recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlsøgning - PC fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejlsøgning - PC fryser

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 20:20
For at udelukke at det ikke f.eks er fejl på ram, så prøv lige at pil alle undtagen én klods ud og test derefter stabiliteten med denne klods. Forstæt så med nogle af de andre.

Hvis fejlen forsvinder ved flere af klodserne så kunne det tyde på at det var en af de afmonterede der laver fejl, hvis fejlen er der ved alle klodser er det ikke særligt sandsynligt at det er rammen.

/ask
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 10:05
Så fik jeg leget lidt:
Fulgte denne guide: http://www.sevenforums.com/tutorials/177819-ahci-link-power-management-enable-hipm-dipm.html
Dog kunne jeg kun installere de to reg's, der kom ingen ekstra menu frem under Størmindstillinger.
Derudover satte jeg min harddisk til at aldrig slukke, og fjernede indexering på drevet samtidig. 

Nu har den kørt en hel nat uden at slukke af sig selv.

Edit: Slukkede her til morges igen. Så problemet er stadig ikke løst.

Redigeret af Skovbo - 07-Marts-2013 kl. 12:11
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:16
Skovbo, har du så også brugt maskinen hele den nat den har kørt uden at slukke?
Som jeg forstod på din beskrivelse, så sker problemet MENS du bruger den. Og det leder mig faktisk hen til den ændring du nu har foretaget dig, at den burde IKKE være årsagen, for den ændring har kun betydning, når du IKKE bruger maskinen.

Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:20
Det sker BÅDE når jeg bruger den (spil af og til, surfer og downloader) og når den står en hel nat fx og henter fra Filezila/utorrent...

Så det sker desværre både når jeg bruger den og når jeg ikke bruger den, men når jeg ikke bruger den, står den og downloader i Filezila.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:33
Medmindre der er tale om en anden fejl, f.eks at din disk er gået i dvale, selvom den ikke skulle det, fordi der er aktivitet, så tror jeg ikke den løsning du har været igennem løser det. Det giver ingen mening.

Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:38
Det gjorde det som sagt heller ikke alligevel. På edbpriser er der en der nævner en svag PSU som problemet.
Jeg venter på et stik så jeg kan bruge en aflagt SSD fra min bærbar og smide OS på den, og se om det giver nogen ændring i forhold til disse freezes.
Men mange steder på OCZ forum er der mange der har problemer med denne disk, blandt andet pga SandfForge controlleren. Så hvis en anden SSD gør udslaget, så køber jeg nok en Crucial M4 i stedet og smider i.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 23:44
Lidt nyt:

Fejlen kan fremprovokeres ved at se videoer fx. fra YouTube i browseren.
Lidt søgning på google: Fejl på grafikkort.

Dog kan fejlen ikke fremprovokeres ved 3D spil, så jeg har mine tvivl om det så er grafikkortet den er gal med.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 08:05
Bare for at gå et par skridt baglæns. Du har sørget for opdaterede drivere til alt? Chipset, GFX, lya, Net, SSD, .....

/ask
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Online
Point: 2122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:28
Hvad med at prøve uden grafik kortet? Og så måske også skifte om på de 2 RAM moduler, hvis ikke andet så får du motioneret stikforbindelserne da det også kan være problemet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:47
Jeg havde samme problem - jeg geninstallerede min browser og gav til sidst pc'en en formattering. No problems.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:54
Har formateret uden held. Tænker at min pc ikke kan køre uden grafikkort.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:20
Inden i splitter maskinen ad, kunne det være smart at finde ud hvad der går galt.

Microsoft har default slået den gamle BSOD fra og genstarter bare automatisk maskinen. Men da BSOD kan indeholde et godt hint om hvad der er gået galt kan det være smart at se - i hvertfald mens man fejlsøger.

Start: skriv: avancerede systemindstilinger. (Hvis dansk windows)

I boksen "Start og genoprettelse" trykkes på "indstillinger"

I boksen "Systemfejl" skal du fjerne flueben i "Genstart automatisk". Evt. Sætte flueben i "skriv en hændelse til systemlogfilen"

Næste gang fejlen opstår bør du se en BSOD besked.

Mens du venter kan du prøve programmet "WhoCrashed" det vil kigge i dine minilogs fra tidligere fejl og komme med forslag til hvor problemet er.

Jeg har lige selv brugt ovennævnte metoder fordi vi døjede med at vores laptop genstartede umotiveret. WhoCrashed pegede på Nvidia grafik driver, det løste problemet at få den opdateret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu