recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmscener man bare må afspille på sit surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmscener man bare må afspille på sit surround

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filmscener man bare må afspille på sit surround
    Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 22:40
Jeg fandt lige den her og tænkte at jeg ville dele den. I kan jo også tilføje andre filmscener hvis i vil

http://www.avsforum.com/a/15-demo-worthy-blu-ray-scenes-to-show-off-your-surround-sound-system

Redigeret af Thomas K - 13-Oktober-2012 kl. 07:06
---------------------

Thomas K
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 23:35
De glemte Titan A.E. ice crystal scenen.

En lille smagsprøve:
http://vimeo.com/36503695

Det lyder sindsygt godt når det knaser og brager omkring en.

Redigeret af Guyver - 12-Oktober-2012 kl. 23:35
Til top
The Dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2007
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 23:56
Det første jeg tænkte var: Fight Club, hvor flyet knækker over i luften efter det er ramt af et andet fly. Det næste jeg tænkte, efter at have kigget filmene igennem var: Hvor er 3:10 to Yuma? Shootout-scenen til sidst?
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

En lille smagsprøve:

fantastisk lyd , tak for tip ,der lyder fantastisk selv på min macbook , gleder mig at låne skiver og høre den på anlæg Clap

PS; kan den fås på blu ray ?

Redigeret af sani - 13-Oktober-2012 kl. 00:16
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 00:19
Fra filmen RED http://www.imdb.com/title/tt1245526/

Se i trailer 0:45 henne, i den scene hvor SEAL skyder sig ind i huset. Find den på din BlueRay og skru op for volumen.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 02:49
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

En lille smagsprøve:

fantastisk lyd , tak for tip ,der lyder fantastisk selv på min macbook , gleder mig at låne skiver og høre den på anlæg Clap

PS; kan den fås på blu ray ?

Desværre ikke endnu: http://www.blu-ray.com/movies/Titan-AE-Blu-ray/48164/
Men region 1 DVD'en har 1509kbit DTS.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 23:13
Jeg synes også Gladiator er meget god mht. lyden. Specielt i en af de første scener, hvor fjenderne holder et hoved op og de efterfølgende går i kamp. Der flyver pilene og ildkugler godt rundt i rummet.
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 15:21
Samtlige "Nordisk Film" film.. skruer altid en ekstra gang op når den isbjørn kommer frem.. lyder SÅ godt!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af kasperaaroee kasperaaroee skrev:

Samtlige "Nordisk Film" film.. skruer altid en ekstra gang op når den isbjørn kommer frem.. lyder SÅ godt!
Hvis det er den vildeste oplevelse i surround, har du godt nok meget tilgode LOL
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 15:48
Cool.

Man skulle lave en blu ray med alle de klip på :-)
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:49
Der er ikke meget surround i den scene, men derfor lyder det stadigvæk pisse fedt :) men er lidt en sucker for de 'reklame film' trumpet pigerne, Dolby digital, THX og DTS er også rigtigt gode
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:56
Synes også der masser af scener i de 'nye' Star Wars film på Bluray hvor der er godt gang i både surround og sub'en Wink
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu