recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fået japansk wii - kan den bruges til noget??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFået japansk wii - kan den bruges til noget??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Fået japansk wii - kan den bruges til noget??
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 16:55
Er der nogen der kan sige mig om en japansk wii kan bruges til noget i DK - har testet den med et EU-spil, det var den ikke glad for...

Men kan man gøre et eller andet så den:

1. Får engelsk/dansk sprog
2. Kan spille EU-spil

har aldrig rigtig interesseret mig for Wii - har en PS3 der kun luftes sporadisk, men ungerne vil gerne have gang i wii’en - måske er det nemmest/billigst bare at købe en i DK...

LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Svane- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 19:28
hvis du skal kunne bruge en japansk wii til noget skal du enten købe spil fra japan(region 3, skulle jeg mene) ellers skal du tage den nemme løsning og softmodde din wii, så kan du spille hvad du vil. Både backup spil og spil fra alle regioner.

Samt du få mulighed for at spille NES, SNES, N64, playstation 1 eller hvad du ellers skulle have lyst af andre emulatorer.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 19:55
Spil er ikke inddelt i de samme regioner som dvd-film eller Blu-ray. Med hensyn til dvd er Japan region 2 (men naturligvis NTSC), og med hensyn til Blu-ray har de region A, ligesom USA. Med hensyn til spil har de NTSC-J, som 'region'.

Jeg kan umiddelbart ikke se, hvor meget man som dansker skulle bruge en japansk Wii til, medmindre man vil spille spil der kun er kommet ud i Japan, eller man har lyst til at modificere maskinen, som nævnt ovenfor.
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 20:05
Tak for svarene - en softmoding vil formodentlig ikke ændre sproget - så jeg tror jeg vil satse på at bruge pengene på en dansk wii - men tak for input
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu