recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmkvalitet

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:37
De har netop gjort det så man ikke mister den oplevelse som i den gamle udgave! Det skal nok blive godt 😁
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:45
Det er flot, at de har fået en bedre detajlegrad i restaureringen. Men at "zoome" lidt er en ændring, i forhold til originalen. Men som jeg siger, så passer det fint med de andre beskårede film på Dansk Filmskat.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:13
Vi er enige om at det er en ændring af selve billedet, men hvis valget stod mellem 4:3 og et zoomet/beskåret billede så vil jeg til hver en tid vælge det sidste.
Fokus området bliver jo flyttet rundt alt efter hvor det vigtigste i scenen foregår, og det vil være minimalt hvad man går glip af.
Jeg sidder stadig og irriterer mig når der eks bliver vist family guy i 4:3 på DR3
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Vi er enige om at det er en ændring af selve billedet, men hvis valget stod mellem 4:3 og et zoomet/beskåret billede så vil jeg til hver en tid vælge det sidste.
Fokus området bliver jo flyttet rundt alt efter hvor det vigtigste i scenen foregår, og det vil være minimalt hvad man går glip af.
Jeg sidder stadig og irriterer mig når der eks bliver vist family guy i 4:3 på DR3

Nej vi er ikke enige om, at zoome og passe til,  er troværdigt. Det vil skabe en uheldig tendens blandt de unge teknikere på fremtidens restaureringer af film.

Redigeret af tonice25 - 03-April-2015 kl. 18:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:42
Den samme ængstelse havde de gamle filminstruktører, da farvefilmen blev opfundet Tongue 
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:44
Nu er det jo ikke hvem som helst der står det her i matador, det er fotografen som har filmet serien i sins tid, så det bliver lavet med forsigtighed
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:49
Jeg ved at restaureringen er foregået nænsomt og flot - men det kan hurtigt skabe en tendens i negativ retning.
Og endelig, så lever instruktøren jo ikke mere til at forsvare sig overfor fotografens indflydelse på restaureringen.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:51
Jeg synes de eksempler på beskårede film på f.eks. Dansk filmskat, det lover ikke godt for fremtiden.

Redigeret af tonice25 - 03-April-2015 kl. 18:52
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:14
Har lige set udsendelsen. Det lover godt. Er imponeret
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Er danskerne blevet mindre kvalitetsbevidste og mere kvantitetbevidste, siden de søger mere over på filmstreamingtjenester?
Jeg er muligvis lidt gammeldags, men for mig handler kvalitet i film om plottet, skuespillerpræstationer, hvordan den er instrueret og om den skaber en stemning der holder mig fanget, og jeg er absolut kvalitetsbevidst på det punkt.

De tekniske specifikationer på filmene rager mig langt mindre. Om der er 720 eller 1080 eller 4k linier kan ikke hidse mig op, jeg sidder på 4-5 meters afstand og det er mit syn alligevel ikke højopløst nok til at opfatte, så hvad det angår er jeg ikke særligt "kvalitetsbevidst" eller specifikationshysterisk som jeg foretrækker at kalde det. 

Streaming gør jeg ikke i, sidst jeg prøvede var udvalget for ringe. Jeg vil dog fremhæve at fraværet af reklamebreaks gør at det er meget nemmere at bevare kvalitet i handlingen når den stemning instruktøren møjsommeligt prøver at opbygge ikke nulstilles totalt af vaskepulverreklamer hvert 15. minut.

Sagt på en anden måde, jeg har intet imod at se fx. en gammel Hitchcock selv om de tekniske specifikationer ikke er sidste skrig, filmens kvalitet er så høj at jeg hurtigt lever mig ind i den og glemmer det lidt gnidrede billede.

Så for at besvare dit spørgsmål, så tror jeg folk er blevet så kvalitetsbevidste at de vælger gode film uden reklamer, fx. fra streamingtjenester, også selv om det koster lidt på de tekniske specifikationer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:47
Hvis hr. og fru Jensen fortsætter med at æde streamingtjenester som f.eks. Dansk filmskat, uden at sætte spørgsmålstegn ved, at nogle "ødelægger" originaliteten ved filmene, ja så vil det fortsætte.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 22:05
Fam Jensen så jo også fuldskærms film på deres 4:3 CRT TV i 5 årtier, inden instruktørerne fik gennemtrumfet det skulle vises i det oprindelige format.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu