|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() Sendt: 20-August-2009 kl. 09:57 |
Nogen der har noget bud på om fiber-udbyderne (Dansk Bredbånd mv.) kan-og-vil komme med et modtræk til Yousee's (og Boxers) seneste udspil? Og i givet fald hvilket ... Redigeret af Helmuth - 20-August-2009 kl. 10:10 |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Rent teknisk kan de vel ikke undgå at man skal have en
IPTV-boks ved hvert TV der skal have digitalt signal, da man ikke kan købe TV med indbygget IPTV-modtager. Men nu er det jo heller ikke sådan at alle danske TV er udstyret med indbygget DVB-C tuner. Så der er jo rigtig mange danskere der ville skulle skifte TV eller anskaffe en ekstern DVB-C boks for at udnytte den nye mulighed fra Yousee. Så for dem er forskellen i udgiften til at modtage DVB-C og IPTV ikke så stor. Det bedste de kan gøre er at tilbyde billige IPTV-bokse der prismæssigt svarer til dem Yousee tilbyder. |
|
![]() |
|
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
For Energimidt's vedkommende bliver der i dag sendt både digitalt (set-top boks ) og analogt såfremt man abonnere på multipakken fra SmileContent Såvidt jeg har fået oplyst bliver de analoge kanaler sendt ud digitalt men konverteret i fiberboksen og det vil derfor være piece of cake at ændre dette til digitale signaler. Hvorvidt der er planer om dette ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Ole Pihl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
![]() |
Profiber er lige kommet med et nyt udspil : Lavere priser og højere hastighed . Vi har "Energimidt Fiberbredbånd" med telefoni-25 mbit internet og den store tv pakke med digitalt og analogt tv . Jeg har siddet og sammenlignet Profiber og Energimidts priser på det vi har i øjeblikket hos Energimidt . Energimidt : 25/25 Mbits internet : 339,00 - Telefoni 119,00 - Stor tv pakke multi 305,00 - fiberleje 19,00 : Sammenlagt 782,00 kr pr måned. Profiber : Super Pakke : Telefoni - 30/30 Mbits internet - Basis tv pakke 398,00 + Family Mix 179,00 + 1 januar 35,00 Family Mix gebyr : Sammenlagt 612,00 kr pr måned Det vil sige at Profiber er 2040,00 kr billigere end Energimidt om året , for næsten samme tilbud , og at du hos Profiber får 5 HD kanaler med i Family Mix pakken . Energimidt tager 69,00 kr om måneden for 4 HD kanaler og ligger man dem til , så er Energimidt faktisk 2868,00 kroner dyrere end profiber om året for næsten samme ydelse til deres kunder . |
|
![]() |
|
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Nej, jeg vil ikke mene den ekstra boks kan undgåes, desværre. Ærgeligt der ikke bliver solgt (flere) IP-fjernsyn. |
|
![]() |
|
karstenp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Se modtræk hos fx Smile Content
Redigeret af karstenp - 23-August-2009 kl. 09:20 |
|
![]() |
|
Ole Pihl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
![]() |
Karstenp Skrev : Se modtræk hos fx Smile Content. Jeg syntes da ikke at Smile Content kommer med meget "modtræk" mod de andre IP udbydere . De deler deres kanaler op i et par mindre bidder mere , men ellers laver de ikke om på noget . Hvis de vil gøre noget for deres kunder så burde de kigge på hvad Profiber har lavet .
|
|
![]() |
|
lunapark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Det kunne være fedt hvis fiberselskaberne kunne sende DVB-C ud fremfor deres IPTV.
Alle Tv der er solgt det seneste års tid er næsten alle med DVB-T og DVB-C tuner, så det ville være perfekt.
En boks under TV'et er bare ikke en holdbar løsning, medmindre kan man kan tilkoble den med noget usb eller hva ved jeg så kanalskift kan foregår på TV'et.
|
|
![]() |
|
Rune Boa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Har netop fået brev fra min fibernetudbyder for et par dage siden - og de begynder snart at sende digitalt signal (DVB-C) ud, så man kan nøjes med et std. TV. FEDT!!
|
|
![]() |
|
karstenp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Hvem er din udbyder?
|
|
![]() |
|
Rune Boa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
GE Fibernet (Galten Elværk). Men så vidt jeg ved er det Energi Midt der står for teknikken for GE, så jeg vil tro at det også omfatter Energi Midt kunder.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info. Jeg kan se at det er Smile Content der står for TV-delen hos jer. Men jeg ved ikke om det er indholdsleverandørerne der styrer hvilken måde TV sendes gennem kablerne på.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |