|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
||
Nu skal den vel hænge nogle timer, før den kan kalibreres rigtigt. Og det er jo der du kommer ind i billedet. |
|||
![]() |
|||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
||
Jeg har valgt et blackline lærred fra Quality Screen. Ikke så meget fordi det er det bedste, for det er det egentlig ikke, men fordi mit showroom skal afspejle den gruppe af kunder jeg henvender mig til. Skal du op og have det bedste, taler vi Stewart. Her taler vi ikke under 14 K for et lærrede u/ tilbehør. Tilgengæld er det også Taptension, der altid sørger for at dit lærrede er strukket ud. Stewart er noget af det bedste man kan erhverve sig. Unden tvivl. Mit blackline har motor og autolink, så det kører ned, når projektoren tænder. Det koster i vejl. udsalgspir godt 10 K. Det er så absolut ikke et dårligt lærrede. Bare ikke lige så godt (og dyrt) som Stewart. |
|||
![]() |
|||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
||
jeg har snust lidt til lissau tab-tension(EDIT: 80"), til omkr 12 m. motor, og
dertil skal jeg så finde noget autolink også... men ved ikke hvor
lissau egentlig befinder sig kvalitetsmæssigt, men hvis dugen er "med"
så virker det da som et fund i sammenligning med 10 for et der ikke er
Tab-tension?
P.s. Udsalgsspir er et ret fedt udtryk for pris ;) Redigeret af fumper - 10-Oktober-2008 kl. 15:27 |
|||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Klart, det var bare for at understrege at det ikke nytter noget at fremhæve projektorens for dens evne til at blive kalibreret meget præcist, hvis den så ikke bliver kalibreret...
Se PM. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Jeg kan lige tilføje at Laurs har et Stewart Firehawk. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Lissau er vel, kvalitetsmæssigt, det samme som QualityScreen, bare med TapTension. Måske lidt bedre, hvis man skal være helt ærlig. Men så absolut ikke det samme som Stewart. Som iøvrigt, med motor / link koster omkring 35K. (Så har du også helt lydløs motor) Anyways... Du må ud og se på nogle lærreder. Lissau er ikke det værste, Quality er heller ikke det værste. Men lærreder med motor og link til under 7-8K er noget du nok skal holde dig fra. Det er i hvert fald min mening. |
|||
![]() |
|||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1752 |
![]() |
||
Mange tak for dine svar :-) 160- 170 cm i bredden. Det alligevel en fin tomme man når op på der. Puha da. |
|||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Bare vent, det vænner du dig hurtigt til... |
|||
![]() |
|||
LarsVinter ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
||
Hej. Bliver pludselig interesseret i denne projektor efter at have læst de rosende ord, men et par spørgsmål melder sig: 1) Er der nogen som helst mulighed for at få en større skærmstørrelse ved nævnte throw distance (3.5 - 3.7m) (altså: findes der alternative "wide" objektiver til denne model)? 2) Går ud fra at den ikke har CIH (correct me if I'm wrong), men kan man lave fattigmands-CIH på denne projektor eller er zoom-range for lille? Og i givet fald: Findes der zoom-presets, så CIH kan implementeres ved "touch of a button"?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Lars.
1) Hvor stort et billede vil du lave? Det skal også helst være sådan, at du kan følge med i filmen, uden at skulle vende og dreje hovedet. ![]() 2) Vi taler her om Anamofisk linse, ikke? Den er ikke fast på projektoren, men kan tilkøbes. ![]() |
|||
![]() |
|||
LarsVinter ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
||
Tak for svar. Jeg vil gerne have ca. 1 meter (lodret), hvilket i 2.37:1 giver (svær hovedregning her) ca. 2,37 i bredden. Jeg benyttede det geniale Excel-ark fra http://www.carltonbale.com/home-theater/home-theater-calcula tor/ for at tjekke i forhold til SMPTE- og THX-specifikationer, og det ser ud til (med min viewing distance mv.), at der er ca. 2,37 meter bredt, der vil være ideelt for mig. Vil det være muligt med de linser der er på markedet til denne projektor? Mht. 2, så mente jeg om det ville være muligt at have to zoom-presets, der gør, at man kan skifte fra 2.35:1 til 1.85:1, men bevare samme højde i billedet (og i det tilfælde vil der naturligvis være falsk sort lys i top og bund i 2.35:1-sitúationen). Mvh Redigeret af LarsVinter - 11-Oktober-2008 kl. 00:45 |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
||
![]() den projektor skal simpelhen kalibreres.ellers er det det samme som at købe en ferrari og smaske trillebørhjul på(for dem der kan li ferrari |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |