recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Final fantasy 13
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFinal fantasy 13

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 20:57

når okay det ser jeg frem til så, fordi jeg nakker stort set også alt og går efter alle kugler/kister. Desuden er jeg også gået igang med missioner nu - jeg er faktisk ikke kommet videre med historien efter det blev muligt at lave missioner. Jeg blev dog lidt overrasket over at jeg på det tidspunkt havde spillet 25-27 timer og der kun var 2 kapitler tilbage, men jeg går så ud fra at kapitel 11-12-13 er lange.

Jeg gider  dog ikke gå efter platinum i FF13, jeg laver de missioner jeg kan også gennemfører jeg ellers bare spillet. :)

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 21:03
Jeg syntes kapitel 11 var temmeligt langt. Men hvis du kjun har brugt omkring 27 timer nu, kommer du nok, til at gennemføre det noget hurtigere end mig.

Jeg ved egentlig heller ikke om tiden tæller vider når man dør og laver retry, fordi der var nogen steder hvor jeg har prøvet mange gange før det lykkedes mig at, komme videre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 21:11
Okay, jeg har ikke haft de store problemer. Der er da steder jeg har prøvet  nogle gange som f.eks. Raines brugte jeg to forsøg og fik ham på tredje, også er der et monstre i en af missionerne som også lige krævede at jeg omlagde mini strategi. Typisk er det egentlig bare et spørgsmål om at man buffer som det første i kampen.. men eh.. det ved jeg så fordi jeg har spillet FF(6), 7,(8),9,10,(11) - dem i parantes er spil jeg ikke har gennemført.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 09:06
Underligt nok, klarede jeg raines i første forsøg.

Men bossen i chapter 9 ham brugte jeg vel omkring 7-8 forsøg eller mere på, med over 20 minutter pr battle så løber det jo op.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 16:12
jeg er nået til chapter 10 nu og har fået opnet i crystarium så jeg kan vælge andre alle slags paragrids til mine karaktere. Men kan man kun nå level 3 i alle. eller er det bedre at gemme sine CP til senere hvis man kan stige højere i levels på de ting man helst vil bruge. da jeg ikke ser nogen grund til de alle kan være medic og sådan.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

jeg er nået til chapter 10 nu og har fået opnet i crystarium så jeg kan vælge andre alle slags paragrids til mine karaktere. Men kan man kun nå level 3 i alle. eller er det bedre at gemme sine CP til senere hvis man kan stige højere i levels på de ting man helst vil bruge. da jeg ikke ser nogen grund til de alle kan være medic og sådan.

Ja de kan stige højere i levels senere. Du kan dog sagtens træne dem i to eller tre roller uden problemer fordi du tjener nok CP til det hvis du bare tager alle de battles du møder på vejen.

Der er også nogle gange det kan være rart de kan flere ting. Det er især godt at have mere end en medic. Vil anbefale at åbne så alle dine karater ihvertfald lærer cure. Det koster næsten ingen CP og der er nogle situationer hvor det er godt, at skifte til MED/MED/MED.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 23:18
jeg har indtil videre kunne klare mig med MED/MED/SEN.

Jeg har dog lagt mærke til udover dem man starter med kan man ikke opnå et level. Dvs. Snow kan godt blive OK som medic men han kan ikke opnå det samme som f.eks. Hope eller Lightning. Grunden er egentlig, at når du opgraderer et "role level" får du (uden du kan se det) mere i f.eks. damage eller healing - afhængig af hvilken class det er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 11:33
Mit party bestod mest af...

Lightning, Hope, Fang. Som henholdsvis RAV / MED/ COM i main roles.

Men Fang brugte jeg også i nogle situationer som SEN, eller SAB, Derfor har jeg også trænet lightninng op i COM, så hun kunne holde Stagger baren oppe, når FANG var SAB eller SEN.

Hope er den bedste healer i spillet og en ok ravager, når der ikke behøves at heales. Senere hen har jeg også trænet ham i SYN. Desværre tog det lang tid før han lærte haste.

Der var også enkelte battles hvor jeg brugte Lightning, Vanille, og Sash.

Vanille er en god SAB, og Sash lærer haste hurtigt. Så nogle boss battles syntes jeg var nemmere med dem.

Anyway spillet kan jo gennemføres med alle karakterer så det er vel bare at spille med dem man bedst kan lide, også bruge den strategi der passer med dem.

Men det kan helt klart godt betale sig, at træne dem op i 2 og senere 3 roles. Man tjener rigeligt med CP til det, ved bare at tage de battles der kommer hen ad vejen i campagnien.

Jeg gik altid efter Abilities og HP i hvert CP role træ, og selvfølgelig de ekstra accessory og ATB slots. Når jeg havde dem jeg syntes var mest vigtigt startede jeg i et nyt træ.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 12:01
Jeg spiller med Hope/Lightning/Snow. Lige umiddelbart har jeg dækket alle områder, hvor Lightning bær være en balanceret type også er snow dmg/hp og hope healer/rav. Det ændrer sig dog nok lidt efterhånden. Jeg har kigget lidt på nettet ang. opgradering af våben og lige umiddelbart er der mange der godt kan lide at opgradere Lionheart til det bedste med Lightning på trods af at dette ikke giver den bedste dmg.

Men her er noget der måske kan have interesse for dem af jer der endnu ikke har gennemført spillet. Hvis i godt opgradere jeres våben hurtigt er dette smart:

36 x sturdy bones hvilket giver en 3x multiplier også kan du købe følgende som er bedste mht. exp/gil

1.Ultracompact Reactor – 40,000exp – buy for 50,000gil from R&D Depot
2.Particle Accelerator – 4,800exp – buy for 10,000gil from R&D Depot
3.Superconductor – 400exp – buy for 840 from Lenora's Garage
4.Perfect Conductor – 751exp – buy for 1,600gil from Lenora's Garage

Så får man pludselig 14000 exp/particle accelerator - også går det hurtigt (i de lavere levels.

Men det står alt sammen i denne våben guide, som er meget effektiv.

Jeg har valgt ikke og gå efter platinum trofæer i dette spil, men jeg synes stadigvæk at jeg vil gøre lidt for det og bruge nogle timer på det. Det er helt sikkert et fedt spil og det har endnu ikke skuffet, selvom kampene kan blive en smule trivielle.

Redigeret af SteffenD89 - 12-April-2010 kl. 12:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 12:18
Det der gør Lionheart sygt, er pga det hjælper med at stagger fjenderne meget hurtigere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:12
Ja den skulle vist være hurtig, desuden har den også mulighed for insta-stagger
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 12:23
Hey alle

Er godt i gang med final fantasy, men jeg har et kæmpe problem. er kommet til chapter 4 hvor jeg skal kæmpe mod eidolonen odin. Jeg har lightning og hope i mit party. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan jeg skal komme videre, jeg dør hele tide, har prøvet ca. 10 gange nu, med samme resultat hver gang. håber virkelig i kan hjælpe mig da jeg er ved at blive temmelig frustreret!
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu