recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Final fantasy 13
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFinal fantasy 13

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 18:01

Nu er jeg kommet videre og fukk det er nice. Er blevet helt hooked. leveling er stadigvæk en smule bommelum, men kampsystemet kan være meget interessant, bestemt rart med noget nyt i modsætningen til det gamle system!

Fel Chi (de gode) er dem der har lavet Cocoon. Der er mange forskellige af dem og de står for en masse opgaver, som f.eks. mad, vejr, sol osv. De snakker normalt ikke med mennesker, men der er én (tror den befinder sig i hovedstaden) som snakker med overhovederne.

Der er også Pulse Fel'Chi som kommer nede fra Pulse - "jorden" (?) nede under Cocoon - som så er de onde. De har mulighed for at "forbande" mennesker så de bliver til l'Chi.

Hvis der er mere skal jeg nok prøve at besvare det, men ellers kommer det løbende og gemmer sig i de forskellige datalogs.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

nu har jeg ikke spillet så langt ind i spillet. så ved selvfølgelig ikke om det bliver forklaret igennem spillet. Men syntes bare de andre ff spil var bedre til at give en forståelse for verden igennem snak og sådan i spillet, uden man skulle sidde og læse.

Det  var de også, men det du kan læse i dine datalog tager virkelig ikke lang tid at læse. Der er max én side om hver ting, så man hurtigt kan få en oversigt ove de ting man er i tvivl om. :) Men ja.. Jeg har spillet 7 timer nu, og jeg er ikke blevet speciet oplyst igennem selve spillet.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 09:16
Nu fik jeg også spillet et par timer.

Indtil videre syntes jeg det virker fedt. Kamp systemet virker ok, frygtede lidt at det, at det ikke er turbaseret var noget skod, men det virker rimeligt godt lavet.

Spillets graifk er superfed, omend gamplayet syntes at være noget begrænset indtil videre. Der er ikke meget udforskning, level op, eller rode rundt med ens ting osv. Men forhåbentlig kommer der mere kød på, når man kommer længere ind i spillet.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Nu fik jeg også spillet et par timer.

Indtil videre syntes jeg det virker fedt. Kamp systemet virker ok, frygtede lidt at det, at det ikke er turbaseret var noget skod, men det virker rimeligt godt lavet.

Spillets graifk er superfed, omend gamplayet syntes at være noget begrænset indtil videre. Der er ikke meget udforskning, level op, eller rode rundt med ens ting osv. Men forhåbentlig kommer der mere kød på, når man kommer længere ind i spillet.

Kamp systemet åbner sig mere op undervejs, og man for tilgang til andre egenskaber via Crystalium systemet. Nye Paradigms åbner også op senere, og så begynder det at blive lidt mere advanceret Smile
Synes godt om de ikke har lavet et decideret level system
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 10:02
særligt paradigmerne bliver vigtige og mulighederne for selv at lave "paradigme-par" er også helt iorden. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:18
Nu er jeg efterhånden kommet et godt sykke ind i spillet ( chapter 7)

Og jeg må bare sige det her spil er alle pengene værd. Det er efter min mening klart det bedste singleplayer spil indtil videre på PS3.

Grafikken er sindsygt god, kombineret med et fantastisk gameplay, og rigtig god historie.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:52
Ja jeg synes også det er et fantastisk spil. Jeg har fyret omkring 22-25 timer i det og der kommer nogle spændende twists i det. Lige nu er det dog sat på et holdt da jeg er godt igang med GoW3 :)

Jeg har desuden også fået guldtrofæet "loremaster" i spillet. Blev helt overrasket da jeg fik det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:19
Ja jeg går helt sikkert efter platinium trofæet i FF13 Smile

Det fede ved det er at der kun er et trofæ der kan misess, og det er faktisk temmeligt nemt ikke at misse det anyway.

Treasure hunter, er det eneste der kan misses, hvis du sælger nogle af de accesories du finder i chest tingene,  fordi nogle enkelte af dem kan man aldrig købe igen, og der er heller ikke nogen fjender der taber dem.

Så bare sørg for at du aldrig sælger nogle accesories indtil du har treasure hunter trofæet, så er det temmelig nemt at få platinium, omend noget tidskrævende. Men det gør ikke noget for mig da det som sagt er et kanon spil Clap
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:16
Jeg har længe solgt en del af de dyre ting for at opgradere Lightnings våben. Hun har også lidt over 500 i melee dmg  hvorimod de andre har omkring 250-300 dmg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 20:20
Så fik jeg gennemført selve spillets hoveddel. Det tog ca. 65 timer. Jeg har overhovedet ikke grindet kun gået efter main campaign hele vejen.

Jeg mangler dog stadig alle misionerne, og at opgradere alle mine ting så der er nok omkring det samme antal timer tilbage i spillet for mig før jeg har 100 % platinium trofæet.

Alt i alt et kanon spil. Det er helt klart et af de allerbedste Single player spil fra denne generation.

Spillet er blevet haglet ned fra mange sider. måske fordi folk har alt for høje forventinger.

Jeg vil bare sige hvis der sider nogle FF fans derude der ikke har købt det pga kritik, så skulle i tage og prøve det fordi, selv om det er lidt anderledes i forhold til ældre FF spil, er det helt klart et supergodt FF spil.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 20:34
what? 65 timer er da lidt meget. Er ikke selv igennem det men har læst folk der har klaret det på ca. 38 timer.

Nu er du ikke en af dem der bruger helt vildt lang tid om alt muligt? Fordi hvis spillet varer 60-65 timer er jeg da en glad mand. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 20:51
Jeg har ikke grindet overhovedet, har kun gået efter mainquest hele vejen, men jeg har nakket alle de monstre der var på min vej.

Det eneste sidestep jeg har taget var et sted hvor der var et side quest. Men jeg har undersøgt alle steder hvor der var de der slags kugler med skatte i.

Jeg har heller opgraderet nogen af mine ting overhovedet. Men jo jeg vil sagtens tro man kan gøre det noget hurtigere, hvis man prøver at undgå battles og ikke går efter alle skatte juglerene.

Jeg vil tro spillet tager omkring 100-150 timer at få platinium i, alt efter hvor effektiv man er.

Men jeg nyder bare spillet, så har ikke nødvendighvis taget den mest tids effektive rute til platinium.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu