skærmen

Svar
Uha, det tror jeg aldrig jeg har lovet. Vi har ikke nogen reparatør, der kan skifte et kabel, for det er notorisk svært i Thunderbolt displays, får jeg at vide. Du virkede så sikker på hvad det lige var du skulle bruge, at det tænkte jeg, at det havde du nok styr på selv så. Hvis vi selv skulle skifte det, så havde jeg aldrig bestilt et kabel hjem. Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet. :-/

Hva syntes du/i om det svar de sender

MVH
BJepsen
Har prøvet at forstå dit første indlæg. er det skærmen eller kablet der er i stykker?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 13:37
Det kender jeg ikke produktet nok til. Jeg ved heller ikke lige hvad fejlen er.

Men du har jo krav på at få produktet repareret. 
Hvis det ikke kan repareres, så kan man få pengene retur eller afslag i prisen. Men afslag i prisen er noget du skal akseapterer.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 14:06
Du har købt på nettet.

Så har du 14 dage til at afprøve produktet.

Send skærmen retur og find en anden.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 15:37
Er det ikke et løst kabel? Og hvis det ikke er, og det er forbindelsen inden i skærmen den er gal med, så er det en rep eller penge retur.

Redigeret af Kampus - 29-November-2016 kl. 15:37
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 19:16
Haha. "Det er virkelig svært at fikse sådan et kabel, ved vi, men det tænkte vi at du nok sagtens selv kunne rode med. Tak for dialogen".

Han lyder som lidt af en idiot.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 19:19
På mit cinemadisplay er kablet udskifteligt (og er displayport-kabel, men altså). Har de virkelig fastmonteret det på TB-displays?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 20:11
Han skriver selv noget med bare at sende den retur, kan du ikke bare gøre det?
"Så havde jeg tilbudt, at du kunne sende den retur eller eventuelt få et prisnedslag i stedet"


Redigeret af 0leDK - 29-November-2016 kl. 20:11
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 22:21
Fungerer den med et kabel uden revner?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 14:44
Hej alle

Tak for alle jeres svar og kommentar

Jeg har fået et prisnedslag og får det kabel de har bestilt hjem tilsendt så jeg er ret tilfreds
Når jeg har modtaget kablet så er det lige en smut op i byen og få den repareret 1-1.5 time skulle det tage
Så skulle den være fikset

Sådan ser det beskadiget kabel ud ser ikke så slemt ud men det er meget dybt og når man kigger ind så kan man se kobber fra flere små ledere

Og det der er bestilt hjem som skal erstatte
http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Thunderbolt-Display-Cable-For-Apple-27-A1407-MC914-922-9941-All-In-One-/111808804805

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu