|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12339 |
![]() |
De kører 2048*1080 for tiden. Ikke forfærdeligt langt fra 'Fuld HD'...
|
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Hmm, jeg syntes nu sagtens jeg kan se/fornemme de enkelte 'frames' når jeg er i biffen, og der panoreres eller der er hurtige bevægelser. Mon ikke det primært skyldes tekniske og økonomiske begrænsninger? Øjets 'flimmer-grænse' ligger omkring 72-75Hz - det er derfor computerskærme helst skal over den opdateringsfrekevns. Og i biografen viser de også det samme billede flere gange for at få frekvensen op. Computer-gamere gør jo også en ære i at få frameraten så højt op som muligt - en fps på over 100 er ikke unormalt. Der er sikkert en hel del psykologi med også, men jeg tror nu hurtigt man ville blive zappet hvis man spiller Couter Strike med 24 fps. ![]() -Kent |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Mange (de fleste?) biografer "dobbelt-scanner" de 24fps, så der reelt sendes 48fps (hvor hvert billede så sendes to gange).
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det er den også. De bruger 2048x1080 (2k) i de danske biografer indtil videre, såvidt jeg er orienteret. Og inden nogen bræger op om at "det er jo stort set det samme som 1080P!" - ja, det er det. Og det ER en meget høj opløsning, det er bare som om der er mange der ikke rigtigt har fattet dét endnu, fordi det er blevet så nemt at få fat i udstyr der har denne opløsning. Man arbejder dog på højere opløsning i biograferne. Reklamerne i Nordisk Film biograferne bliver snart digitaliserede, her vil man som jeg har forstået det bruge 3-chip 720P projektorer i en stor del af salene. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Vi er dog blevet klogere siden, og vi kan absolut godt skelne mellem 24 og 60 Hz framerate. 24 er nogenlunde grænsen for hvornår vi opfatter det som levende billeder og ikke et slide-show med skiftende still-billeder, det betyder ikke at vi ikke kan skelne mere. Men som allerede nævnt, så holder man fast i 24 fps fordi vi har vænnet os til at sådan ser film ud... |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Har Imperial ikke en 4K projektor?
|
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Af ren nysgerrighed: ved du hvordan filmene bliver distribueret ud til biograferne - på hvilket medie? Selvom det selvfølgelig ikke har nogen praktisk betydning, så virker det lidt antiklimatisk hvis der sidder 100 mennesker som har betalt i dyre domme i en stor sal, så så sætter 'operatøren' bare en DVD i afspilleren.. ![]() ..der er nu mere stil over store filmruller og fremvisere som kræver en udvidet ledvogtereksamen at betjene. ![]() -Kent |
|
![]() |
|
AlexKBH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Der er ingen ruller mere Læs: http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=831&zoneid=2
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
At et billede vises flere gang end 24 g per sekund, enten 48 eller endog 72 eller hvad det nu er, vises der jo kun 24 forskellige billeder per sekund. Redigeret af SVP03 - 07-December-2007 kl. 23:14 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Linket besvarede noget for mig, at et hvert 18 x 24 film billede erstattes at 1 bitmapbillede information (1 MB), i store træk.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |