recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der en DVB-C med billed pass through?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Findes der en DVB-C med billed pass through?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Dit tv er 1080 så dit 576 signal bliver kun lavet om en gang hvis din DVB-C boks stilles til 1080.

PRØV DET. Så glem lige P og I  et øjeblik.

Dit "glem lige" er formentlig en ret væsentlig detalje.Wink

Der er meget få STBer som har 1080p/50 output, og hvis 576i skal skaleres til 1080i for derefter i TVet at blive deinterlacet til 1080p, er der mange led i kæden (og mange ting som kan gå galt).

En skalering fra 720p til 1080p er forholdsvis nem, så hvis 720p output fra en 576i kilde ser dårligt ud, er det formentlig de-interlaceren i STBen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Dit tv er 1080 så dit 576 signal bliver kun lavet om en gang hvis din DVB-C boks stilles til 1080.

PRØV DET. Så glem lige P og I  et øjeblik.

Dit "glem lige" er formentlig en ret væsentlig detalje.Wink

Der er meget få STBer som har 1080p/50 output, og hvis 576i skal skaleres til 1080i for derefter i TVet at blive deinterlacet til 1080p, er der mange led i kæden (og mange ting som kan gå galt).

En skalering fra 720p til 1080p er forholdsvis nem, så hvis 720p output fra en 576i kilde ser dårligt ud, er det formentlig de-interlaceren i STBen.

Hvad villle din løsning være "problemet"? Er det så at skaffe en boks der kan lave 1080p/50? Det er lidt mærkligt at der ikke findes en boks der laver pass through, så man har mulighed for et "super" billede? Specielt de billige bokse ville det være fint på, da man må formode det har sine begrænsninger hvor god billedbehandling man kan få for under en plov Smile
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Hvad villle din løsning være "problemet"?

To Clint boxe hvor den ene står til 576i og den anden til 720p. Det er sikkert den billigste løsning.

Eller en STB som er bedre til de-interlacing. Der er ikke så mange som med pass through af opløsning, som du har bemærket.

Eller et DVB-C TV.

MEN... husk at Kanal4 er MPEG2 SDTV med lav bitrate. Det vil aldrig komme til at se særligt godt ud på et stort panel.

Redigeret af JesperLund - 30-December-2011 kl. 22:46
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvad villle din løsning være "problemet"?

To Clint boxe hvor den ene står til 576i og den anden til 720p. Det er sikkert den billigste løsning.

Eller en STB som er bedre til de-interlacing. Der er ikke så mange som med pass through af opløsning, som du har bemærket.

Eller et DVB-C TV.

MEN... husk at Kanal4 er MPEG2 SDTV med lav bitrate. Det vil aldrig komme til at se særligt godt ud på et stort panel.

Det lyder til jeg bare nøjes med min clint i første omgang, så må vi se om der kommer noget med enten pass through eller om jeg skal ofre en boks med 1080p på et senere tidspunkt.

Sidste spørgsmål er så, hvad får mest ud af... at stille den på 720p eller 1080i?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:39

Modtages der en kanal i 720, og modtageren er stillet til 720, så scaler dit TV til 1080, modtager du en kanal i 1080, så Scaler STBen ned til 720, og TVet op til 1080. Stilles den til 1080 vil den Scale 720 og og TV vil så ikke Scale, 1080 vil så gå lige igennem. Hvilke kanaler er der flest af dem i 720 eller 1080, jeg ved det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvilke kanaler er der flest af dem i 720 eller 1080, jeg ved det ikke.
Hos YouSee sender DR HD, TV2 Sport HD og TV2 Film HD i 720p - resten i 1080i (jeg går dog ud fra at både TV2 og DR1 kommer til at sende i 720p)

Edit: de svenske og tyske HD kanaler sender også i 720p

Redigeret af Brasch - 31-December-2011 kl. 10:49
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 17:02

Jeg desværre på arbejde lige nu, men jeg prøver det når jeg kommer hjem og så vender jeg lige tilbage i morgen Smile 

Hvordan var resultatet, blev dine SD kanaler bedre ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 23:32
Jeg fik aldrig svaret her Embarrassed

Jeg syntes det fungere bedst når modtageren er sat til 720p, men kanal 4 er bare en skod kanal rent billed mæssigt Confused

Jeg overvejer om det kan betale sig at anskaffe sig en dvdo edge til at scalere signalet fra boksen, er der noget at vinde med den måske? Har læst at den skulle være god til sd materiale?

Det ville dog stadig være bedst med pass through i modtageren og så en scaler på. Men det er ikke eksisterende endnu vist...

Alternativt skal jeg finde en modtager der kan levere 1080p, men de er heller ikke billige og så er det stadig ikke sikkert den gør det så godt som dvdo edge, til gengæld sparer man en scalering Ermm hmm? What to do...

Ellers må man bare leve med det som det er, det er jo ikke verdens undergang, det er nok nærmere mere som vil have mere Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 23:38
TV sendes ikke med 1080p, så derfor er der kun 1080i, dog er der måske mulighed for 1080p på Samsung BD-D 8x00 modellerne, i kraft af at de har BD afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 06:39
Den gamle sagem HD boks havde da vist den funktion og hvorfor det ikke er implementeret på flere bokse end det er, kan jeg ikke forstå
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TV sendes ikke med 1080p, så derfor er der kun 1080i, dog er der måske mulighed for 1080p på Samsung BD-D 8x00 modellerne, i kraft af at de har BD afspiller.

Jeg er med på der ikke sendes med 1080p, men mit TV kører jo 1080p. Dvs uanset hvordan jeg vender og drejer det, så ender signalet i 1080p (som jeg har forstået det). Hvis boksen så laver signalet til 1080p så bliver billedet kun scaleret/behandlet 1 gang, hvis ikke boksen kan lave 1080p så bliver billedet scaleret/behandlet 2 gange (boksen & TV'et). Derfor mener jeg der kunne være noget at hente ved en 1080p boks, har jeg mon ret i det?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 08:28

Jeg er med på der ikke sendes med 1080p, men mit TV kører jo 1080p. Dvs uanset hvordan jeg vender og drejer det, så ender signalet i 1080p (som jeg har forstået det). Hvis boksen så laver signalet til 1080p så bliver billedet kun scaleret/behandlet 1 gang, hvis ikke boksen kan lave 1080p så bliver billedet scaleret/behandlet 2 gange (boksen & TV'et). Derfor mener jeg der kunne være noget at hente ved en 1080p boks, har jeg mon ret i det?

Måske, måske ikke. Det afhænger af kvaliteten af den scaler der så sidder i pågældende boks, og de er som regel ret ringe.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu