|
Filmkvalitet |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ja og ? Nu hvor Fam Jensen så har fået sig et 16:9 tv mener du så måske det er helt ok at man under resturering af gamle film og serier klipper, klistre, beskærer, zoomer ovs ovs så man netop ikke vises i oprindelig format du må have mig undskyldt men det virker sq noget dobbelt moralsk |
||||
![]() |
||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||
Film skal vises i det format de er filmet i.
Hvis danskerne var parate til at betale hvad det koster at restaurere gamle film ville streaming tjenesterne naturligvis gøre det.
Men det vil folk ikke. Derfor bruges de gamle DVD/TV master.
Det er simpelthen et spørgsmål om økonomi.
|
||||
![]() |
||||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
|||
Hørt. @ Kampus: kan du ikke forklare mig hvordan du på den ene side går op i kvalitet jf:
og på den anden side kan mene at:
Hvis man går op i den slags så er The Wire netop kommet på bd - i 16:9 selvom den oprindelig er i 4:3. Om den process er her: http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/ en interessant artikel der viser hvor problemfyldt det er og hvad man kan vinde og tabe. |
||||
![]() |
||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|||
Okay, så film der har startet livet som biograffilm skal sendes som filmruller på rundtur til befolkningen? Eller er vi ude i at film lavet til biografen kun må vises i biografen fordi de ikke må konverteres fra filmruller til noget elektronisk der kan "tv transmitteres"?
|
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|||
Matador er ikke en film, men en tv-serie, og 4:3 formatet er ikke valgt ud fra en kunstnerisk vinkel.
|
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|||
jeg syntes det er fint der er zoomet lidt, hvis de har vurderet at der ikke går noget tabt i oplevelsen af serien er det da ok.
Glæder mig da til i aften at se resultatet. |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Korrekt - men instruktøren har ikke desto mindre indrettet sig derefter og lige der kommer det kunstneriske ind over.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Jeg skitserer at man i 5 årtier har været totalt ligeglade med formatet det vises i. Ikke at jeg var enig deri. Men en restaurering af en TV serie, der blev lavet i CRT 4:3 tiden, må nødvendigvis indebære overvejelser om det er forsvarligt at ændre på formatet. Da det er optaget på filmstrimmel, er der ikke tale om at der bliver fjernet noget af billedet. Tværtimod kommer der mere med i siderne. En disposition jeg kun kan bifalde. |
||||
![]() |
||||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|||
Jeg hørt at den smule de zoomer ind på den nye udgave af Matador, kun svare til det, som de fleste folk mistede på billedet i forvejen, pga. overscan. Så hvis man holder den nye udgave op mod den oprindelige tv-transmission, er der faktisk mere billede information i siderne, og ca. det samme i top og bund, i forhold til hvad den almindelige befolkning kunne se tilbage i 1978.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|||
Undskyld mig, men det er simpelthen en lidt forrykt tankegang. Det er og tale ned til film som historisk og kulturel medie.
|
||||
![]() |
||||
|||
Ok, på den måde. Så forstår jeg det bedre
![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |