recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiskerendk - Stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskerendk - Stuen

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:23
gullip > Jo det er netop det der er pointen, bordet er en ganske alm. glasplade (glasbord) med laminat på så du kan bagprojectere det. Så overfladen er ikke anderledes end det nyværende sofabord i glas.

bhaagensen > Reelt set er et multitouch sofabord næppe en ting der skal erstatte noget i mit hjem. Jo det skulle måske lige være istedet for at købe en Tablet eller lign. Men det havde jeg nu ikke i tankerne alligevel. Det er mere ment som lidt leg.

Det man bruger er et SDK udviklet til Windows 7 så du laver Windows Touch-able :) Ligesom på table computere. Og så har du jo browser adgang osv osv.

Det man umiddelbart gør er at lave Desktop Applications f.eks. lavet i Adobe AIR. Så man kan lave en slags Menu system med adgang til f.eks. Browser, spil etc.

Men vi snakker ret beset uanede muligheder så som airhockey,kort spil (åbne kort naturligvis), skak, osv osv.

---

Jeg venter nu kun på at soklen kan komme til maleren så jeg kan komme videre.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:35
Fedt projekt! Lidt nørdet så det er lige up my alley.

Der bliver ikke noget mediecenter i det sofabord? Jeg ville i hvert fald tænke i de baner, med noget NAS, win media server og des lige, men så får du måske problemer med køling og støj?

Hvor har du købt dit tv-bord? Jeg er på udkig efter noget lignende :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 10:27
mkt > Ja det er da lidt nørdet men uden at du i princippet selv behøver at lave de store programmeringer selv. da det meste software er tilgængeligt og man kan sige for du dit Windows til at reagere på multitouch jamen så har du jo alle muligheder uden selv at skulle programmere AIR apps osv.

Inde i sofabordet kommer der ikke til at være en PC kun projektor,cams og ir lamper.
Resten kommer til at være uden for kassen og ja jeg har overvejet mediacenter ideen. men jeg vil egentlig hellere have den til at styre et mediecenter alla en mediabox så man ikke behøver alt det opsætning af mediacenter hele tiden.

TV-bordet så jeg i en anden tråd og spurgte om hvor det var købt og jeg har købt mit i Føtex. men originalt er de fra Bilka. til en 1000kr seddel gav jeg.

Redigeret af fiskerendk - 24-Maj-2011 kl. 10:48
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaagensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:38
Lyder immervæk som et super-cool lege-projekt/tøj.

Kommer lige med er lavteknologisk, men måske nyttigt input.

Jeg ville lavet hjul på bordet. Nu er jeg i udgangspunktet en fan af hjul på bord, men i dette tilfælde tror jeg det vil være rigtigt godt. For jeg forstiller mig at den optimale betjeningsvinkel er ret lille. Så i stedet for af flytte sig selv, kunne man nemt lige dreje/flytte bordet et par cm.

Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 08:23
Ser fedt ud.

Hvor har du fået gardinet fra og hvad har det kostet dig? Jeg har selv en del IHC Wireless så det kunne da være spænende :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 12:18
bhaagensen > Du har muligvis ret. Men jeg tror umiddelbart at jeg i første omgang prøver uden. Også skal jeg have prøvet nogle forskellige typer bagprojektions film. For at se hvad der virker bedst.

PlasmaFreak > Hvis du ser bort fra IHC Kontakten som koster 650kr har gardinet kostet mig godt en. Jeg købte i tyskland en motor til markiser/skodder til vinduer samt noget rør de har. For ca. 500kr. også bare et mørklægningsgardin fra IKEA. Også har jeg bare flyttet gardinet over på den anden stang. :) Og vupti. 1/3 del af prisen i forhold til officielle elektriske gardiner. og kan iøvrigt styres af IHC hvilket jo kun er et plus :) www.jalousiescout.de Leverandør af motor og diverse.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:54
Det ser virkeligt proff. ud det må jeg også få lavet :D Jeg har IKEA gardinerne i forvejen så det er jo oplagt.

Kan jeg lokke dig til at linke til de ting du har brugt mit tyske ligger på et meget lavt sted :D

Hvilken IHC kontakt er det du har brugt til den. bare en alm. stikkontakt med wireless?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:22

PlasmaFreak >

Motor:

Rør/Endestykke/Leje: Rør = 205cm:

Skal rør være længere eller kortere så vælg:

135cm

295cm:

385cm:

Derudover jeg brugt følgende IHC Wireless Jalousi Standard kontakt

Selve motoren har tilslutning til
2 faser (1 Op og 1 Ned).
1 nul og 1 jord. Jord og nul sættes sammen med jord og nul fra elnettet og fasen sættes i den røde (indgang på ihc kontakten. Dertil sættes henholdsvis Brun (op) og Sort (ned) i hver sin udgang på IHC kontakten.

Redigeret af fiskerendk - 25-Maj-2011 kl. 15:30
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:34
Jeg har 2 vinduer jeg godt vil bruge dem til. De er 161 og 124cm i bredden det ser ud til at man kan afkorte dem så jeg skal vel have en 205 og en på 135.

Hvordan har du forbundet IHCen og motoren? Det ser ud til at IHC skal sidde nede et sted man kan nå men der skal jo så trækkes strøm op til motoren. bruger du en anden fuga dåse af en art der?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:10
For de 2 gardiner koster det mig knap 100€ det billigt i forhold til de priser jeg fik da jeg kiggede rundt herhjemme.Virkeligt lækkert.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:22
Ja du kan selvf. skære af de 6 kantede rør så du for den rette længe det er klart. Kan jo dog ikke blive kortere end motoren er plus enestykke som er i alt vel 60cm :)

Man kan selvf. lave det på flere måneder. Fælles er at du på en eller anden måde skal have et dobbelt relæ på et til op og et til ned. Hvis du altså ikke blot vil have en alm kontakt hvor du skal stå og trykke hele tiden mens det kører op og ned. Det kan man også få selvf. hvis man blot ønsker den http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=502D5004

Men grunden til jeg valgte IHC kontakten var at man kunne nøjes med at trykke en gang også gik det helt op og helt ned. Og holder man den inde kan man kører det dertil hvor man gerne vil have det. Fordi den har indbygget 120 sek. relæ i hver retning. Samtidig med at man kan styre den med IHC controller eller andre wireless batteri tryk kontakter. f.eks. så du kan bruge de øverste to til vinduet og de nederste i kontakten til begge vinduer på en gang.

Det rigtige er at tilslutte direkte 230V fase til kontakten og nul+jord sammenkoblet med nul+jord-ledningen fra motoren og de 2 fase ledninger fra motoren i kontakten. Men man kan jo også lave en stikprop på og smide fase og nul direkte fra en stikkontakt og blænde jord. Ikke den rigtige løsning men virker jo fint :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:36

I øvrigt har motoren 3 meter ledning indbygget langt nok til at kunne nå ned til en kontakt i menneske højde.

Jeg har brugt FUGA Softline underlag:

Hurtigt diagram over motor til strøm:
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu