recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på 24 fps på tv med 720p50 / 60?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm på 24 fps på tv med 720p50 / 60?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men hvordan finder jeg noget som kan lave en konvertering til 60 fps on the fly?

Hvis dit grafikkort opdaterer med 60Hz (check settings), bliver konverteringen lavet et eller andet sted...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 22:08
Mon ikke de fremtidige blu-ray DVD afspillere kan sættes til at outputte i forskellige formater,  så er TV-ets interne  mulige og umulige omformningsmuligheder jo  egentlig overflødige

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Mon ikke de fremtidige blu-ray DVD afspillere kan sættes til at outputte i forskellige formater,  så er TV-ets interne  mulige og umulige omformningsmuligheder jo  egentlig overflødige

Helt ærligt nextgeneration, det er ikke lige meget! Hvis et TV ikke kan acceptere et 24p signal, så bliver man nødt til at leve med 2-3 pulldown, og kvaliteten af en filmoplevelse bliver på den måde dårligere. Der findes ikke et magisk trick som de nye HD afspillere kan bruge. Enten accepterer man 2-3 pulldown problemerne eller også SKAL TV'et kunne acceptere 24p.

Redigeret af AndyK - 01-November-2006 kl. 13:06
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 11:38

Det er ikke for fucke noget op.

USA NTSC anvender  3:2 pulldown, og ændre dette til 24 eller 25 fps inden dette når Skærmene, skal skabe problemer. Ved gammeldags Farve Tv var det anvendeligt, ved HDTV bliver det om ikke umuligt så en rædsel at se på.

Europa har fortsat sin egen ret til fastholde speede 24 op til 25 og sende dette digitalt til HDTV, det kan da aldrig forbydes. Hvis nogen synes jeg skriver for skarpt, jamen EBU har jo aldrig accepteret overgå til 60 Hz mht. Tv og Video.  Så vi har endnu en grad af selvstændighed.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:20

AndyK

I USA og EU kunne man ikke enes om anvende 30 fps istedet for 24 fps. For EBU var det uspiseligt også af andre årsager.

Når jeg skriver speede op fra 24 fps til 25, her mener jeg at først når man har de der 25, skal dette lagres digitalt. Fordi alle vil sige at noget som er lagret ved 24 fps Digitalt, dette kan ikke speedes op, og dette accepterer jeg fuldt ud.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:59

AndyK

http://hd24.com/spectsoft_article.htm

Nهr det han beskriver skal vوre sه vanskelig set fra et Video kamera, hvordan vil du da forvente det skal vوre nهr nogen skal Modtage sligt et Tv signal. Min holdning er at hvis noget nogensinde har vوret en ormegهrd, da er det Nu.

Men hvorfor man ikke for mange هr siden gik over til optage film med 25 fps, tjah, dette bruger vel 4 % mere film. Hvilket er ret kostbart eller ogsه var der for mange biografer rundt i verden som fik problemer.

Interessant fremtid udi de der 1080p ved 24 (48/72).

Redigeret af moho - 04-November-2006 kl. 11:59
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu