|
fiskerendk - Stuen |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal lige forstå det helt, de rør man kan skære i er de i de længder eller er det længden inkl. motor der er opgivet?
Jeg er i gang med at renovere stuen hvor de skal op så jeg vil fræse kablet ind i vægen. Det jeg vil gøre er at ligge et rør ind som det 3m kabel kan trækkes ind i. Skal motoren sidde til højre eller til venstre? Eller kan man selv vælge? For så vil jeg sætte et fuga blænd dæksel hvor kablet kan gå ind i røret ned til IHC kontakten. |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Motoren sidder inde i rørne så der stikker 1½cm ud på hver siden (motor den ene side og endestykke den anden) Så det er begrænset. Længden er opgivet uden motor. Men da den sidder indeni er det jo ligemeget hehe. Motoren kan sidde i den side du har lyst til. Og motoren er med endestop som du justere for hvor den slutter i oppe og nede position. Ja du kan jo bare lave et blændæksel eller hvad du nu finder ud af og så lader kablet gå ned til IHC kontakten. Jeg er dog ikke sikker på det er lovligt at indmure disse kabler som nok skal være fast 1½ kvadrat. Men alternativt kan du jo i blænd dåsen trække kabler videre derfra.
|
|
![]() |
|
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
Ahh ja det er jo klart Doh... :D Det jeg så kan forstå er at minimum længde er 60cm pga. motoren. Og max er 385 det giver jo muligheder :D
Som jeg forstår det skal jeg kun købe motor og forlænger alt er med i de 2 "pakker" endestykke osv. Og så IHC "kontakten" så skal jeg ikke sørge for nogen andre relæer eller noget andet vel? Jo du har ret jeg trækker nok bare et 5x1.5 kvadrat kabel imellem dåserne i stedet. Så det hele sikkert er lovligt. Du skal have 1000 tak for din hjælp, jeg er sikker på det bliver lækkert når jeg bliver færdig. |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Ja nemlig kan jo ikke blive kortere end motoren er lang og i princippe kan man vel med sin egne rør gøre den så lang som det kan holde til men 385cm burde række til de fleste vindues partier :) Ja altså du skal have 2 motore og 2xWellensetz. et til hvert vindue. Så har du endestykker, lejer osv hvis du skal bruge det. Jeg har dog lavet det med 2 vinkel beslag hvor jeg har lavet et firkantet hul i det ene og et rundt hul i det andet hvor stangen sidder i mellem. men det kan man jo altid lave som man vil og hvad der er bedst.
Ja IHC Kontakten virker som relæ i sig selv. Så du skal kun have strøm->ihc->motor. :)
5x1.5 kvadrat er ihvertfald den rigtige løsning når det er til indmuring jeg har jo blot langt dem i en kabelkanal.
Jamen selv tak. og ja det burde blive rigtig lækkert er enormt glad for det og så til en meget billigere penge end hvad det ellers koster.
|
|
![]() |
|
Perfekt. følger der ikke beslag til at hænge dem op med, siden du selv har lavet nogen vinkelbeslag?
|
|
![]() |
|
Jo der fulgte noget beslagværk med. men det var noget "underligt" noget som jeg ikke rigtig kunne bruge men at modificere 2 beslag fra silvan til 30kr det går nok :)
|
|
![]() |
|
taj59 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
til fiskerendk hvor brede er dine mørklægningsgardiner til dit vindue?
mit stue vindue er 280 cm bredt og 140 cm i højden, vil gerne vide hvor man kan købe sådan et til denne størrelse, mit skal bare være hvidt, men på begge sider, jeg har lige bestilt en motor og et rør på 295 cm ifølge dit link
![]() et spørgsmål mere når mit stue vindue er 280 cm bredt og 140 cm i højden, hvor meget skal breden så være på rullegardinet, hvor mange cm skal man klppe af
![]() |
|
![]() |
|
Selve gardin stoffet er 171cm skåret til fra en 180cm IKEA Tupplur. Ja det er så det hvor man får noget der er så bredt. men du kan vel gå ned hos en hvilken som helst stof-bíx og købe stoffet i det bredder du skal bruge heldigvis er det ikke så højt kan jeg jo se. Det her er selvfølgelig ikke præcise mål men det er ca. 2-2½cm i hver side som endestykke og motor fylder med beslag.
|
|
![]() |
|
taj59 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
|
|
![]() |
|
[QUOTE=fiskerendk]
Hvis du ser bort fra IHC Kontakten som koster 650kr
hej hvor har du købt den til 650 Kr. henne
![]() for når jeg søger på den så tager de fra 750-1000 Kr. for den.
![]() |
|
![]() |
|
Har købt den gennem firmaet. Men du kan købe den hos www.billigihc.dk til 670kr inkl. moms. VareNr: 1017049079.
|
|
![]() |
|
jeg kan selv købe hos Lemvigh-Müller men her koster den 804 kr. + moms
og så er det også en engross forretning, det er da sindsygt at de er dyere end en alm forretning
hm opdagede lige dette, jeg vil gerne kunne styre rullegardinet, med min Pronto pro fjernbetjening, samt når jeg får købt, mig en ipad2, tro at det skal være den med lås, jeg så skal bestille
Jalousi med lås Sender/Modtager Varenr:505D6506 Hvid El. Nr. 1017049105 står i LK Kataloget 2011 afsnit 9 side 951 Kombineret betjeningstryk og strømudtag til jalousi motor.
”Jalousi med lås” har wireless modtager og kan derfor
fjernstyres. Øverste tangent styrer altid det tilsluttede jalousi (Op/Ned). Nederste tangent kan låse og oplåse det tilknyttede jalousi saledes at det hæves eller sænkes. Dog kan man med en sender lukke det tilknyttede jalousi, saledes at man kan lukke alle solafskarmninger centralt. Redigeret af taj59 - 27-Maj-2011 kl. 15:12 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |