|
Findes der en DVB-C med billed pass through? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2011 kl. 16:41 |
|
Jeg har lige købt mig en Clint modtager og har dermed fået et noget bedre billede end med det analoge signal. Men f.eks. ser jeg idag noget fra kanal 4 og oplever der er uro/grums (pixeling hedder det vel) i billedet når boksen står til 720p. Hvis jeg sætte boksen til 576i bliver billedet tydeligt bedre/mere roligt. Det må derfor være scaleringen til 720p der ikke er optimal? Min tanke er så, at for det skal blive optimalt, så skal jeg enten manuelt indstille boksen til det format der sendes i hver gang man skifter kanal - eller have en boks der kan skifte automatisk til det format der sendes i - eller sidst (og måske i virkeligheden bedst) have en boks der sender billedet direkte videre til enten en scaler eller en reciever med en fornuftig scalering?
Fåes nogen af disse løsninger overhovedet?
Hvis ja i hvilke modtagere er det muligt?
Det kan måske gå som det er nu på min 50" skærm, men tænk hvis man havde en projektor med 100-120" skærm
![]() ![]() Mvh Schulz
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har en Bluetinium, den er identisk til Clint, og billedet på samtlige kanaler står knivskarpt der køres med 720p til et 720 TV. Det er det samme med You See 3126, det modtagene signal er identisk. Kan ikke lige nævne nogle modtagere til KabelTV der kan udsende Native format automatisk.
Det kan min sattelitmodtager.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Er det et 1080 tv, så kør med 1080 som output. Så skal det ikke laves om 2 gange (fra 576 til 720 og så igen fra 720 til 1080).
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
|
Det er måske et dumt spørgsmål, men laver tv'et det konsekvent til 1080i eller p? Altså hvis det får 1080i fra boksen, bliver det så lavet til 1080p eller hvordan? Jeg troede egentlig det viste 720p hvis det blev fodret med det? Jeg er ikke knivskarp i det her billed halløj, jeg kan bare se at der er noget der ikke ser helt korrekt ud.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Du får det ud som man sender ind så er det 1080i, så der det et interlace signal som der køres med. HDTV udsendes med enten 720p eller 1080i.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvis dit tv er 1080 laves opløsningen om til 1080. Hvad er det for et tv du har ?
|
||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Jeg er desværre ikke helt med tror jeg. Men det her er som jeg forstår det:
Der sendes flere forskellige signaler via kable tv. Både 576i. 720p og 1080i. Når det rammer min boks så ryger det enten direkte igennem hvis boksen står på det format det sendes. Derefter rammer det mit tv som så scalerer det til 1080p, er det korrekt forstået? Eksempelvis DR HD kommer i 720p, boksen står på 720p, så det smutter lige igennem og derefter bliver det lavet til 1080p i tv'et ik? Hvis signalet er 576i og boksen står på 720p så bliver det scaleret i boksen og i tv'et. Men hvis boksen alligevel "kun kan lave 1080i" og fjernsynet under alle omstændigheder laver det til 1080p, så undgår jeg ikke noget ved at sætte boksen på det 720p frem for 1080i?
Det kunne ende med jeg ville nyde godt af at lade min reciever lave det til 1080p og så manuelt skifte mellem formaterne på boksen alt efter hvad jeg ser af programmer. Men det er vel at mærke kun hvis min reciever scalerer bedre end mit tv? Og så er jeg tilbage ved det jeg gerne ville undgå selvfølgelig...
![]() |
||
![]() |
||
|
Det er et panasonic p50v10e
|
||
![]() |
||
|
PRØV DET. Så glem lige P og I et øjeblik.
|
||
||
![]() |
||
|
Jeg desværre på arbejde lige nu, men jeg prøver det når jeg kommer hjem og så vender jeg lige tilbage i morgen
![]() |
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Hvi man hopper på den mere nørdede dreambox-vogn, findes der mulighed for at installere plugins, der altid sætter output-format på HDMI lig det modtagne format (hvorved det altid vil være TV'et, der skalerer). Men indrømmet, dreamboxes er lidt for Linux-nørder; de har en noget skarp indlæringskurve, og er i øvrigt heller ikke helt billige.
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
|
Jeg har godt læst noget om de der dreambox, men jeg tror det bliver for nørdet til mig... håbede lidt der var en anden god og lidt mere plug n' play løsning
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |