recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ferritkernen på strøm kabel ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ferritkernen på strøm kabel ???

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ferritkernen på strøm kabel ???
    Sendt: 29-August-2012 kl. 03:14
jeg har læst nogen steder på nettet at sådan en ferritkernen på strømkablet skulle hjælpe mod den buzz lyde som plasma tv kan lave....  kan det virkelig passe...???
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 05:01
Nej.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 06:32
HVORFOR er den der? På ALLE kablerQuestion
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 07:06
Det er denså heller ikke. Hjemme i mit setup er der ikke en eneste ferritkerne.

Men dens funtion er at hindre højfrekvent støj i at slippe ud fra fjernsynet og ud på lysnettet. Langt de flestes virkning er dog lig nul.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 21:45
okay... kunne heller ik lige se hvorfor det skulle hjælpe 

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 22:33
Eller ferritkerner kan bruges på alle kabler, til alt udstyr, der kan producere højfrekvent egenstøj. Tesen er så, at ferritkernen monteret på kablet, dæmper eller eliminerer den højfrekvente støj, udsendt fra det tilsluttede udstyr. Kablet kan virke som en antenne, uden ferritkerne, og dermed opfange og sende støjen retur til apparatet.
Nogle er sikre på en effekt/forbedring, andre igen, at det er rent hokus pokus. Eller måske rettere, i teorien virker det, men i praksis sikkert ingen der kan spore en effekt.
Det eneste ingen kan blive uenige om, det skader ikke.


Redigeret af JeTex - 30-August-2012 kl. 21:22
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShelbyPoker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 20:39
Hej
 
Jeg arbejder som tekniker på en fabrik hvor vi producerer enheder med en del elektronik i.
 
inden vi kan sende nye produkter på markedet, skal de godkendes af diverse institutter, bl.a. UL og DEMCO - og her er vi ofte ude for at vi bliver nødt til at sætte ferritkerner på nogle af de interne kabler, da de ellers støjer for meget.
 
Så noget om snakken er der altså - og det kan måles !!
 
Mange har nok også prøvet at rode med antennekabler i denne digitale tid - nogle kvalitetskabler giver stadigvæk pixeleringer, men kommer man en ferritkerne om, så forsvinder problemet ofte (sålænge der altså er tale om kvalitetskabler) - der er naturligvis også mange som har ferritkernen "indbygget", så her hjælper det ikke, hvis de pixelerer
 
Mvh.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 09:36
Ditto her. 

Mange af de produkter beskæftiger mig med anvender også ferritter både i forbindelse med forsyning og audio, og det er absolut målbart og afgørende for produktets funktion. Som ShelbyPoker er inde på handler det også om at overholde nogle regler for hvad apparatet kan tåle mht indstråling etc. 
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 12:44
Vil bare lige sige, at højttaler og strøm kabler bruger man ikke ferrit ringe på. Kun hdmi, component, scart og antenne kabler. Der er en undtagelse med strøm kabler, og det er til pc'en. Men ellers har jeg ikke set dem monteret på andrer emner. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 12:58
Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
 
Og efter jeg læste herinde at kernerne også kunne være nyttige til antennekabelet, har jeg da sat en på, og kan fornemme færre pixelleringer i billedet.


Redigeret af Kampus - 02-September-2012 kl. 13:00
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
Nu du siger det, så kiggede jeg bag på mit Panasonic, hvor jeg ikke kommer så tit......og ja, her er minsandten ferrit kerne på. EmbarrassedEmbarrassed
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
Nu du siger det, så kiggede jeg bag på mit Panasonic, hvor jeg ikke kommer så tit......og ja, her er minsandten ferrit kerne på. EmbarrassedEmbarrassed
 
Der kan du bare se, de sidder på snart altLOL På mit nye Logitech tastatur sidder der også en klump før usb stikket. Gad vide om det er ferrit...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu