recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FIFA 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFIFA 11

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 13:35
Jeg tror ærlig talt ikke det er de store fodbold enthusiater/kendere der laver spillet. Jeg har endnu ikke prøvet Fifa 11, men 10, 09, 08, 07 og 06 synes jeg alle har haft div. problemer der indikerer, at dette er et spil for sjov, og dermed alt kan ske.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 14:23
Argh, lidt fodboldforstand maa de da have.

BORING!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 15:40
Er ikke helt med på hvor jeg kan se det klip du omtaler? Men jeg får dig lige tilmeldt som "ven".
 
Men har jeg ikke ret i at du sprang WC spillet over? Så de forbedringer du har set kan jo godt allerede have været der i WC ift. Fifa10.
 
Mht. til forsvarsspillere der indhenter hurtige angribere sker dette ikke i FIFA WC, når man først er fri af dem. Men nogen gange kan de nærmest hægte sig fast på angriberne hvilket ser total lamt ud, så løber de nærmest arm i arm en 1/2 banelængde. Og der dømmes ikke frispark selvom angriberen tydeligt bliver holdt fast...
 
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 18:01

Jo, jeg sprang WC over. Altså spillet.Tongue Egentlig har jeg spillet det på PSP, men det er noget helt andet.

Det klip kan jeg uploade et eller andet sted på EAs servere, og så kan alle vist se den. Ved ikke præcist hvor det er, men der var mulighed for det, da jeg gemte.

Mht. til forsvarsspiller-snakken, så taler jeg seriøst om en stikning, som Arshavin løber helt fri på, og bliver alligevel hentet inden for få meter.. Meget mystisk.


BORING!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 20:28
Jeg har haft det problem ved stikning at angriberen ikke er i fart når han modtager bolden, fordi han ligesom venter på den. Også indhenter forsvaret ham rigtigt nok selvom han egentligt var langt foran dem da stikningen faldt.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg tror ærlig talt ikke det er de store fodbold enthusiater/kendere der laver spillet. Jeg har endnu ikke prøvet Fifa 11, men 10, 09, 08, 07 og 06 synes jeg alle har haft div. problemer der indikerer, at dette er et spil for sjov, og dermed alt kan ske.
Jeg vil nu mene at der er en verden til forskel fra 06/07 og så de nyere spil. Det var først med 08 at jeg begyndte at spille Fifa igen, og siden 09 har jeg købt alle spillene. De tog et markant skridt fremad på det tidspunkt.


Alt i alt synes jeg at 11'eren virker bedre, men kan ikke sætte min finger på præcist hvad der gør det. Jeg tror en stor del ligger i de mindre justeringer.
09->10 fik vi 360-graders bevægelse, hvilket ændrede spillet markant. Jeg har ikke fornemmelsen af at det samme er tilfældet i år.
Der er selvfølgeligt hele deres personality+ system, som jeg dog ikke har spillet nok til at gennemskue hvor meget det reelt betyder.

Dommeren har indtil videre virket fint. Jeg blev også hamrende arrig i Fifa 10 og tidligere over de nævnte situationer hvor man får spændt ben for sin mand i feltet, men hvor der ikke dømmes straffespark. Jeg tror det skal tillægges deres holdning om at spilleren ikke skal straffes for ting han ikke har direkte indflydelse på - ligesom hånd på bolden heller ikke tidligere har været dømt (jeg har ikke opdaget at det er med i år). Og de nævnte "tacklinger" kan jo nogen gange være svære at kontrollere.
Dog er de situationer bare så grelle nogen gange at de bør dømmes, uanset om spilleren straffes.


Med hensyn til straffespark så var jeg også helt blank i starten. Jeg sparkede alting langt forbi. Indtil jeg søgte efter den nævnte tutorial (for nogle dage siden) på Youtube.
Kort fortalt så styrer du ikke retning med venstre analog, men du styrer et sigtekorn rundt i målet. Når du slipper pinden, stopper sigtekornet med at bevæge sig. Den tricky del er så bare at man ikke kan se dette sigtekorn når man spiller normalt. I practice arena kan du slå det til ved at trykke på venstre trigger knap (på xbox360) - nu kan du se sigtekornet bevæge sig. Det flytter sig først, efter du har trykket på skudknappen, så du har begrænset tid til at placere bolden.
Derudover skal du time skud i forhold til baren der bevæger sig, samt kraften på skuddet.
Umiddelbart synes jeg faktisk det virker til at være en ganske god ændring af systemet, som helt sikkert kræver tillæring, men som jeg også tror får tilføjet langt mere dybde i straffesparksdelen. Hvis man virkeligt vil, så tror jeg man med dette system kan blive exceptionelt god og placere bolden meget præcist altid, i forhold til tidligere hvor der stadig kunne være en stor del usikkerhed om hvor man endte med at skyde.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 07:03
Det lyder umiddelbart som om Fifa stadig har nogen problemer med gameplayet og stadig bruger elementer/bugs fra Fifa 10 spillet hvilket selvfølgelig er ærgeligt.  Undertegnede og naboen skal i weekenden prøve både demoen af Fifa 11 samt demoen af PES 2011 for at beslutte os til hvilket spil vi skal købe og spille multiplayer/online med.  Umiddelbart er det 50/50 da PES 2011 lader til at have fået klart den største opdatering til det bedre. Der er pros/cons til begge spil - personligt har jeg hældt mere til PES gennem årene mens min nabo har været til Fifa (men primært pga. online delen og populariteten) - han er nu meget åben for at prøve PES.
 
IMO er Fifa 11 i den grad truet af PES 2011 i år - noget der ikke har været tilfældet de sidste 2-3 år. Så det bliver en spændende dyst :)
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 08:57
Hvorfor siger du det, hvis du endnu ikke har spillet dem endnu?

Jeg prøvede begge, og selvom PES er bedre end sidste år, så virkede det stadig lysår efter FIFA. Der er så meget opmærksomhed omkring de små detaljer i de nyeste FIFA'er, at PES virkelig virker grovkornet og småklodset til sammenligning.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 09:55

PES er blevet forbedret i år. Men er stadigvæk ALT for langt væk fra virkeligheden, firkantet, rodet i menuerne og generelt bare mærkeligt gameplay. Jeg kan slet ikke se mig nogensinde gå over til PES.

Når vi snakker småfejl og problemer, så er det min erfaringer, at begge spil har det, så på det punkt kan man ikke differentiere.


BORING!
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvorfor siger du det, hvis du endnu ikke har spillet dem endnu?

Jeg prøvede begge, og selvom PES er bedre end sidste år, så virkede det stadig lysår efter FIFA. Der er så meget opmærksomhed omkring de små detaljer i de nyeste FIFA'er, at PES virkelig virker grovkornet og småklodset til sammenligning.

Det siger jeg fordi det er hvad jeg har læst en del om. Både previews, artikler og videoklips virker ekstremt gode i år IMO - har prøvet 2 kampe af PES 2011 demoen på PC-only og det var bare rigtig rigtig godt og lovende.

IMO så har PES aldrig været *lysår* efter Fifa. Det er rigtigt at 2008-2010 har Fifa været foran på de fleste punkter men ikke med lysår. Gameplay, boldfysik/realisme har altid været bedre i PES efter min mening og man skal passe på ikke at forveksle gameplay med sværhedsgraden - det har altid taget meget længere tid at lære og mestre PES fremfor Fifa :)

amor, hvor lang tid gav du PES chancen før du gik tilbage til Fifa?


Redigeret af petrucci - 02-Oktober-2010 kl. 09:57
Til top
peps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:43
Et lille sidespring. Hvordan laver i tricks i Fifa 11? Manualen siger L2+bevæge højre pind men der sker intet uanset hvad jeg prøver( ps3)
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 18:05

@Petrucci

Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES. 

@peps

Det er L2 og højre analog. 


BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu