|
Filmkvalitet |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har netop gjort det så man ikke mister den oplevelse som i den gamle udgave! Det skal nok blive godt 😁
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Det er flot, at de har fået en bedre detajlegrad i restaureringen. Men at "zoome" lidt er en ændring, i forhold til originalen. Men som jeg siger, så passer det fint med de andre beskårede film på Dansk Filmskat.
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Vi er enige om at det er en ændring af selve billedet, men hvis valget stod mellem 4:3 og et zoomet/beskåret billede så vil jeg til hver en tid vælge det sidste.
Fokus området bliver jo flyttet rundt alt efter hvor det vigtigste i scenen foregår, og det vil være minimalt hvad man går glip af. Jeg sidder stadig og irriterer mig når der eks bliver vist family guy i 4:3 på DR3 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Nej vi er ikke enige om, at zoome og passe til, er troværdigt. Det vil skabe en uheldig tendens blandt de unge teknikere på fremtidens restaureringer af film.
Redigeret af tonice25 - 03-April-2015 kl. 18:26 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Den samme ængstelse havde de gamle filminstruktører, da farvefilmen blev opfundet
![]() |
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Nu er det jo ikke hvem som helst der står det her i matador, det er fotografen som har filmet serien i sins tid, så det bliver lavet med forsigtighed
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Jeg ved at restaureringen er foregået nænsomt og flot - men det kan hurtigt skabe en tendens i negativ retning.
Og endelig, så lever instruktøren jo ikke mere til at forsvare sig overfor fotografens indflydelse på restaureringen.
|
|
![]() |
|
Jeg synes de eksempler på beskårede film på f.eks. Dansk filmskat, det lover ikke godt for fremtiden.
Redigeret af tonice25 - 03-April-2015 kl. 18:52 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Har lige set udsendelsen. Det lover godt. Er imponeret
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Jeg er muligvis lidt gammeldags, men for mig handler kvalitet i film om plottet, skuespillerpræstationer, hvordan den er instrueret og om den skaber en stemning der holder mig fanget, og jeg er absolut kvalitetsbevidst på det punkt. De tekniske specifikationer på filmene rager mig langt mindre. Om der er 720 eller 1080 eller 4k linier kan ikke hidse mig op, jeg sidder på 4-5 meters afstand og det er mit syn alligevel ikke højopløst nok til at opfatte, så hvad det angår er jeg ikke særligt "kvalitetsbevidst" eller specifikationshysterisk som jeg foretrækker at kalde det. Streaming gør jeg ikke i, sidst jeg prøvede var udvalget for ringe. Jeg vil dog fremhæve at fraværet af reklamebreaks gør at det er meget nemmere at bevare kvalitet i handlingen når den stemning instruktøren møjsommeligt prøver at opbygge ikke nulstilles totalt af vaskepulverreklamer hvert 15. minut. Sagt på en anden måde, jeg har intet imod at se fx. en gammel Hitchcock selv om de tekniske specifikationer ikke er sidste skrig, filmens kvalitet er så høj at jeg hurtigt lever mig ind i den og glemmer det lidt gnidrede billede. Så for at besvare dit spørgsmål, så tror jeg folk er blevet så kvalitetsbevidste at de vælger gode film uden reklamer, fx. fra streamingtjenester, også selv om det koster lidt på de tekniske specifikationer.
|
|
![]() |
|
Hvis hr. og fru Jensen fortsætter med at æde streamingtjenester som f.eks. Dansk filmskat, uden at sætte spørgsmålstegn ved, at nogle "ødelægger" originaliteten ved filmene, ja så vil det fortsætte.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Fam Jensen så jo også fuldskærms film på deres 4:3 CRT TV i 5 årtier, inden instruktørerne fik gennemtrumfet det skulle vises i det oprindelige format.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |