recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film skal være optaget i 24 fps!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm skal være optaget i 24 fps!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Film skal være optaget i 24 fps!
    Sendt: 30-November-2007 kl. 17:30
Hvad skal man regne med - der er folk der siger at der skal stå på hd-dvd/blu.ray filmen om den er optaget med 24 fps for at man rent faktisk kan opleve filmen i 24 fps. Agumentet er at, man ikke får 24fps fordelene lige meget om man har en 1080/24p kompatibel afspiller/skærm/projektor, hvis der ikke står på filmen om den er optaget i 24 fps og det har jeg ikke set på nogen hd-dvd/blu-ray film endnu. Hvad siger i derude er der noget om snakken???
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 17:38

Alle film er optaget i 24fps (det er jo der er ideen ved det)!.

Så man få præcis det samme ud i hjemmet, som instruktøren sidder og redigerer med!..Om hvor "nye" filmen skal være for at være optaget i 24fps, kan jeg ikke svare på!.

mvh Zirio

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 17:46

Film efter ca. 1925 er optaget i 24p, iflg. dette link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_film

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
tisbris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 12:30

det er utroligt, at noget så vigtigt som at sende kilden videre uden at ændre den ikke er blevet standard i år 2007/2008.

jeg er ikke klar over om det er et problem i hardware eller software, hvis det er sofware, så skulle alle fabrikanter skamme sig

måske år 2008 bliver året hvor dette bliver standard

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 16:01

Jeg ser frem til når det her bliver en sag mellem Køber, Sælger og så Forbrugerklagenævntet. Så har jeg ikke skrevet for meget, men jeg ser frem til hvor "meget uro eller andre ting Køberne kan tvinges til acceptere".

Eller hvor meget "Reparation Køber må acceptere"    Ting som køberen mener er forkert i forhold til en Voldgiftsmand eller sag. Noget med Køberne vil føle både blive overhørte (TV oversete) samtidig med acceptere en ringere og D Y R vare.

Redigeret af moho - 04-December-2007 kl. 16:03
Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Film efter ca. 1925 er optaget i 24p, iflg. dette link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_film

Ja det er sgu noget rasende gammelt lort 24P slet ikke godt, håber at de filmfolk snart får fingeren ud og kommer op i en hastighed der er værd og kikke på f.eks 1080 60P i stedet for at blive hængende i gammel stumfilmsteknologi

Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 16:07

Tsk Tsk Tsk Film kan Max optages med 25 fps, man har forsøgt 30 fps hvilket blev eet eller andet.          

Noget med at 30fps kan skrives som 60 interlaced men så er det jo Video og ikke film, men så er jeg på glat is, igen. 

Engang skrev EBU optimistisk om en erstatning eller opfølgning af PAL 625i50 som, og hold nu fast, 1250p50. Progressivt og med samtlige 1152 Linier, 2x576. Som om USA's 1366x768p60 ikke skulle være nok.

Redigeret af moho - 04-December-2007 kl. 16:27
Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Tsk Tsk Tsk Film kan Max optages med 25 fps, man har forsøgt 30 fps hvilket blev eet eller andet.          

Noget med at 30fps kan skrives som 60 interlaced men så er det jo Video og ikke film, men så er jeg på glat is, igen. 

Der er alternativer , mon ikke de snart komme over det, og optager digitalt istedet for...

Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Engang skrev EBU optimistisk om en erstatning eller opfølgning af PAL 625i50 som, og hold nu fast, 1250p50. Progressivt og med samtlige 1152 Linier, 2x576. Som om USA's 1366x768p60 ikke skulle være nok.

Problemet ved flere fps. så går det filmlook som kendetejner film fløjten. Hvis man ser Bag Filmen på DVDér opdager man hurtig at film er meget mørkere end video. Filmfotografen sørger for at panoreringer er i sådan et tempo at billedet ikke hakker. 

Redigeret af ARTISTEN - 05-December-2007 kl. 20:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 23:22

Oprindeligt skrevet af OveA OveA skrev:

Ja det er sgu noget rasende gammelt lort 24P slet ikke godt, håber at de filmfolk snart får fingeren ud og kommer op i en hastighed der er værd og kikke på f.eks 1080 60P i stedet for at blive hængende i gammel stumfilmsteknologi

Jeg synes vi skulle starte med at få nogle apparater ud til folk der har en kvalitet der bare kan gengive dette "gamle lort" nogenlunde i overensstemmelse med dén kvalitet der ligger på kilden. Det vil enhver der har set mig demonstrere Robin Hood skrive under på. Det er da lidt komisk at mens man griner af at vi stadig optager via de samme grundlæggende principper som for 80 år siden, så findes der næppe et eneste tv der er i stand til at gengive bare dén kvalitet fuldt ud. Det er sgu ikke optagelserne der er bagud!

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 23:50

hehe det har du ret i Otto

Nu er vi snart i 2008 og alle skal have fjernsyn der kan vise 24fps, håber da ikke de finder på at vise alting i 24*2 = 48 fps, som ny standard i slutningen af 2008,, for så skal vi jo ud at skifte fjernsyn igen igen 

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 08:08

Otto har ret.

24 fps er fint og er lavet efter at øje/hjerne ikke kan skelne mellem mere.

Man ville jo nok alligevel have lavet det lidt højere i dag.

Lige meget hvad man gør, er der kun de 24 billider at vise per sekund.
25 hz er bare trukket med 4%. 50 og 60 hz er bare at vise det samme billide flere gange.

I kan også se at biografer første nu begynder at sende via projektor nu.

Otto, ved du hvilken opløsning de kører i på dem, den må jo være meget høj.

SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu