recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på medie center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film på medie center

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 13:29
Jeg hælder også mest til ATV så jeg kan leje 4k film.

Er de 100 kr et engangsbeløb? 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 13:57
InFuse koster enten 79 kr om året eller knap 400 kr i engangsbeløb, mener jeg. Man kan også købe den for 8 kr om måneden.

Jeg har valgt de 80 kroner om året, selvom jeg hader subscription-ordninger som pesten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej
Synes også du skal starte med en billig NAS , fex en WD my cloud , 2TB eller 4TB , vel ca 1500kr i Elgiganten. Dertil en ATV4k , som du også får gavn af til så meget andet. Og en ordentlig router , Gigabit , 100MB router er ikke god nok. Så skal du have et BD-drev , hvis du ikke har det i forvejen. Jeg købte et eksternt drev , som jeg satte på min bærbar.
Så er det i gang med at rippe , jeg anbefaler MKV.
Så over med filmene på NAS...Og installere Infuse på ATV...
Der ligger masser af arbejde forude , men jeg synes det var et spændende project at gå i gang med
MVH
ikke hvis han skal bruge atmos til hans rippede film
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 14:37
Hvis du skal have gavn af atmos af dine rippede film. Så kan atv ikke klare detm det er det kun Shield tv pt det kan
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 14:47
Ja vil gerne have atmos så det bliver nok kodi og en shield
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 14:57
Mon ikke Atmos kommer på ATV?
Jeg tror , alt andet lige , at du vil have nemmere med at komme i gang med Infuse og ATV , men det er så bare min mening.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Mon ikke Atmos kommer på ATV?
Jeg tror , alt andet lige , at du vil have nemmere med at komme i gang med Infuse og ATV , men det er så bare min mening.
MVH
jeg tvivler på Apple vil tillade det desværre. For ellers ville jeg selv hoppe på æblet
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 15:47
Jeg prøver med shield for det er den min kammerat kører med og han vil hjælpe med at sætte det op, og det er heller ikke til at vide hvornår der kommer atmos til ATV.

Jeg bestiller en wd my cloud home på 8 tb til 2100 kr og en shield, så burde jeg være godt kørende i den første stykke tid.

Glæder mig til at komme i gang med det☺️


Redigeret af sokken - 07-Oktober-2018 kl. 15:49
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 19:41
Hvad medie center angår - så er der ingen vej udenom Plex!

Plex er centraliseret og er client / serverbaseret - forstås på den måde at al håndtering af dit library varetages af server, og der kan streames til nærmest alle enheder. PC/Mac, iPhone/iPad, AppleTV, Android, ChromeCast mv.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 02:22
Hvis du kun er en bruger, kan du nøjes med at købe nogle eksterne harddiske, som du kan tilslutte en evt. Nvidia Shield TV direkte via USB og afspille med KODI.
Hvis du har en PC, kan du også tilgå alle dine delte diske over SMB, eller du kan lave en PLEX-server...


Redigeret af Supergris - 08-Oktober-2018 kl. 02:37
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 11:27
< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/"> Jeg synes da at have set, at man godt kan få Dolby Atmos på Infuse på ATV 4K. I Infuse Audio opsætningen sættes lyd til Pass Through. Så er der Dolby.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/">
Jeg synes da at have set, at man godt kan få Dolby Atmos på Infuse på ATV 4K. I Infuse Audio opsætningen sættes lyd til Pass Through. Så er der Dolby.
Ifølge firecores forum, virker det ikke endnu. og der melders fejl med afspilling.

Håber snart der kommer en box der kan det hele. ud over HTPC'er
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu