recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlsøgning - PC fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejlsøgning - PC fryser

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:23
Mine minilogs ligger i C:\windows\Minidump, det er dem WhoCrashed analyserer for dig.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Tænker at min pc ikke kan køre uden grafikkort.

Den har vel onboard grafik?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 14:41
Altså på mit bundkort er der ingen VGA eller HDMI port, så det tvivler jeg meget på.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Altså på mit bundkort er der ingen VGA eller HDMI port, så det tvivler jeg meget på.
Sorry, jeg havde ikke undersøgt det og kan se at den ikke har grafik, jeg troede det var standard
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:25
hvad har du siddende på af kølere i kabinet og på cpu?  Det kunne lugte lidt hen af en varm nordbro når det også kan ske ved at du fører data via ftp. Det kunne også godt lugte lidt af et bundkort der er ved at stå af. Alle 3 tilfælde du har beskrevet vedrører en pæn sjat trafik gennem netværksporten og det går gennem nordbroen og hvis den ikke bliver kølet nok så bliver maskinen yderst ustabil(har selv prøvet det ved at skifte til vandkøling, og så blev nordbroen simpelthen for varm da jeg ikke havde anden køling i kabinettet.)
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:42
Nordbroen - sidder den ved siden af CPU og udgange bagpå og er aflang?
Jeg har kun Stock køler på min CPU.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:12
Det gør den som regel ja. har du mulighed for at låne et netkort måske? mest af alt for at undgå at der skal håndteres for mange pakker på bundkortet. Det kan netkortene tage en smule af workload. Hvis det hjælper, så skal du måske kigge dig om efter et nyt bundkort eller eventuelt prøve med endnu en blæser i kabinettet. - Stock køler plejer at være nok til at kunne dække broen også.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:32
Kan du ikke klone din disk, og prøve at køre fra den, til test, ved der er en del der har probs. med 3.gb interface, mod 6.gb. Periodiske fejl er par def. det sværeste at afdække. Eller prøve at at køre med ekstern Hd.controller, men lige nordbroen er svær at afdække fordi det er en multicontroller.

Redigeret af len61 - 12-Marts-2013 kl. 17:36
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:44
Min plan er at teste med en anden harddisk i første omgang.
Dernæst et andet grafikkort.

Hvis en af de ting ikke hjælper, bestiller jeg et nyt bundkort og CPU og sætter det i, og ser om det afhjælper.

Hvis ikke, så er der kun tilbage og skifte PSU.

Problem stillingen er stadig svær at komme ind på, jeg kan sagtens sidde ved min pc og hente fra FTP osv, men går jeg fra den og lader den stå, så fryser den.
Derudover fryser den også af og til når jeg afspiller en film eller et flashklip fra youtube/facebook.
Meget få gange sker det, mens jeg spiller BF3.
Så nogle mener det er bundkort, nogle mener det er SSD'en, nogle mener det er grafikkort og nogle mener det er PSU.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:52
Hvis du har installeret mogle af de apps./programmer fra den cd du fik med ,så afinstaller dem !

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:58
Har intet installeret fra nogen cd. Hverken fra bundkort, grafikkort eller SSD.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 18:06
Kører du ahci eller ide mode ?
Kan vist også hedde ahci/sata.

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu