|
Fiber TV udstyr |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har kun fiber her intet andet.
Der var bare en der prøvede at bilde mig ind at man kunne få en modtager med kun fiber/internet ind og den så udsendte DVBC signal med alle kanaler. Det jeg er ude på er at have så få strømslugende enheder. Nu er det CD og kun en HD modtager og så blot andre TV med DVBS tunere i og har fået fedtet mig til multirum med 5 kort. Så jeg bliver der. Tak for hjælpen. |
||
SVP03
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, jeg har Fibia forening, hvor jeg bor. Og der laver boksen DVB-C. Der er to fibre ind i bokseren, en til internet og en til tv.
Det er måske fordi jeg bor i lejlighed, det er på den måde. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har en Icotera fiberboks. Det er den eneste boks i huset. Den leverer internet, og har omtalte coax DVB-C udgang, så alle kanaler smides rundt til alle stik i huset.
M.v.h. |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi har Waoo gennem Fibia, og der er fysisk ført to fiberledere frem til huset, den ene til internet (og IPTV) den anden til TV (DVB-C). Da vi havde problemer med signalkvaliteten var teknikeren ude og rense optikken i den ene fiberindgang (og skære fiberen til igen).
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så det DVB-C signal i får ud kan i bare fordele til 10 tv ?
Jo netop det jeg søger. Link til meget simpel vejledning. Hvorfor skal man kunne tilslutte TV Bokse til port 3 og 4 når det hele er ud på coax, er det hvis man vil have en med HDDi ? Redigeret af SVP03 - 10-Oktober-2017 kl. 10:29 |
||
SVP03
|
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, du kan sagtens køre signalet ud til 10 TV (kræver muligvis en forstærker).
M.v.h. |
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når der er ført to fiberkabler ind, må det være p.g.a i har en old gammel fiberboks. Hér er der kun ét fiberkabel, hvor internet og tv-signal kører. M.v.h. |
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt at der er bestemte TV kanaler der kun kan fås som IPTV eller f.eks. film leje via IP, og så vil man typisk separere TV/Video fra internet trafik i forskellige VLAN's for at sikre kvaliteten af video.
|
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som skrevet. Den Alcatel er en gammel skrammelboks. Havde jeg fibia ville jeg be' om at få en Icotera boks. Mindre, mindre strømforbrug, kun et fiberkabel, indbygget WiFi, højere coax output.
M.v.h. |
||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|
Denne http://www.fibia.dk/media/2647797/fiberboks-ICOTERA01.pdf Men hvorfor er nogen kanaler kun på IPTV, er der begrænsning i kanaler ud af coax. Grunden til at jeg spørger er jo at det jo er en anseelig mængda data via coax normalt med 50 kanaler hvor halvdelen er hd. Hvad er normalt bit rate på de kanaler der er i HD ? |
||
SVP03
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Først og fremmest er det et valg fra udbyderens side om kanaler kun skal være tilgængelige via IP eller alle skal være på coax. Det er ikke som sådan en teknisk begrænsning. Et valg kunne være at f.eks. viasat kanaler kun er som IP fordi man så kan sælge dette separat som addon pakke (Bemærk at det blot er et eksempel). Og det samme kunne man gøre med RF (coax signaler) distribueret via fiber.
Fiber net (og coaxnet for den sags skyld også) er i høj grad et spørgsmål om den samlede tekniske implementering, dvs. infrastruktur, box og de tjenester man vil distribuere, og ikke kun boksen. Og der findes flere forskellige typer infrastruktur på fibersiden, som gør at de enkelte fiberudbydere har forskellige typer bokse og tjenesteudbud. Idag knap så meget som for 4-5 år siden. Men ofte er man som forbruger bundet til den coax/fiber udbyder der nu engang findes i området hvis man da ikke er så heldig at der findes både coax og fiber at vælge mellem fra forskellige udbydere.
Redigeret af bphhm - 11-Oktober-2017 kl. 07:22 |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej - den blev skiftet for et par år siden da den oprindelige stod af. Helt almindelig Icotera, dog med mediekonverter ved siden af - er ikke klar over om det er standard Fibia. Men har været med fra de gode Profiber-dage, så måske er mit setup anderledes end man laver det i dag :)
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |