|
Filmkvalitet |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg går ud fra at de er i 1080i50 og ikke 1080i25?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Nu så jeg desværre ikke udsendelsen med bagom restaureringen, men er der nogen der ved om man har lavet en komplet rescan af Masteren? - i så fald er det jo intet problem at restaurere til 4K hvis det endelig skal være. Det er bare et spm om at scanneren er dyr nok :-), og med 4K materiale har man også muligheden for at fjerne grain uden at det helt ødelægger skarpheden når det skaleres ned til fremvisning igen.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Det er en rescan af masteren
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Det er kun 8 min. https://www.dr.dk/tv/se/matador/matador-skarpere-end-nogensinde |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tak! Den havde jeg heller ikke set. Dejligt at se hvor professionelt de er gået til opgaven. Egentlig gad jeg godt at filmgrain også blev fjernet.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Nu ser det ud til at det ikke stod helt så skidt til med masteren, hvilket er et fremragende udgangspunkt, men det kræver stadig nogle ultradygtige teknikere at renovere den. Og når man er så heldig at fotografen kan deltage, så er man faktisk ret godt stillet. Ser man på hvordan andre har tacklet lignende situationer (starwars især!) så er der grobund for et rigtigt godt gensyn når projektet engang er færdigt, nok ikke mindst fordi man har haft fokus på at det er en kulturskat og ikke bare en standard restaurering.
Selvom Lucas har været med inde over på starwars, så har der været en del for meget automatik. Den her video er faktisk yderst interessant. https://www.youtube.com/watch?v=dHfLX_TMduY#t=598 PS - der er faktisk en rigtig god artikel om starwars problematikken her http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/08/the-star-wars-george-lucas-doesnt-want-you-to-see/379184/ Tror vi skal være glade for at det ikke er med kommercielt øjemed at MATADOR restaureres. Redigeret af claus_jac - 05-April-2015 kl. 21:46 |
|
![]() |
|
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Gode screenshot sammenligner her:
Redigeret af Raskolnikov - 06-April-2015 kl. 19:38 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |