recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmkvalitet

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 09:13
Jeg går ud fra at de er i 1080i50 og ikke 1080i25?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 14:31
Nu så jeg desværre ikke udsendelsen med bagom restaureringen, men er der nogen der ved om man har lavet en komplet rescan af Masteren? - i så fald er det jo intet problem at restaurere til 4K hvis det endelig skal være. Det er bare et spm om at scanneren er dyr nok :-), og med 4K materiale har man også muligheden for at fjerne grain uden at det helt ødelægger skarpheden når det skaleres ned til fremvisning igen.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 14:54
Det er en rescan af masteren
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nu så jeg desværre ikke udsendelsen med bagom restaureringen, men er der nogen der ved om man har lavet en komplet rescan af Masteren? - i så fald er det jo intet problem at restaurere til 4K hvis det endelig skal være. Det er bare et spm om at scanneren er dyr nok :-), og med 4K materiale har man også muligheden for at fjerne grain uden at det helt ødelægger skarpheden når det skaleres ned til fremvisning igen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 15:39
Tak! Den havde jeg heller ikke set. Dejligt at se hvor professionelt de er gået til opgaven. Egentlig gad jeg godt at filmgrain også blev fjernet.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 21:40
Nu ser det ud til at det ikke stod helt så skidt til med masteren, hvilket er et fremragende udgangspunkt, men det kræver stadig nogle ultradygtige teknikere at renovere den. Og når man er så heldig at fotografen kan deltage, så er man faktisk ret godt stillet. Ser man på hvordan andre har tacklet lignende situationer (starwars især!) så er der grobund for et rigtigt godt gensyn når projektet engang er færdigt, nok ikke mindst fordi man har haft fokus på at det er en kulturskat og ikke bare en standard restaurering.
Selvom Lucas har været med inde over på starwars, så har der været en del for meget automatik. Den her video er faktisk yderst interessant. https://www.youtube.com/watch?v=dHfLX_TMduY#t=598

PS - der er faktisk en rigtig god artikel om starwars problematikken her http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/08/the-star-wars-george-lucas-doesnt-want-you-to-see/379184/   Tror vi skal være glade for at det ikke er med kommercielt øjemed at MATADOR restaureres.

Redigeret af claus_jac - 05-April-2015 kl. 21:46
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 17:41
Gode screenshot sammenligner her:

Redigeret af Raskolnikov - 06-April-2015 kl. 19:38
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu