|
Filmkvalitet |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ja det blir lige 12 BD'er a 199kr |
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||||
Ja og hvad så? Kampus. Det giver jeg med glæde for den fremragende kvalitet af matador i hd
|
|||||
![]() |
|||||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||||
sikkert kun 1080i |
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||||
Næsten alt andet fra de er u 1080p når det rammer bluray
|
|||||
![]() |
|||||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||||
kan du ikke lige komme med nogle eksempler så Har lige tjekker 1864 og Borgen sæson 1 begger erpå BD og kun 1080i/25 |
|||||
![]() |
|||||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
||||
Det har jeg da ved Gud heller aldrig sagt at det er. Hvis du skal citere mig, så gør det dog ordenligt.. Du skriver "Men at "zoome" lidt er en ændring, i forhold til originalen." og det giver jeg dig ret i. Har aldrig nævnt noget om troværdighed, blot at jeg giver dig ret i at det er en ændring, samt en personlig præference. Men bortset fra det, så syntes JEG den så rigtig flot ud. Der er EFTER MIN MENING lavet et godt stykke arbejde :) Og mon ikke den kommer i progressive i stedet for interlaced når/hvis den bliver udgivet på BD. Der er så vidt jeg ved ikke nogle Danske kanaler er sender i progressive, så det kan DR næsten ikke blive klantret for. Og kunne ikke forestille mig at restaureringen er foregået i 720p. |
|||||
![]() |
|||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||||
Jo, der er DK kanaler der sender i 720p, det gør jo DR og TV 2. Hvilket ses når man går ind på sende info. |
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
![]() |
|||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
||||
Ryst nu ikke så kraftigt på hovedet at du mister evnen til at forstå det jeg skriver.. ![]()
Læs mit indlæg igen og du vil opdage at jeg ikke genereliserer. Først udtaler jeg mig om nogle musikere jeg kender og deres syn på hele teknikcirkuset. Det er ikke en generelisering af alle musikere, kun lige dem jeg kender og har snakket med. Helt konkrete mennesker med helt konkrete holdninger. Det samme gælder de lydmænd jeg snakker om, igen ikke et udtryk for samtlige lydmænd, kun dem jeg har snakket med. Fællestegnet for disse mennesker (altså dem af dem jeg kender) har været et temmeligt afslappet forhold til alle de fine specifikationer, så længe teknikken bare løser opgaven. Der er ingen fine fornemmelser i forhold til at mikse både analogt og digitalt og komprimere ting, bare det ikke går ud over musikken og dens kvalitet. Alt det der kabel og jitter nonsens diverse "purister" fylder forums op med rager dem en skid, det er slet ikke på dagsordnen hos dem. Som sagt kender jeg ikke nogen filmfolk, så der handler det om spekulationer fra min side. Det er derfor jeg hyppigt bruger ordet tror.
Selvfølgelig er der det, jeg har bare til gode at opleve nogen der "er noget ved musikken" gå voldsomt meget op i alle de fine tekniske begreber. Jeg synes det er underholdende, at mens der er purister på diverse forums der går enormt meget op i at have cdafspillere med guld whatever og specielmodificerede kredsløb der kan tage eksotiske og højopløste musikformater, sendt via hamrende dyre signalkabler til en forstærker der i naturtrohedens navn ikke må have tonekontroller, så spiller musikerne der laver musikken oftest på en tilfældig gammel cdafspiller, via kabler der er blevet kørt over af tunge flightcases mere end en gang, gennem en mikserpult hvor der lige kan pyntes på bas, diskant og mellemtone og måske tilføjes et pift rumklang inden lyden til sidst kommer ud gennem et miks af mere eller mindre hifirigtige højttalere.
Du missede vist den med at (jeg tror) de er ligeglade sålænge teknikken ikke går direkte i vejen for indholdet. De musikere jeg kender er bestemt begejstrede for ny teknik, men primært den der gør dem i stand til at lave nye, kreative udtryk. Der er ingen der savner gamle båndløkkebaserede ekkomaskiner og den slags, der er udbredt begejstring over hvad man har af muligheder rent digitalt idag, ingen tvivl om det. Digitale mikserpulte der ikke brummer er bestemt kommet for at blive. Men jeg oplever samtidigt ingen som helst fine fornemmelser over til slut at bruge fx. mp3 bare komprimeringen ikke går ud over det der kan høres. Men hey, du behøver ikke tage mit ord for det, hop fx. på lydforum.com - et norsk forum for lydmænd og se hvor forsvindende lidt energi de bruger på kabler og jitter og alt det andet der hidser hifientusiaster op. Jeg kender ikke forums for filminstruktører, men jeg tillader mig at tro at de bruger tilsvarende lidt tid på at snakke om fx. 720/1080p
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
Strandvasker, du udskifter bare ordet generaliseringer med statements. Det passer bedre på det du mener.
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||||
Stadig lidt hovedrystende - men kun lidt. ![]() En letfolkelig udbredelse af teknikkens verden indenfor medier, giver jeg ikke meget for.
|
|||||
![]() |
|||||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
||||
Du har fuldstændig ret. Det var blot en forglemmelse fra min side: der skulle have stået 1080 progressive og ikke kun progressive :) Kort historie lang, jeg mener ikke at der er nogen der sender 1080p, kun 1080i ;)
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Det er korrekt at der ikke er nogle af de danske kanaler der sender 1080P, men jeg er nu overbevist om at de nyere optagelser af tv serier ikke kun er optaget i 1080i, problemet ligger jo i at af en eller anden uforklarlig grund ønskes det at holde fast i det gamle pal format (25 fps) når der udgives på BD og 1080P/25 er jo ikke en Blu-ray standart |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |