|
fiskerendk - Stuen |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den eneste forskel på standard og med lås er at du kan trykke på hængelåsen og slå fra så den ikke kan styres af andre enheder. ellers kan den stadig styres af andre wireless kontakter og/eller wireless controller.
Hvis det skal styres med din pronto er du desværre nød til at have den dyre løsning med mindre du kan få den til at sende de RF signaler som LK kører med til den kontakt.
Og der snakker vi desværre IHC Controller og IR Modtager. Og det er nok en 5-6000 inden det er overstået tilgengæld kan du så også på sigt styre hele huset fra internettet med IHC Apps og Webbrowser osv. Men tror desværre ikke der er en direkte fra IR til RF.
Men de har fjernbetjeningen her som kan styre 8 kanaler:
Eller nøgleringen her til 4 kanaler:
Der kan muligvis være en løsning med denne f.eks.
Men du skal stadig have noget der kan sende en strøm til den boks. F.eks. fra en Lintronic box eller lign. så kan programmers til det. Redigeret af fiskerendk - 27-Maj-2011 kl. 16:09 |
|
![]() |
|
staalorm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Det glæder jeg mig mig meget til at følge.. har også selv savlet over deres bord.
|
|
![]() |
|
taj59 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
1: kan den Ihc afbryder som du har købt styres med en fjernbetjening?
2: jeg har selv en LK 4 kanal's fjernbetjening til at styre mine lys skinner, så jeg kan dæmpe lyset, så jeg kan vel parre en af kanalerne med denne til Ihc afbryderen ikke? skal måske bruge 2 af dem en op og en til ned. Isåfald kan jeg også bruge min Pronto Pro for jeg har parret LK 4 kanal til min ProntoPro og her styrer jeg alt mit lys der skal dæmpes.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
1. Ja den kan styres ligesom alle de andre wireless kontakter af en LK remote. Eller andre wireless kontakter.
2. Ok vidste ikke at pronto'en kunne styre IHC Wireless men lyder da fedt hvis det er tilfældet.
|
|
![]() |
|
taj59 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 373 |
[QUOTE=fiskerendk]1. Ja den kan styres ligesom alle de andre wireless kontakter af en LK remote. Eller andre wireless kontakter.
2. Ok vidste ikke at pronto'en kunne styre IHC Wireless men lyder da fedt hvis det er tilfældet.
Ja det er tilfældet
![]() |
|
![]() |
|
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
Jeg har også planer om i fremtiden at kunne styre mine gardiner og lys fra min Ipad 2. Jeg vil bruge IRule. Problemet er netop at det kræver kontroller og IR modtager og ja det koster kassen. Det kan dog være der kommer en anden løsning i mellemtiden.
|
|
![]() |
|
til fiskeren
nu har jeg fået delene hjem, men jeg troede at mit rør, på 295 cm var i et stykke, men det er et samlesæt af 3 dele? og motoren er kun med tysk brugsforviring, kunne godt tænke mig en på engelsk? men fiskeren hvordan får du rullegardinet til at sidde på stangen/røret der jo ikke en revne/slidse, som der på de rullegardine som jeg iforvejen har??
kan du ikke tage nogle nærbilleder af dit setup, og poste dem her
![]() Redigeret af taj59 - 15-Februar-2012 kl. 22:59 |
|
![]() |
|
Nej det er i 3 dele i den længde ellers ville det nok også være kedeligt at få sendt. Men praktisk har det ikke rigtig nogen betydning. Vejledningen er på tysk ja. men der findes jo ingen vejledning på eng. og hvad skal du sådan set bruge den til. Der er 5 ledninger alle med samme farver som danske farver. De 2 dreje skruer i motoren bruges til endestop forneden og toppen. Det hele er straigtforward. Og kan ikke laves forkert. Gardinet er monteret stangen som på de fleste andre blot med dobbeltklæbende tape. Der er ikke nogen riller i mit ikea gardin ihvertfald.
Har i det ene beslag lavet et firkanten hul for at den ene stift der går ind i motoren kan sidde så denne ikke drejer rundt den anden ende har jeg lavet en beslag med en slise så rullegardinet falder ned i.
![]() |
|
![]() |
|
ok men der er 3 rør, 2 der er ens, og 1 der er anderledes, skal denne (1) så sidde i midten
![]() for når man samler rørene, så passer hullerne kun i den ene side,
![]() er sgu lidt betænkelig, på at bruge dobbelt klæbende tape
![]() og tror at det så bliver for tungt til at tapen kan holde det
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
I princippet burde der jo ingen forskel være om gardinet var 170 bredt eller 280 bredt iforhold til dobbeltklæbende tape? Du har jo også det mere tape. Jeg har brugt det dobbeltklæbende man bruger til gulvtæpper og det holder kan jeg foretælle. Jeg har kørt det hele vejen rundt om stangen så den har et stort areal at hænge fast på.
Hullerne skal man jo ikke bruge eller jeg gjorde det ihvertfald ikke da jeg jo brugte dobbeltklæb. Men ellers kan man vel med noget tråd sy det fast til stangen hvis man er bange for det. Alternativt må man jo finde noget andet rør men som sagt det virker fint hos mig.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg er meget interesseret i de rullegardiner! Kan jeg ikke lokke dig til at tage et par nærbilleder af vinduet så man kan få en fornemmelse af hvor stort det virker (diameter og overall) når de er rullede op? Ang dobbeltklæbende tape, kan man så ikke lade gardinet være "for langt" sådan at når det er rullet helt ud (til gulvet) så er det stadig viklet 1-2 gange rundt om stangen? så vil det holde sig selv mere fast jo tungere det er, og trykke på det dobbeltklæbende tape.
PS er der nyt i "tablet-bord-sagen?"
BS
|
|
![]() |
|
BS > Jo har jeg også yderliger e gjort altså at gardinet er for langt og derfor er rullet op også så man ikke ser den grimme stang :) Også er gulvtæppe tap rigeligt godt. http://download.phisk.net/pix/Home/Stuen/26072011084.jpg
Kig på side 1 :) Redigeret af fiskerendk - 26-Juli-2011 kl. 18:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |