recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firmware to BenQ W5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFirmware to BenQ W5000

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

... Kan man godt flytte sin projektor efter den er kalibreret, hvis det er i sammen rum - uden den mister sin kalibrering?

Jeg tænker helt konkret på at vende mit setup for at få en længere throw distance.

Det kan ændre lidt på lysstyrken, men ellers burde det ikke give det store problem.

Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 18:23

Nu er jeg ikke uddannet i kalibreringer, og har ikke selv haft fingre i den nye udgave (dog sker det forhåbentlig snart...), men man har på W5000'eren fået mulighed for endnu flere instilliger til ISF kalibrering. Så du skal bare have Otto ud og rode lidt i den.

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Nu er jeg ikke uddannet i kalibreringer, og har ikke selv haft fingre i den nye udgave (dog sker det forhåbentlig snart...), men man har på W5000'eren fået mulighed for endnu flere instilliger til ISF kalibrering. Så du skal bare have Otto ud og rode lidt i den.

Super... og ja - jeg skal skam have Otto til at kikke på både plasma & projektor, når jeg er færdig med mit setup:)

Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 07:29

og det kan kun gå for langsom.jeg sendte min til opdatering i mandags,og igår kom den igen.otto kalibrede den igår aftes.

farver,gamma + div er noget nær perfekt.men jeg er overrasket over hvor stor en forskel der er på før og nu,på trods af at den også var kalibreret før.(gammel FV 1.12)betydningen af at kunne just CCA er voldsomt.Selv Otto var imponeret

det er kort sagt hul i hovedet ikke at få den kalibreret(af otto)

Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 13:26

Jeg kan kun bekræfte hvad Laurs siger (nyt brugernavn??) Hold da KÆ.. den virker! Farvegengivelsen efter CCA kalibreringen er spot-on, klart bedre end nogen fladskærm på markedet _overhovedet_, og jeg kan komme i tanke om _mange_ projektorer i 30-50.000,-s klassen der ikke har tilnærmelsesvist så god farvegengivelse. Der er naturligvis områder hvor gengivelsen kan forbedres, men specifikt på farvegengivelsen er vi faktisk "i mål", og den billigste projektor der giver samme oplevelse af farverne er Samsung SPA-800 (med forbehold for at jeg ikke har set Sim2 D60 endnu), hvor CCA funktionen er en anelse mere velfungerende implementeret. Men i realiteten ligger W5000 med den nye firmware ekstremt tæt på "reference level" på farvegengivelsen. For de tekniske: dE på 0-1 for RGBCMYW (inkl. luminance), og 0-2 for gråskalaen ned til 20 IRE, 10 IRE en anelse højere. Tag dén!

Det er spark-mås performance, som ville være imponerende i en hvilken som helst projektor uanset pris (på farvegengivelsen specifikt). Projektorer som Samsung'en, Sim2 og andre high-end projektorer har stadig bedre skarphed, kontrast og "renhed" i billedet, men farvegengivelsen - den er un-freakin-believable, med tanke for projektorens pris, og de andre områder er der jo ingen andre i _samme prisklasse_ der er i nærheden af. Enhver der køber en anden projektor end dén her hvis man er på udkig efter en projektor under 30.000,- skulle skydes ved daggry (hvis den ikke kan placeres i rummet, så slipper man med en advarsel ). Det samme hvis man har et rum der kan mørklægges, og man alligevel køber en fladskærm. At den her projektor koster 14k er _latterligt_. Det havde været et røverkøb for 20k. Hvis man ikke tror på hvor meget det flytter for helheds-oplevelsen at få farverne HELT på plads (hvilket bare sjældent er muligt i praksis), så skal man se den her projektor. Ellers spørg Laurs...

Og til dem der mukkede over at BenQ kalder det en relancering: Det her er en HELT anden projektor end det var fra starten. OK, BenQ skulle have gjort det færdigt første gang, men så længe alle de andre SLET ikke gør det færdigt, så er det svært at kritisere BenQ for at de var lidt længe om det. Den her projektor beviser hvor langt man kan komme med få midler, hvis man gør tingene rigtigt - hvilket BenQ nu langt om længe gør, i modsætning til 95% af de andre producenter på markedet.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:40

Hold da op - det må jeg nok sige, det er rosende ord. Lige sådan noget jeg ledte efter!

Så det vil sige.. Når pengene er til det igen (pga flytning) så skal jeg ringe til dig når jeg skal købe projektor? :)

Når man bor i kbh, er der så også mulighed for at få en kalibrering på den? Aner intet om sådan noget selv.

Kæresten har jo givet lov til at smide lærred op i den nye lejlighed, så sådan en skal der jo købes engang. Og har kigget meget på denne W5000.

Lige endnu et spørgsmål. Er det helt åndsvagt at sætte sådan en projektor W5000 op når man kun har 3.5 - 3.7 meter at gøre det på?

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:50

Jeg fik min projektor igår, og jeg er noget imponeret af "out-of-the-box" oplevelsen. Der går selvfølgelig et par hundrede timer, før der kan gøres noget radikalt. Men indtil videre er det meget overbevisende. Og nu hvor jeg har læst Ottos overraskende positive svar, kan jeg med god ro i sindet sælge den her BenQ, i fremtiden. Bestemt!

Stående applaus! 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Når man bor i kbh, er der så også mulighed for at få en kalibrering på den? Aner intet om sådan noget selv.

Jeg kører i hele landet, ja. Kalibrering er i dette tilfælde ikke "bare" et spørgsmål om at vide lidt om tingene, dén opsætning der skal til for at udnytte dens farveegenskaber kræver ret minutiøs opsætning og udmåling for at fungere. Det er stadig en god projektor til pengene selv om man ikke gør det, men jeg vil ikke anbefale at bruge den uden (det vil jeg så heller ikke med nogen andre projektorer, så det ændrer i sig selv ikke så meget... )

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Lige endnu et spørgsmål. Er det helt åndsvagt at sætte sådan en projektor W5000 op når man kun har 3.5 - 3.7 meter at gøre det på?

"åndssvagt" er så meget sagt, men billedstørrelsen vil være begrænset af afstanden. I praksis 160-170 cm i bredden måske.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:55

Jeg fik min projektor igår, og jeg er noget imponeret af "out-of-the-box" oplevelsen. Der går selvfølgelig et par hundrede timer, før der kan gøres noget radikalt. Men indtil videre er det meget overbevisende. Og nu hvor jeg har læst Ottos overraskende positive svar, kan jeg med god ro i sindet sælge den her BenQ, i fremtiden. Bestemt!

Men sælg nu lige en kalibrering med, ik? Det er dét der for alvor gør forskellen på den her og andre projektorer.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:58
Altså det er stadig W5000 der står øverst på  min (realistiske) ønskeseddel... ville hellere have darth-samsung, men den får jeg aldrig råd til, har omkring 4 meter imellem lærred og projektor, og det giver mig 80" ret perfekt til mine forhold...
Christian fra CSN snakkede dog noget om at den larmer meget? er det jeres oplevelse også? støj er jo meget subjektivt...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 15:01
Må jeg forresten ikke lige høre lidt om hvilke lærreder i har valt rundt omkring? Laurs og Betho
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Altså det er stadig W5000 der står øverst på  min (realistiske) ønskeseddel... ville hellere have darth-samsung, men den får jeg aldrig råd til, har omkring 4 meter imellem lærred og projektor, og det giver mig 80" ret perfekt til mine forhold...
Christian fra CSN snakkede dog noget om at den larmer meget? er det jeres oplevelse også? støj er jo meget subjektivt...

Støj er så absolut subjektivt. Ja... Den er ikke lydløs. Dog synes jeg heller ikke den er slem. Min stationære computer siger mere... Og jeg er ellers ret pernitten med sådan noget. Men når du sidder i mørket, ligger du ikke specielt mærke til den. Det er min mening. Og den hænger lige her, over hovedet på mig.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu