recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FIFA 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFIFA 11

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 09:35
Hvorfor har EA ikke taget sig sammen og lavet et system hvor folk mister Ranking point naar deres forbindelse pludselig staar af under en kamp? Det ville vaere fair...uanset om de i virkeligheden skyldes en daarlig forbindelse, eller om de, som det naesten altid er tilfaeldet, selv slukker for forbindelsen.
 
Ud af de 10-15 kampe (meget ca.), jeg har spillet, har jeg vist vundet 3-4, men 2 af dem valgte at smutte da de var ved at tabe. De minder mig bare om hvorfor jeg ikke spillede saa meget online i FIFA10. I 09 var jeg aabenbart ikke blevet frustreret nok over det..
 
Det er dog ikke den eneste grund til at online er irriterende. Ens holdopstilling bliver stadig ikke gemt..ikke engang hvis du tager en rematch..jeg har simpelthen ikke ord for det..
 
Saa er der det problem, som jeg tidligere naevnte, som gaar ud paa at ens medspillere er naermest uduelige, og det gaelder isaer offensivt. Det kan maaske illustreres ved, at man tager en midtbanespillere og presser forsvaret med, hvorefter du skifter til en angriber for at presse en anden spiller, som nu har faaet bolden - i det oejeblik loeber den idiotiske AI-midtbanespiller tilbage til sin plads. Uanset hvilken taktik, man har. For mig er det umuligt, at bibeholde et pres paa forsvaret - det er lidt svaert med een mand, eller hoejest to, hvis man holder cirkel inde.
Er der nogle tricks, jeg ikke har fattet?
 
 

BORING!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 10:36
Enig i det med opstillingen, synes det er så til grin. Især efter der er kommet max. tid på inden kampen starter, så jeg har tit fået startet kampe med spillerne på forkerte positioner. Jeg oplevede dog i en rematch, at den havde husket fra sidste kamp.
 
Jeg deler ikke din irritation med folk der kvitter. De får point som havde de tabt kampen, du får point som havde du vundet kampen, uanset hvordan de går ud. Jeg går kun ud hvis kampene er håbløst mismatch, jeg var bagud 6-0 efter 40 min. Det giver ligesom ingen mening hverken for mig eller ham at spille videre. Jeg synes det er fint når folk kvitter, da jeg så kan nå flere kampe i den begrænsede tid jeg har til at spille. Desuden har jeg tit oplevet at miste forbindelsen til serveren selvom mit net kørte, og jeg kunne logge på igen lige bagefter, så synes jeg det ville være skidt hvis EA server/internet problemer skulle straffes hårdere. Men det er rigtigt nok håbløst at skelne, for man kan jo bare slukke sin router, hvis det så var straffrit ift. at gå ud via menuen. Så jeg synes en mild straf i form af tabt kamp er ok i alle tilfælde.
 
Mht. pres oplever jeg det samme, derfor render jeg heller ikke frem for at presse, da det er for nemt at spille udenom, når kun 2 spillere gør det. Men jeg synes dog det er nemmere at presse når man skifter til offensivt. Men møder man de der som kommer foran, også bare spiller boldene rundt i eget forsvar, så er det håbløst irriterende. De kan nemt spille den rundt i evigheder, fordi det er så svært at presse. Der skulle være en "fullpress" taktik, hvor alle ens spillere bare jagter over hele banen.  Eller bare de forreste spillere på samme tid.
 
Noget andet som stadigt kniber, er AI måden at vælge afleverings retning. Jeg spiller med assists, men den aflevere alt for tit helt ulogisk. Jeg har tit en fri spiller lidt fremme i banen, men så forsøger den en lang flad aflevering til en der er dækket op meget længere fremme, men som stod i samme retning som ham jeg ville aflevere til. Og når man laver 1-2, så aflevere den også tit til en anden spiller en ham man fik til at løbe med frem. Måske er det bare mig der ikke er præcis nok med controlleren, men med assist på synes jeg det var nemmere i tidligere versioner at ramme en mand.


Redigeret af jan160674 - 12-Oktober-2010 kl. 10:39
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 14:08
Jeg oplevede dog i en rematch, at den havde husket fra sidste kamp.
 
Det er rigtigt. Jeg gjorde det ogsaa. Det goer det dog ikke bedre, at det aabenbart er lidt hip som hap.
 
 De får point som havde de tabt kampen, du får point som havde du vundet kampen, uanset hvordan de går ud.
 
Er du sikker paa det?
 
Man skulle selvfoelgelig ikke straffes for EA-server-problemer, kun for sin egen daarlige forbindelse.
 
Jeg er enig i det sidste. Spild af bold mange gange. Dog har jeg ved 1-2 ikke haft problemer, men laver det ogsaa kun paa smaa afstande.

BORING!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 14:33
Jeg mener bestemt at jeg flere gange har mistet forbindelsen og point. Og også fået point når andre er hoppet af, men om der er forskel på at gå ud og miste forbindelsen, er jeg ikke sikker på.
Prøv at hold øje med din saldo næste gang du starter en kamp, og så hvordan den er efter afbrudt kamp.
 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 14:43

I FIFA 10 (igen, jeg spiller xbox, men dette kører jo via EAs servere så går ud fra det er samme situation) gik der relativt lang tid før du fik krediteret point, når du mistede forbindelsen til en modstander eller han bare quittede.
Man fik derfor et indtryk af at man ikke havde fået point for en sejr, fordi det ikke fremgik nogen steder før efter nogle timer.
Jeg ved ikke om det har ændret sig i FIFA 11, men det er værd lige at være opmærksom på.

Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 12:59
Er jeg den eneste der ofte oplever, at kampen pludselig begynder at lagge/loade og til sidst fryser helt? ... Snakker selvfølgelig online spil :)
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 07:57
Lag ja desværre ind i mellem. At den fryser helt oplever jeg sjældent, når først kampen er igang. Men det er sket nogle gange i opstarten at den fryser.
Til top
LCDman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:33
Genoptager lige en gammel tråd.

Har efterhånden oplevet mange modstandere der tilsyneladende cutter deres forbindelse indenfor de sidste 10 min hvis de kan se at de ikke kan vinde eller få uafgjort hvilket er RET frustrerende Angry

Nogen der ved om man stadig får sine point??

PFT
Nu med plasma
Pio427XD
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af LCDman LCDman skrev:

Genoptager lige en gammel tråd.

Har efterhånden oplevet mange modstandere der tilsyneladende cutter deres forbindelse indenfor de sidste 10 min hvis de kan se at de ikke kan vinde eller få uafgjort hvilket er RET frustrerende Angry

Nogen der ved om man stadig får sine point??

PFT
Det gør du :) . Dog skal du spille en ekstra kamp for at den registrerer de point. Dvs. hvis vedkommende afslutter en kamp og du spiller en ny kamp, som du også vinder, så vil du kunne se at du har fået point svarende til 2 vundne kampe :)
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af LCDman LCDman skrev:

Genoptager lige en gammel tråd.

Har efterhånden oplevet mange modstandere der tilsyneladende cutter deres forbindelse indenfor de sidste 10 min hvis de kan se at de ikke kan vinde eller få uafgjort hvilket er RET frustrerende Angry

Nogen der ved om man stadig får sine point??

PFT
Hvis du sætter "DNF%" til f.eks. 10%, undgår du de fleste dårlige tabere... Wink
(Did Not Finish Percentage)
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu